Saab 9000 aero med lagomt mkt motor och chassi som ständigt uppgraderas för bättre väghållning. Projektet är inspirerat av 90 talets Supertouring bilar som bland annat kördes i BTCC
Har kollat igenom hela tråden nu och detta kommer bli grymt! Eller ja det är grymt nu också!
Lycka till !
Kul att höra att du har gjort de å gillar bygget
Hoppas bara jag får den klar till våren, har märkt nu att våren börjar närma sig ganska fort å jag har mkt kvar att göra, mkt tråkigt skruvande med tyvär..
Har kollat igenom hela tråden nu och detta kommer bli grymt! Eller ja det är grymt nu också!
Lycka till !
Hoppas bara jag får den klar till våren, har märkt nu att våren börjar närma sig ganska fort å jag har mkt kvar att göra, mkt tråkigt skruvande med tyvär..
Man får tänka positivt, det kommer bli jävligt bra när det blir klart Om du blir klar kommer du då till stcs träff då ?
Lycka till !
Man får tänka positivt, det kommer bli jävligt bra när det blir klart Om du blir klar kommer du då till stcs träff då ?
Jo visst de har du rätt i men ser verkligen inte fram emot att skruva lös tråget igen å täta om de sen måste jag få bromsarna att funka som dom ska,, har för mkt bakbroms nu, tänkte först bygga bromsvåg men för mkt jobb så ska försöka få igång abs:en igen så borde problemet försvinna. Framvagnsgeometrin måste också kollas över då den är väldigt spårkänslig nu. Mkt att fixa
Hade ju varit kul att komma å köra på nån stcs träff men bor ju långt uppe i norr så är ju en bit att åka å köra ner med den här bilen är inget alternativ så måste ordna transport då
Lite nya funderingar över fronten, är som sagt inte helt nöjd över den så ska nog ut å slipa lite till idag. Nå sånt här funderar jag på Lite snabbt ihopkladdad i paint bara men man förstår tanken iaf. Eller ska ja köra på hur den är nu ändå? Svårt å veta när ja inte kan köra ut bilen ur garaget å kolla på fronten på lite håll
Lite nya funderingar över fronten, är som sagt inte helt nöjd över den så ska nog ut å slipa lite till idag. Nå sånt här funderar jag på Lite snabbt ihopkladdad i paint bara men man förstår tanken iaf
ser bra ut... spacklar du på skummet? eller plastar du först?
Jo men känner mig som sagt lite osäker på om de kommer funka som den är nu? eller om ja ska ta å slipa till en sån där kant på mitten? eller göra nå annat?
Jodå jag spacklade direkt på skummet, när ja gjorde så med pp100 nån gång förut så funka de inte så bra då de spacklet är mkt mjukare så de ville på å svikta men de här är så hårt så funkar bra
ser bra ut... spacklar du på skummet? eller plastar du först?
Jo men känner mig som sagt lite osäker på om de kommer funka som den är nu? eller om ja ska ta å slipa till en sån där kant på mitten? eller göra nå annat?
Jodå jag spacklade direkt på skummet, när ja gjorde så med pp100 nån gång förut så funka de inte så bra då de spacklet är mkt mjukare så de ville på å svikta men de här är så hårt så funkar bra
bättre om du hade plastat på formen.. när du är nöjd.. två tre lager.. sen glas fiber spackel.. kan kolla på mitt galleri på mercan så ser du hur ja gjort..
lagt fog skum..
så plastat över fog skummet.. när ja tycker formen är ok.. så plastar ja.. överälgens hållbarhet.
Men du bygger väl direkt på bilen du? ja håller ju på å bygga en plugg till fronten nu som ja ska slipa å spackla på tills jag är nöjd med den sen så gjuter jag av den så får ja en gjutform som ja kan gjuta upp hur många frontar jag vill i bra å kunna göra nya fort när man har en låg bil som också kommer används flitigt på konbana m.m.
Men kanske lika å slipa till de där vecket mitt på?
Kommer du annars bli ganska lika denna front å ser ju som lite tom ut på nå sätt
Men du bygger väl direkt på bilen du? ja håller ju på å bygga en plugg till fronten nu som ja ska slipa å spackla på tills jag är nöjd med den sen så gjuter jag av den så får ja en gjutform som ja kan gjuta upp hur många frontar jag vill i bra å kunna göra nya fort när man har en låg bil som också kommer används flitigt på konbana m.m.
Kommer du annars bli ganska lika denna front å ser ju som lite tom ut på nå sätt
Jaha då har jag fixat om fronten lite då, tycker de vart mkt bättre nu! kanske kan börja på andra halvan snart nu när ja börjar bli nöjd
Känns lite tråkigt bara att alla bilder ja lägger upp på den ser ungefär lika ut fast är väl bättre än inge bilder alls?
Blir galen på hur ja ska göra med hålet på sidan, testat massa former på de men inget känns riktigt bra =/ Bilen kommer sänkas mer också så den kommer inte va sådär aphög som den är på bilderna, blir hårdare fjädrar då med!
Kul att de ser ut som bilen typ har positiv camber på den här bilden :S
Tänkte fylla ut med lite mer spackel på den övre halvan så ja får mer lutning på den
Jaha då har jag fixat om fronten lite då, tycker de vart mkt bättre nu! kanske kan börja på andra halvan snart nu när ja börjar bli nöjd
Känns lite tråkigt bara att alla bilder ja lägger upp på den ser ungefär lika ut fast är väl bättre än inge bilder alls?
Blir galen på hur ja ska göra med hålet på sidan, testat massa former på de men inget känns riktigt bra =/ Bilen kommer sänkas mer också så den kommer inte va sådär aphög som den är på bilderna, blir hårdare fjädrar då med! http://www.geting.se/image.php/286703-DSC00655_-_Kopia.JPG
Kul att de ser ut som bilen typ har positiv camber på den här bilden :S