3307
Sök

Grym sänkning till volvo S40 T4 Fas 1

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
Vill ha den lägre än en vanlig 60/40 sänkning.. Coils finns väl bara till Fas 2?
Vill verkligen ha ner den på backen utan att behöva bygga om så mycket

Någon som har förslag?

Tacksam för svar och hjälp

/M

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

33 Inlägg
18 november 2010
om du nu ska sänka sönder ännu en bil så är det ju bara att kapa sänkfjädrar lr hur?

8 Inlägg
19 november 2010
ta bort fjädrarna så bir de ju lågt, även om du har coils så blir den ju äckligt stötig å förstörd komfort

Darth Vader
1 644 Inlägg
19 november 2010
skaffa ett par fas2 fjäderbenslagringar och köp sedan de billiga coilsen ifrån ebay.de
Senast redigerat av Tom (19 november 2010)

Braaaaap?

159 Inlägg
19 november 2010
Coilovers finns även till Volvo S40/V40 Fas 1, t.ex från Ksport Racing med flera.

Finns även luftfjädring från t.ex Ksport Racing om du vill ha den riktigt låg, finns s40´s här på garaget med kitten monterade om du vill kika hur det ser ut.

Kapa fjädrar är sällan någon höjdare väghållningsmässigt...

492 Inlägg
19 november 2010
Mr_M_ skrev:
Vill ha den lägre än en vanlig 60/40 sänkning.. Coils finns väl bara till Fas 2?
Vill verkligen ha ner den på backen utan att behöva bygga om så mycket

Någon som har förslag?

Tacksam för svar och hjälp

/M

om du beställer av t.ex. realcar så kan du säga till att du vill ha lägre. så vare iaf när jag beställde till
en saab jag skulle sänka åt en kompis. dom kan då beställa dom efter dina krav, sen hur mycket du behöver modda de kan jag inte svara på

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 november 2010
polarens V40 är sänkt med ett kundanpasssat coilover kitt från K-sport å den är de faktiskt bra komfort i å trösklarna ligger väl runt 7-8cm från marken.   han la dit fas 2 skärmarna fram å fick mer utrymme för däcken. dock har han fått problem med oljud i framvagnen å de konstaterade vi i helgen att de är för krängningshämmarn tar i, han måste kapa och anpassa krängningshämmarlänkarna.

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
19 november 2010
Trådstartare
Tack, har mailat till K-sport och väntar nu på svar

Tack igen

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Sök