hehe ja du jag kan ju iaf förklara målet med detta och det är ju att montera ny motor i en Audi A4 1.8TQ -97 Om ni läser infon om min a4 så ser ni att den redan är rätt moddad i drivlinan men långt ifrån klar kommer lägga upp lite biler om motorbytet och andra pyssel som jag gör med bilen här men kan ta lite tid mellan uppdateringarna för man är ju inte gjord av pengar tyvärr
Här kommer bilder på urtagningen av motor å en liten ledtråd på vad som komma skall
Tackar så mycke kul att det man gör är av intresse för andra oxå
Har varit nere å skruvat bort lite mer saker från motorn innan tvätten. Jag avskyr verkligen folk som låter en motor förfalla så som detta, kolla in all olja som runnit ner över motorn p.g.a en dålig ventilkåps packning bland annat som är såååå enkel å byta!
Sen har jag varit och hämtat den ny lackerade S4 fronten oxå *mumma*
Sen har jag skaffat andra lysen och som jag skall våtslipa och klarlackera om p.g.a att säljaren inte va riktigt ärlig när han sa att de bara va lite stenskott, små blästrad skulle jag kalla dom! fy fän! Ska försöka få till någon form av timeattack stuk på bilen hade jag tänkt :p vi får väl se hur det går och nej jag kommer inte använda Angeleyes ringarna det är ju trotts allt en audi jag har! haha
Idag har jag tvättat motorn iaf, tog någon liter avfettning och en diskborste samt en högtryckstvätt för att klara av jobbet....å blöt som fan vart man och såg ut som man hade svarta mässlingen när man va klar men bra vart det iaf olje tråget va jag inte så noga med eftersom det ändå skall bytas ut.
Gick bet på en jäkla mutter jävel som sitter under grenröret saknar mina verktyg efter bil inbrottet men i morgon ska jag ordna en ny 12ans ringnyckel!!