3368
Sök

Min iPhone plingar till lite då och då, varför?

1 200 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
Lite då och då ger min iPhone 3Gs ifrån sig ett litet plingiling som låter förvånansvärt likt ljudet man ofta hör om man öppnar dörren till en liten butik på landsbygden.

Displayen påverkas inte och stänger jag av "knapplåset" finns inget meddelande om något nytt.

Någon som känner igen fenomenet och vet varför telefonen plingar till emellanåt?

Ointresserad.
936 Inlägg
15 november 2010
En jättevild chansning, lågt batteri? Sån där... "varningssignal"....

Teabag appreciation club.

1 200 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
Snitch skrev:

Jag tänkte mig också något sådant, men det verkar inte hänga ihop. Alldeles nyss plingade telefonen och dess batterinivå var då 66%

Ointresserad.
936 Inlägg
15 november 2010
Minister skrev:
Snitch skrev:

Jag tänkte mig också något sådant, men det verkar inte hänga ihop. Alldeles nyss plingade telefonen och dess batterinivå var då 66%

Hmm.

Kollat så du inte har missade samtal, olästa sms eller annat sånt?

1 353 Inlägg
15 november 2010
troligtvis att du har push aktiverad o den anonserar nåt? typ inkommande mail. eller liknande.

Ointresserad.
936 Inlägg
15 november 2010
Lyssna inte på Crille, han enhjular.

1 353 Inlägg
15 november 2010
ah alltså nu ska vi titta strax under ditt namn fröken Snitch(tjallare) och va står de där? JO MEN TITTA enhjuling..
och även om ja enhjular så äre för att ja är grym, lätt fixat när man drar till i handbromsen o gungar upp den på ställ, kom upp hit så får du se nån dag wink heheh

Ointresserad.
936 Inlägg
15 november 2010
Crille88 skrev:
ah alltså nu ska vi titta strax under ditt namn fröken Snitch(tjallare) och va står de där? JO MEN TITTA enhjuling..
och även om ja enhjular så äre för att ja är grym, lätt fixat när man drar till i handbromsen o gungar upp den på ställ, kom upp hit så får du se nån dag wink heheh

Jag har lamelldiff big_smile big_smile big_smile

1 353 Inlägg
15 november 2010
visst jättehäftigt... cool kille. fråga folket här i stan så kan dom berätta att ja inte behöver nåt sånt när jag kör wink

Ointresserad.
936 Inlägg
15 november 2010
Pfft, mycket snack nu tkr jag.

Ska dra upp corollan (supra...) och lägga i backen wink

1 353 Inlägg
15 november 2010
visst gör de medans du färdas framåt också så ja får mig ett gott skratt..

åter till topic också kanske eller?
eh ja tror fortfarande på typ push eller så. kolla om det är aktiverat.
har du bara testat o stänga av telefonen?

485 Inlägg
15 november 2010
blåtanden aktiverad ?

1 353 Inlägg
1 200 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
Sam1r skrev:
blåtanden aktiverad ?

Blåtanden är aktiverad, men när telefonen ansluter sig till bilen låter den ingenting. Jag har dessutom för mig att den plingar även om jag har bluetooth avstängt.

821 Inlägg
15 november 2010
Jag får ett sådant pling när jag får mail eller liknande.. känner igen fenomenet.

200 Inlägg
15 november 2010
Är att du får mail, gå in på inställningar- ljud där kan du stänga av ljudet för e-post...

1 200 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
maccswe skrev:
Är att du får mail, gå in på inställningar- ljud där kan du stänga av ljudet för e-post...

Om man stänger av och slår på ljuden i den menyn får man höra dem, men inget av dessa ljud är samma som jag nämnt tidigare i tråden, dessvärre.

821 Inlägg
15 november 2010
Måste vara mensa testet som ger avslag då? big_smile

200 Inlägg
16 november 2010
Minister skrev:
maccswe skrev:

Om man stänger av och slår på ljuden i den menyn får man höra dem, men inget av dessa ljud är samma som jag nämnt tidigare i tråden, dessvärre.

Hmm fan va skummt, nu vart man ju nyfiken på vad för ljud det är... kan du inte spela in det och lägga upp på youtube eller nått?

1 200 Inlägg
16 november 2010
Trådstartare
maccswe skrev:
Minister skrev:
maccswe skrev:

Hmm fan va skummt, nu vart man ju nyfiken på vad för ljud det är... kan du inte spela in det och lägga upp på youtube eller nått?

Problemet är att ljudet spelas upp helt random, vissa dagar kan det ske ett par gånger och andra dagar är det helt tyst, så det skulle kunna bli en ganska lång film tongue

Sök