Hallå, det är så att jag börjar en lastbilsutbildning på två terminer för att ta CE körkort inkl. ADR kompetens. (Finns flera kurser som ingår också, t ex att köra frysbil, kranbil, får se vad jag hinner med) Jag planerar alltså att börja jobba om ca ett år.
Nu är det så att jag är väldigt inställd på att få reda på så mycket jag kan i god tid för att kunna pricka in rätt jobb så snabbt som möjligt, vill inte behöva flänga runt på 10 arbetsplatser:rolleyes:
Vet mycket väl att det finns trådar om det här arbetet men jag skapar en ny tråd då jag behöver diskussioner, tips och hjälp som passar in på min personliga profil plus att informationen bör vara så uppdaterad som möjligt då jag undrar om vilka bilar som man bör leta efter(finns det 4 jobb som passar in på mig och 4 olika sorters bilar så satsar jag ju på den folk rekommenderar;))
Okej, då kommer lite profilinfo här då
Jag är 19 år gammal(20 i mars) och ganska klen av mig, ingen stor typ dvs, undviker gärna jobben med tunga lyft! Jag sitter gärna i en bil i ca 4-5 timmar i taget(dvs, köra allt från korta sträckor till kanske 50-60 mil enkel resa som längst) Jag vill satsa på minst 18.000 efter skatt, det är mitt minimum, dock självklart om det är ont om jobb så kan jag ju släppa det kravet!
Jag vill INTE sova borta! Men har inga som helst problem med tider, att köra 04.00-14.00 eller 19.00-05.00 spelar liksom ingen roll, men natturer eller riktigt tidiga mornar är att föredra, dvs inte 06.00, utan snarare 02.00, 04.00
Jag vill gärna veta vilka yrken, om det inte är alla, som erbjuder t ex matkuponger, jobbmobil och andra liknande förmåner(oavsett om det yrkena passar in på mig eller inte)
Jag undrar även vilka typer av jobb det är som man kör en "egen" lastbil.
Vad är "svårighetsgraden" på dom olika bilarna? Jag menar t ex,
Vanlig bil med släp på, t ex Schnenker osv.
Vanlig bil, t ex matvarubilar.
Dragbilar(endast förarhytt som man kopplar på valfritt släp right?)
Slambilar, sopbilar, grusbilar, mm.
Med vanlig bil menar jag alltså där hytten sitter ihop med lastutrummet, vet ej vad detta kallas
http://www.trailer.se/bildarkiv/67/4a325ae41abc3.jpgDet är väl att som jag kan komma på nu, tacksam för alla svar som går att få! ^^ Skriv gärna så utförligt som möjligt, ju mer desto bättre!
Mvh Jonas!