ST-Buppen: Om knackandet TILLTAR när du accelerera och avtar eller försvinner helt när du frikopplar o rullar så är det högst troligt drivknuten. Min var precis likadan, knackade ordentligt när man drog på, o lät mindre eller var helt tyst när man rullade. Utöver detta kunde ljudet försvinna helt ibland även om man drog på. Vid svängar o liknande knakckade det inte. Orsaken i mitt fall var som sagt ett litet hål i damasken. Med ny drivknut är bilen helt knackfri. En del säger att knackande ljud vid körning rakt fram är den inre drivknuten, dvs den vid lådan, men jag har råkat it för just knackande ljud när man kör rakt fram itvå fall, o i båda fallen har det varit de yttre drivknutarna, skall även tilläggas att damasken var skadad/defekt i båda fallen
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure