3396
Sök

Saab 9000 aero 2,5T Ras!

Saab 9000 aero med lagomt mkt motor och chassi som ständigt uppgraderas för bättre väghållning. Projektet är inspirerat av 90 talets Supertouring bilar som bland annat kördes i BTCC

Burn rubber! not your soul..
328 683 Visningar
Uppdaterades senast 12 september 2013
4 183 Inlägg
22 oktober 2011
Lol antar att jag är en av dom som ser vad man vill se:P Haha:)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
22 oktober 2011
zemet skrev:
Lol antar att jag är en av dom som ser vad man vill se:P Haha:)

Jag läste också CF-huv.

Fan, nu blev jag ju besviken....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

538 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
JonTe: Yes kommer bli RP glasfiber ja ska handla från, snacka lite med en som jobbade där i somras om glasfiberhuv m.m. smile

Bagagelucka skulle man nog spara riktigt många kg på om man fixar plastruta med men fel ände av bilen som sagt =/ Framskärmar skulle däremot kanske vara nå? men står ju att dom bara har de till cc men får väl snacka lite med dom å se om de går å lösa smile

Å visst hade kolfiberhuv varit ännu finare men tyvär kostar de ju ganska mkt mer men får se hur de blir, vintern är lång så ja hinner ju fundera lite på de smile

538 Inlägg
29 oktober 2011
Trådstartare
Baksätet big_smile Hittade lite mer saker under mattan som ja kunde ta bort smile Hoppas på att få tjänstevikten på under 1300kg

https://www1.garaget.org/gallery/images/14/13860/13860-4a94af1b2590d059c3a6b34dc67ecd1b.jpg

2 564 Inlägg
29 oktober 2011
_aero skrev:
JonTe: Yes kommer bli RP glasfiber ja ska handla från, snacka lite med en som jobbade där i somras om glasfiberhuv m.m. smile

Bagagelucka skulle man nog spara riktigt många kg på om man fixar plastruta med men fel ände av bilen som sagt =/ Framskärmar skulle däremot kanske vara nå? men står ju att dom bara har de till cc men får väl snacka lite med dom å se om de går å lösa smile

Å visst hade kolfiberhuv varit ännu finare men tyvär kostar de ju ganska mkt mer men får se hur de blir, vintern är lång så ja hinner ju fundera lite på de smile

Har pratat med dom dom kunde fixa det.. om någon kom med Org skärmar och ATT.några ville köpa skulle dom kosta 1500 kr st..

tack till:
www.MBSCA.com

5 710 Inlägg
30 oktober 2011
Här för mig jag såg CS skärmar på hemsidan men....
Någon som här klämt o känt på kvaliteten hos RP ? Jag är rätt noggrann och vill att det skall vara bra passform o finish.

MVH Jonas
..............

4 183 Inlägg
30 oktober 2011
Har du tillgång till någon våg som du kan väga bilen på? Hade varit roligt att se vikten på den nu när du har byggt om så mkt jämfört med original.

2 564 Inlägg
30 oktober 2011
jonTe skrev:
Här för mig jag såg CS skärmar på hemsidan men....
Någon som här klämt o känt på kvaliteten hos RP ? Jag är rätt noggrann och vill att det skall vara bra passform o finish.

har jobbat lite med deras universal skärm breddar.. dom har varit väldigt bra

tack till:
www.MBSCA.com

538 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
Okej kanske skulle åka upp med ett par skärmar till dom då smile är ju bara 8mil dit så.

Angående de där med vikten så kommer bilen vägas i vår, funderar på att bygga en corner weight våg så man kan se vikten på varje hjul men får se om de blir nå av de. Org vikt ligger ju iaf på 1550kg, vägde den ju när ja bara hade tagit bort baksäte, reservhjul, dragkrok å lite andra småsaker då låg den på 1430kg med mig i å halv tank å har säkert tagit bort runt 100kg sen dess men måste väl väga för å veta säkert smile Hade varit fint med en tjänstevikt på under 1300kg men blir nog svårt å nå om ja vill ha kvar pilotstolarna.

6 170 Inlägg
31 oktober 2011
_aero skrev:
Okej kanske skulle åka upp med ett par skärmar till dom då smile är ju bara 8mil dit så.

Angående de där med vikten så kommer bilen vägas i vår, funderar på att bygga en corner weight våg så man kan se vikten på varje hjul men får se om de blir nå av de. Org vikt ligger ju iaf på 1550kg, vägde den ju när ja bara hade tagit bort baksäte, reservhjul, dragkrok å lite andra småsaker då låg den på 1430kg med mig i å halv tank å har säkert tagit bort runt 100kg sen dess men måste väl väga för å veta säkert smile Hade varit fint med en tjänstevikt på under 1300kg men blir nog svårt å nå om ja vill ha kvar pilotstolarna.

Jaja ok då, jag kan ställa upp och lätta din börda (och bil), du kan få en svart manuell plyschinredning istället. Deal ??

