3315
Sök

Erfarenheter av Laservarnare?

61 Inlägg
11 juli 2006
Trådstartare
Någon som har någon erfarenhet av Laservarnare?
Skulle vara riktigt gött att ha en, men tyvärr så är det inte lagligt. Någon som kanske stolt kan berätta vad det är för böter eller så?smile

sixten
252 Inlägg
11 juli 2006
är laservarnare direkt olagligt? laserstörare är olagligt vad jag vet iaf...

61 Inlägg
11 juli 2006
Trådstartare
xisten skrev:
är laservarnare direkt olagligt? laserstörare är olagligt vad jag vet iaf...

Ja enligt denna sida, om du/ni läser näst längst ned..  http://www.laservarnare.com/p6.htm

Wankel
1 080 Inlägg
12 juli 2006
kan vara bra att ha ibland, hellre 1000kr för en varnare än ännu mer böter eller bli av med kortet

MDS Västerås

689 Inlägg
12 juli 2006
Vad jag har hört så har lagen ändrats, så dom får söka igenom bilen om dom misstänker något sådant, vet inte om de stämmer.. En person sa det till mig när jag pratade med han om det... Någon annan som hört liknande?

1 Inlägg
12 juli 2006
Kika på denna sida! Har inte själv skaffat nån men detta ska tydligen vara lagligt dessutom!
http://www.tillbilen.se/varnare.html

3 tut = Race

41 Inlägg
12 juli 2006
Radarvarnare och denna ovan är inte direkt samma sak då "kameravarnaren" endast varnar via GPS. Där alla kameror i Sverige finns med! Funkar kanon! Har själv 2 inom familjen som gärna används. Karlstad - Göteborg mitt i natten, piper 400 meter innan. Oslagbart!

1 231 Inlägg
12 juli 2006
kan man få någon mer sida man kan kolla på andr laservarnare ... :$ någon som vet någon sida :$

2 Inlägg
12 juli 2006
Bagarn06 skrev:
Vad jag har hört så har lagen ändrats, så dom får söka igenom bilen om dom misstänker något sådant, vet inte om de stämmer.. En person sa det till mig när jag pratade med han om det... Någon annan som hört liknande?

En polis har aldrig rätt att genomsöka en bil om du inte samtycker. Så tillvida dom inte har ett godkännande om husransakan. Detsamma gäller om du tex blir misstänkt för snatteri, länsman har inte mycket att säga till om i ett sånt läge heller. men å andra sidan Jävlas du med dom så sätter dom oftast dit dig så in H-E istället

61 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
gussie skrev:
Radarvarnare och denna ovan är inte direkt samma sak då "kameravarnaren" endast varnar via GPS. Där alla kameror i Sverige finns med! Funkar kanon! Har själv 2 inom familjen som gärna används. Karlstad - Göteborg mitt i natten, piper 400 meter innan. Oslagbart!

Men det är väl en laservarnare man skall ha för att bli varnad när polisen står och kollar farten..? eller är det en radarvarnare?smile

128 Inlägg
12 juli 2006
laservarnare fungerar skitbra,har en själv, räddat mitt körkort! köpte cobran på www.laservarnare.net
den rekommenderas starkt:D

Burn IF performance

1 231 Inlägg
15 juli 2006
vliken av cobrorna har du ?
funderar själv på en COBRA 9330  ... någon som har en sådan ... ?

12 Inlägg
16 juli 2006
har ingen laservarnare just nu har inte någon bil ens, men sen när jag köper en ny så ska jag garanterat skaffa en varnare, det kanske är olagligt men som sagt kan det rädda körkortet. Man vill ju inte direkt sätta sig och plugga körteorin igen. Sen så tar det ju inte mer en ett par sek innan man har fått ner varnaren innan Farbror Blå har sett dig wink hehe.
Senast redigerat av Linkann (16 juli 2006)

1 231 Inlägg
16 juli 2006
aaa precis ... smile

Till Vampyren: Vilken av Cobrorna har du ? smile

Vilken tycker ni man ska beställa : Cobra 9330 eller Rocky M ???? smile
Senast redigerat av Tigerofsweden (16 juli 2006)

Rallyförare
1 075 Inlägg
17 juli 2006
beställ en sådan här, funkar mycket bra, dessutom piper den för radar när du närmar dig kameraskåp som är aktiva och du hinner gott & väl fälla ner solskyddet innan du passerar kameran!
Whistler 1745 http://www.sr1.se/filmer/whistler1745.wmv

1 231 Inlägg
17 juli 2006
tänkte mest på någon av dessa som är på denna sidan ...

http://www.laservarnare.net/    Rocky M verkar nice ... den söker på kortast tid oxå ...
ingen som kan ge lite tips på vilken man ska ha ? sad

61 Inlägg
20 juli 2006
Trådstartare
Någon som har en COBRA 9330 som kan berätta om den funkar bra osv?

1 231 Inlägg
21 juli 2006
skulle också vilja veta lite mer ... sad
måste beställa en men jag vet dock inte vilken man ska ha ..sad
Rocky M har ju laserstörare , och den söker ju tydligen snabbast av alla ... men vafan
jag har bara hört om Cobra innan smile så .... vettefan alltså smile

8 156 Inlägg
21 juli 2006
Märker inte polisen om man har laserstörare? Jag menar, dom måste ju märka om dom inte kan läsa av hastigheten på en bil och misstänka att man har en laserstörare?
(Har för mig att dom kan få söka igenom en bil efter en laserstörare, men inte efter en laservarnare, men jag kan ha fel.)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök