2876
Sök

Uppkörning, en snabb fråga!

7 Inlägg
11 juli 2006
Trådstartare
Tjoho!
Ska köpa upp nästa vecka för första gången.
Har enbart en fråga!

Hur sker en korrekt "Vändning"?
När förättsmannen ber er att vända.

Ska man kör fram förbi infart, och backa in eller köra in i på infarten och backa ur?

Tack på förhand!

*BECE**
334 Inlägg
11 juli 2006
hehe kommer inte ihåg, men titta noga i backspeglarna, det kuggade jag på när jag gjorde min första uppkörning:)

Kinna
146 Inlägg
11 juli 2006
Inget utav de, för då kuggar du,de gjorde min polare. Du ska kolla närmaste typ parkering eller liknande som du kan köra in på och sen åka runt o köra ut igen, gör inga såna farliga saker smile lycka till!

Saab raggare : )
887 Inlägg
11 juli 2006
Landsväg --> ..antingen typ bussfickor, med god sikt ( 2-300 m åt båda hållen ).. sen bara u-sväng.. eller.. åka in på "infart".. vänd där inne.. sen åk ut igen.
om det är en bred 90 sträcka t ex.. så är de bara o stanna vid vägkanten o göra u-sväng..fri sikt

i stan, som tizon sa, typ in på närmaste parkering. INTE in på nåns uppfart lr liknande privat-mark

Turbo.. Because Im worth it :)

7 Inlägg
11 juli 2006
Trådstartare
tusen tack!
Min mor försökte lura mig tror jag smile

Saab raggare : )
887 Inlägg
12 juli 2006
hoppas du klarar de smile

Turbo.. Because Im worth it :)

9 108 Inlägg
12 juli 2006
Korrekt u-sväng inkluderar handbroms och rökmoln wink

Nknn
12 juli 2006
om du kör på tex 50 väg och han ber dig vända så snabbt som möjligt så.. så kanske du kmr fram till en korsande väg. Om du kör på hvudleden då ska du backa in på den nmindre vägen.. Alltså fara förbi infarten, och sedan backa in.. Det kan du ha i bakskallen; Alltid backa in på mindre vägar.. För om du kör in på en mindre väg och backar ut  på stora som du kom ifrån, så blir det farligare..

Sen kom ihåg innerspegegln, ytterspegeln, döda vinkeln (om det är cykelöverfart  på vägen du svänger in osv.) blinkers innan varje sväng

Det är lättare än vad man tror. Lycka till! smile
Senast redigerat av N0kan (12 juli 2006)

Lord
125 Inlägg
12 juli 2006
Och glöm för guds skull inte att använda det sunda förnuftet! wink

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
12 juli 2006
MilleN skrev:

Låter mycket bra det^^

Allt för den där jävla hatten!

Wankel
1 080 Inlägg
12 juli 2006
om du ska backa in och vända så ska du INTE korsa 2 filer när du backar..kör isf rakt fram, backa in till höger och sväng ut igen...andra alternativet är att svänga vänster, backa ut och kör rakt på..
det lärde jag mej på körskolan iaf...

MDS Västerås

2 652 Inlägg
12 juli 2006
precis

95 Inlägg
12 juli 2006
Lycka till med uppkörningen

2 122 Inlägg
12 juli 2006
MilleN skrev:

HELT FEL! (om bilen är bakhjulsdriven)
gasa upp i 70 knyck och i med 1 om bilen är bakhjuls driven

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

7 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
N0kan skrev:
om du kör på tex 50 väg och han ber dig vända så snabbt som möjligt så.. så kanske du kmr fram till en korsande väg. Om du kör på hvudleden då ska du backa in på den nmindre vägen.. Alltså fara förbi infarten, och sedan backa in.. Det kan du ha i bakskallen; Alltid backa in på mindre vägar.. För om du kör in på en mindre väg och backar ut  på stora som du kom ifrån, så blir det farligare.

Nu ger ni lite dubbla budskap, hehe. Nån sa att detta va förbjudet, alltså att man blir kuggad om man gör på det viset.

Jag antar att inga bilar får vara i närheten när man gör denna "svängen", ca 100m?
Och enbart mindrevägar, du får alltså inte backa sådär på en "stor" väg?

Tack för alla svar!

159 Inlägg
12 juli 2006
MilleN skrev:

Det låter bra.. Lovar att du blir godkänd då.tongue Or not tongue

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 juli 2006
man åker in på den mindre vägen för att vända sen så kollar man åt bägge hållen när man åker ut och sen så drar man på lite extrta för att komma upp i rätt hasighet

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Wankel
1 080 Inlägg
12 juli 2006
kanske borde nämna att när jag gjorde det så var vi i ett villaområde, kanske annat som gäller på större vägar

MDS Västerås

407 Inlägg
12 juli 2006
handbromsvändning:Dbig_smile

8 Inlägg
12 juli 2006
jag backade iaf in på en grusväg efter landsväg och sen åkte jag bara ut igen!
det gick vägen för mig iaf, sen beror det ju på vilket humör gubben eller kärringen har vaknat på..  Lycka till

Sök