2981
Sök

Uppkörning, en snabb fråga!

2 123 Inlägg
12 juli 2006
#21
zwich skrev:
Landsväg --> ..antingen typ bussfickor, med god sikt ( 2-300 m åt båda hållen ).. sen bara u-sväng.. eller.. åka in på "infart".. vänd där inne.. sen åk ut igen.
om det är en bred 90 sträcka t ex.. så är de bara o stanna vid vägkanten o göra u-sväng..fri sikt

i stan, som tizon sa, typ in på närmaste parkering. INTE in på nåns uppfart lr liknande privat-mark

Du tror du får vända på en bussficka ?
Glöm det för då ryker kortet direkt även om det inte är en bil på 10 mil avstånd.
Det kuggar du garanterat.
Min mors kompis kuggade på att hon stannade på en bussficka för att byta förare.
Då missade hon kortet.
Bussfickor ska man hålla sig långt ifrån på uppkörning.

Nknn
12 juli 2006
#22
kefke skrev:
N0kan skrev:
om du kör på tex 50 väg och han ber dig vända så snabbt som möjligt så.. så kanske du kmr fram till en korsande väg. Om du kör på hvudleden då ska du backa in på den nmindre vägen.. Alltså fara förbi infarten, och sedan backa in.. Det kan du ha i bakskallen; Alltid backa in på mindre vägar.. För om du kör in på en mindre väg och backar ut  på stora som du kom ifrån, så blir det farligare.

Nu ger ni lite dubbla budskap, hehe. Nån sa att detta va förbjudet, alltså att man blir kuggad om man gör på det viset.

Jag antar att inga bilar får vara i närheten när man gör denna "svängen", ca 100m?
Och enbart mindrevägar, du får alltså inte backa sådär på en "stor" väg?

Tack för alla svar!

Jag förklarade lite kasst, men stiff förklarade simplare på första sidan. Alltså, du ska aldrig backa över 2 filer. Så om du kommer fram till en korsande väg t.ex, och du kör på huvudleden. Sväng antingen vänster och backa ut på huvudleden (det farligare alternativet.) Eller kör förbi svängen till höger och backa in där istället. Fast kom o tänka på att det kanske gällde vid mindre gator och så, vid tätbebyggt område. Inte precis så att du ska göra så om du är inne o kör vid tät trafik nånstans vid 70-vägar.

7 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
#23
hm, okej du förstår jag lite bättre iallafall.

Juste, en sak till... Hur sker skärhetskontrollen ang. handbromsen?

Tackar!

180 Inlägg
12 juli 2006
#24
kefke skrev:
hm, okej du förstår jag lite bättre iallafall.

Juste, en sak till... Hur sker skärhetskontrollen ang. handbromsen?

Tackar!

upp i hundra senn dra så hårt du kann i spaken som titter mellan sätena (inte den me 1,2,3,4... och ett R på)    skriker däckena så funkar den tongue
svåårt va ??
lycka till med körkortet big_smile
Senast redigerat av jensonnn (12 juli 2006)

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

Maizer
12 juli 2006
#25
jensonnn skrev:
kefke skrev:
hm, okej du förstår jag lite bättre iallafall.

Juste, en sak till... Hur sker skärhetskontrollen ang. handbromsen?

Tackar!

upp i hundra senn dra så hårt du kann i spaken som titter mellan sätena (inte den me 1,2,3,4... och ett R på)    skriker däckena så funkar den tongue
svåårt va ??
lycka till med körkortet big_smile

Underbar förklaring! big_smile

7 Inlägg
12 juli 2006
#26
kefke skrev:
hm, okej du förstår jag lite bättre iallafall.

Juste, en sak till... Hur sker skärhetskontrollen ang. handbromsen?

Tackar!

Du drar i handbromsen, startar bilen, lägger i 1:an och släpper upp koppling sakta och ser om bilen rullar eller inte...
Senast redigerat av zebbe152 (12 juli 2006)



Sök