Hej och tjenare dB galningar!
Nu var det så att jag köpt in ett nytt Mutant Ascension 1 monoblock, olika sidor har angett att steget pumpar ut 1000-1200 w i 2 ohm. Och just nu kör jag 50% gain på mina GAS 12or.. (vilket börjar bli lite tråkigt)
Och jag har absolut ingen aning om vad för 12or jag ska köpa mig?! Min budget ligger på 2000-3500 :- styck och jag ska ha 2 stycken! Tänkte ju då att basarna skulle ligga på runt 300-600 Watt rms.
Men nu skulle jag vara hur glad som helst om ni gav mig förslag på vilka basar jag ska köpa!
Lådvolym spelar ingen roll då jag ska ha basarna i en okapad a-traktor (mercedes w123) bakom framsätena, och baksätena är givetvis utplockade osv.
Men rekomenderar ni några basar för mig?? Spelar mest hiphop med djupbas (t.ex. young jeezy låtar).
Kan tillägga att jag ska dämpa bilen innuti och jag är intresserad av att hamna någonstans på 145-150 db
Otroligt tacksam för svar och jag tar emot allas rekomendationer med ett leende glatt!
Har kollat på:
RE audio srx 12
RE audio se 12
Digital designs 1512
Hertz hx300
JBL p1222 , men ändå inte fått något självklart svar på vad som är bäst
Har dock hört att dessa basar är RIKTIGT prisvärda, men nu önskar jag som sakt ERA förslag