Saab 9000 aero med lagomt mkt motor och chassi som ständigt uppgraderas för bättre väghållning. Projektet är inspirerat av 90 talets Supertouring bilar som bland annat kördes i BTCC
Hur gör man för att få tillbaka lusten att bygga såhär i vintermörkret å kylan? Inte rört bilen på ett bra tag nu fast var på 100%partykryssning i helgen, riktigt skönt å komma iväg lite å göra nå annat
värme garage med starkt ljus, lyftar svets och värmegolv
Ja de hade nog ökat motivationen några 100%
Var iaf en sväng till bilen idag å kollade upp lite saker i mitt Ovarmgarage, -25 visade termometern i garaget så stannade inte så länge
Har iaf pillat på lite med att gjuta upp lite saker som behöver bli gjort sen skulle jag behöva få tag på en sån där vacuumslangsnippel som går att skruva fast i tex siliconslangar. Nån som vet va ja menar å vet vars man hittar dom? kan lägga upp bild på den senare idag så blir de lättare att förstå
Tack för tipsen funderade själv lite i dom banorna men nu lyckades jag hitta igen vars jag hade köpt den jag redan har så blir att dra iväg en beställning på en till quicktap nippel och lite tändstift nu
Bilen gick ju riktigt dåligt i höstas så får hoppas de bara va tändstiften som va dåliga annars kommer ja ju ha att göra till våren
Har gjutit upp en till kanal till luftutsläppet till förarsidan på bilen nu också. Satt ju luftfilter ivägen där i somras men nu har jag ju gjutit upp nytt insug så jag kan ha luftfiltret på ett annat ställe. Kommer bli bra de här
Letar bara efter nån glasskiva nu som ja kan använda till att gjuta upp lite kolfiberskivor
Ska bygga coilovers å då kommer den sänkas 2-3cm iaf men riktigt sådär låg kommer den nog aldrig bli
Börjar bli lite äldre nu så tänkte de kan va skönt med lite mer komfort i bilen så skulle montera tillbaka dörrsidorna bak men de hade hänt nå konstigt med dom under tiden dom legat i förrådet, aja dom får väl duga ändå
Var och hämtade ut ett paket idag också som de var lite tändstift i och en vacuumslangsnippel
Blev att köpa 8 stift nu när ja ska slänga i en sån här motor
Tanken är att göra alla dörrsidorna i kolfiber men tar en åt gången så jag inte lessnar på allt slipande Men kanske har klart 4st till sommaren, blir ju av med 10-15kg till då
Lägger upp en gammal film från 2009 såhär i vintermörktret å kylan
Tanken är att göra alla dörrsidorna i kolfiber men tar en åt gången så jag inte lessnar på allt slipande Men kanske har klart 4st till sommaren, blir ju av med 10-15kg till då
Lägger upp en gammal film från 2009 såhär i vintermörktret å kylan