Tagit bort gamla dämparna och fjädrarna, vilar bakaxeln på pallbock medan chassit är på lyften
Bulten med fantastisk rund topp som håller bottenskålen på bakfjädern. Den här kostade mig 3 timmar idag, innan jag gav upp och kapade både fjäder och bult med slipen
färdigmonterat fjädrar och dämpare! Blev nice
Monterat bakaxelkåpan till slut, efter jag fick packningen. Fyllt på med 1.2 liter 80/90 olja, till skillnad från alla andra oljor så stinker den här =P
lagret och gummit på kardanen var kasst, slog upp i golvet vid pådrag. På bilden är nya lagret monterat, var tvungen att ta ner hela kardan mellan växellåda och diff inkl bärarm
Nya handbromsbackar monterade, dom gamla ramlade isär när skivan kom av. Klurigt att montera, fick bara till ena sidan idag
Putsat bort resterna av gamla blockpackningen, insugspackningen och grenrörspackningarna. Fortfarande A kam dock. Träffade en snubbe idag som skulle försöka få tag på K eller H kam
hoppas...
Bytte par lampor i instrumentpanelen också när jag tog paus från mekandet
blev lite coolt faktiskt
monterat toppen och insuget, dragit åt med momentnyckel enligt haynes. Får se om man får tag på en annan kam imorn
Det var dagen idag det.
Imorn hoppas jag få på nya ändledd fram, ny kam (?), leta insatsluftfilter, köpa spridarpackningar, leta originalratt, fylla motorolja, fylla kylarvätska, montera det mesta runt toppen... ++
Får se vad som händer.
Ett tips förresten, om du byter fjädrar, se till att bromsoken hamnar på rätt sida fjädern! Annars har du förlorat en timme i frustration på att göra allt om igen =/
Stay tuned