2711
Sök

BMW 316i -92 Dålig värme, kan inte reglera kallt & varmt

27 Inlägg
19 november 2010
Trådstartare
#1
God dagens!

Har en bil som ja har upptäkt att värmen är ganska låg.
Reglerade från kallt till varmt och de blir ingen skillnad.
De finns vatten i kylare, kanske lite för lite men ska fylla på det men hur ser det ut bakom
fläkt hastighet-, värme, xxxx -reglage.

Eller har jag missat något?

Sedan en annan sak, hur tar en ur instrument panelen för inte förstöra/göra märken?
En del lamper har gått och ska byta ut dem. Är väll säkert som på alla andra bilar att de är lite trix åh få ut den?

// Tacksam för svar // Hasse


573 Inlägg
19 november 2010
#2
Kanske termostaten e kass? Lr luft i kylsystemet tongue
Senast redigerat av SuperGnaget (19 november 2010)

MSCR

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
19 november 2010
#3
är det lampor i mätarhuset du ska byta? sitter isf två skruvar i ovankant på mätarhuset som ska bort, sen vinklar man ner det och lossar lite sladdar på baksidan, och lirkar ut det mellan brädan och ratten!

ang värmen har jag inga direkta tankar, mer än att du kan kolla bakom så att allt sitter som det ska, och prova att lufta systemet!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

27 Inlägg
19 november 2010
Trådstartare
#4
SuperGnaget skrev:
Kanske termostaten e kass? Lr luft i kylsystemet tongue

Ska se om jag kan få tag på en temp mätare åh byta ut den.
Men kanske ska kolla hur varm motorn bli med lite andra mätinstrument i fall den är rätt ?


27 Inlägg
19 november 2010
Trådstartare
#5
båge skrev:
är det lampor i mätarhuset du ska byta? sitter isf två skruvar i ovankant på mätarhuset som ska bort, sen vinklar man ner det och lossar lite sladdar på baksidan, och lirkar ut det mellan brädan och ratten!

ang värmen har jag inga direkta tankar, mer än att du kan kolla bakom så att allt sitter som det ska, och prova att lufta systemet!

De stämmer bra det, sen är de även under sterieon vid fläkt hastighet, värme och "vart en vill de ska blåsa luft" vet du hur en får loss den ? Utan te åh använda kofot och slägga ? Höhö.

Men tack för informationen om mäthuset smile ska genast ta i tu med det när en kommer hem.


3 Inlägg
19 november 2010
#6
Hej gå in på Autopower.se tryck på gör-det-själv i vänster spalten sen mekar tips sök på det kommer bara värme det var i alla fall felet på min 525 95a är inte så jävligt som det verkar men lite tålamod får man ha och vara riktigt försiktig når man skruvar isär ventilerna.


montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
19 november 2010
#7
det är inte allt för jobbigt att få loss reglagepanelen i mitten heller.. finna guider på autopower.se som tidigare skrivare skrev. kolla gärna lite där, finns rätt bra bilder och grejer! smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

27 Inlägg
19 november 2010
Trådstartare
#8
båge skrev:
det är inte allt för jobbigt att få loss reglagepanelen i mitten heller.. finna guider på autopower.se som tidigare skrivare skrev. kolla gärna lite där, finns rätt bra bilder och grejer! smile

Ah tack som fään smile
big_smile


27 Inlägg
19 november 2010
Trådstartare
#9
Nisseorust skrev:
Hej gå in på Autopower.se tryck på gör-det-själv i vänster spalten sen mekar tips sök på det kommer bara värme det var i alla fall felet på min 525 95a är inte så jävligt som det verkar men lite tålamod får man ha och vara riktigt försiktig når man skruvar isär ventilerna.

Ska genask kolla in autopower wink
Tack för all information ni har gett mig.
Väldigt tacksam


27 Inlägg
445 Inlägg
30 november 2010
#11
Det kanske är för dålig blanding i kylsystemet så det har fryst och de har blivit isproppar. Så blev det för mig förra året, -22 grader och ingen värme what so ever:)



Sök