...........    .... . ..

lol lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

5 710 Inlägg
31 oktober 2011
Min väger 1230 o då har jag en tung bur smile

MVH Jonas
..............

538 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
Hehe hade du sagt 2st FIA godkända Sparcostolar så hade jag inte tvekat men nu vette fan wink

JonTe: Hur f*n har du lyckats få din bil så lätt? så vitt jag vet så har vi väl tagit bort i stort sätt samma saker? Jag har pilotstolar å abs men de borde ju väga ungefär lika mkt som din bur. Fast iof ja har ju ingen större aning om vad min bil väger så har jag tur kanske de är mkt lättare än va ja tror big_smile

6 170 Inlägg
1 november 2011
_aero skrev:
Hehe hade du sagt 2st FIA godkända Sparcostolar så hade jag inte tvekat men nu vette fan wink

Äh det är lugnt, jag kan brodera in FIA Approved på sidorna och Sparco nedanför nackstöden.

Jag *lovar* att ingen kommer märka någon skillnad...

538 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
_aero skrev:

Äh det är lugnt, jag kan brodera in FIA Approved på sidorna och Sparco nedanför nackstöden.

Jag *lovar* att ingen kommer märka någon skillnad...

Ja men dåså då kan vi ju byta lol

538 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
Nu har jag varit å hämtat en sak så ja förhoppningsvis kan bättra på svängegenskaperna lite till nästa år smile

Nån som kan gissa vad? big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/14/13860/13860-0f708e5e8e94ab3c4e440559f4642f07.jpg

5 710 Inlägg
1 november 2011
_aero skrev:
JonTe: Hur f*n har du lyckats få din bil så lätt? så vitt jag vet så har vi väl tagit bort i stort sätt samma saker? Jag har pilotstolar å abs men de borde ju väga ungefär lika mkt som din bur. Fast iof ja har ju ingen större aning om vad min bil väger så har jag tur kanske de är mkt lättare än va ja tror big_smile

Jag vet inte men några skillnader är det:
• Taket med taklucka
• Stolarna, dina elstolar i skinn är svingt tunga...
• Jag har lättat med kablar 10kg
• Du kör stora men tunga bromsar...jag har original
• Lättare fälgar?, mina väger 17kg styck med däck.
• Min fjädring är numera ganska lätt i jämförelse med original

Har du airbag kvar?
Bakvingen tung?

Min vikt är med 10liter bensin din vikt är med?

Posta bild på axeln...bums smile

MVH Jonas
..............

6 170 Inlägg
1 november 2011
_aero: till och med jonTe säger att dina stolar är för tunga, innerst inne vet du att du vill ha mina hel-manuella plyschstolar....

big_smile

Nej jag ska sluta j-las nu haha

538 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
jonTe skrev:
_aero skrev:

Jag vet inte men några skillnader är det:
• Taket med taklucka
• Stolarna, dina elstolar i skinn är svingt tunga...
• Jag har lättat med kablar 10kg
• Du kör stora men tunga bromsar...jag har original
• Lättare fälgar?, mina väger 17kg styck med däck.
• Min fjädring är numera ganska lätt i jämförelse med original

Har du airbag kvar?
Bakvingen tung?

Min vikt är med 10liter bensin din vikt är med?

Posta bild på axeln...bums smile

Som sagt så har ja egentligen ingen aning om vikten på min bil så ja ska väl inte spekulera för mkt i vad den väger, måste ta tag i saken å bygga våg nu så ja kan väga den smile

men visst både takluckan å stolarna är ju verkligen inte till min fördel men takluckan kommer ju bytas ut till kolfiberlucka i vinter å ska nog ta bort ram å allt samtidigt. 2st pilotstolar väger ju tyvär ca 60kg, har du nån aning om vad din bur väger? Angående bromsarna så tror ja inte vikten är så mkt mer än org bromsar, skivorna väger ju lite mer men porscheoken är mkt lättare än org.

Okej har du koll på hur mkt lättare dina fjädrar är mot org? Jo jag har kvar airbagen i ratten men inte den på passagerarsidan. sist ja vägde bilen var de utan nya fronten, vinge å med 30 liter soppa + 90kg förare.

Andra fördelar ju har på vikten är ju turbo/grenrör, samt säkert lite annnat som ja har runt motorn, vet inte va du kör med för ic men jag har en ganska tung kina ic.

Kommer upp bild på bakaxeln imorn men tyvär är den fortfarande ganska rostig å tråkig, måste får lite färg på den smile
Senast redigerat av _aero (1 november 2011)

538 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
Som jag lovade igår så kommer här nån bild på en gammal rostig bakaxel big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/14/13860/13860-5064d7821bbb2f2cef4f031acd6feef0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/14/13860/13860-19b6160d6a13bbce5a34c7c46fcc3b65.jpg

588 Inlägg
4 november 2011
blästra och måla inna du sätter ihop den hörrö big_smile

Sök