3687
Sök

kamaxel sierra -85 förgasar/insprutmotor

16 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
hej hej undrade om kamaxeln från insprutar motorn passar till förgasarmotorn? skulle vara tacksam för svar tongue

279 Inlägg
13 juli 2006
japp, det passar.. smile

two lies don´t cancel each other out

16 Inlägg
13 juli 2006
Trådstartare
tack för svar big_smile hoppas du har rätt nu bara tongue

279 Inlägg
13 juli 2006
*s* ja helt säker, skruvat i sierror en hel del.. och jag har bytt emellan dom...

finns vissa rykten om att insprutarkammen skulle vara vassare men jag har då inte sett nån skildnad.. + att när man beställer en ny från div företag har dom samma nr..

det ända problemet är nog att det kan vara renoverad kam nångång för det kan finnas 2 olika lagerstorlekar? (har aldrig sett det själv, men hört det iaf) kke bullskit
Senast redigerat av diforce (13 juli 2006)

16 Inlägg
13 juli 2006
Trådstartare
okej låter bra... för motorn har fått ford sjukan tongue börjat ticka på nån ventil så ja tänkte byta kamen för jag fick höra att de va de vanligaste felet att dom tickar... sen har jag ett annat problem med... med soppa tillförseln den går en stund sen dör den... funderar på om de kan vara soppa ledningen för om man kör med en dunk i bilen sen en soppa slang till förknazar´n så går hon som hon ska men kör jag me vanliga soppa ledningen så dör hon efter ett tag ibland 1min ibland 10tim... har fått höra att de skulle va förgasaren men ja tror inte de i o me att om man kör me en soppa slang från dunken så går hon riktigt som sagt... vad tror du att de kan va?

279 Inlägg
13 juli 2006
se till o byta oljeröret till kammen oxå, el åtminstonde göra rent det gamla ordentligt!!!(det är i det fordsjukan ligger) det är inte i kammen/lyftarna igentligen som är botten till d onda wink
lyftarna är oxå bra o byta samtidigt om dom är slitna, "troligtvis"??

på det andra låter det som det är skit i tanken, pröva göra ren den, o när du ändå har det isär så skadar det ju inte o byta ledningar o så samtidigt smile

16 Inlägg
13 juli 2006
Trådstartare
okej.. men är tanken j*vlig att få lös på sierra? tänkte iaf byta ledningar.... du har inga bra och billiga trim tips me? tongue

225 Inlägg
13 juli 2006
prova och blåsa rent dina soppa lednigar kan va skit någonstans tror inte de men ändå kolla soppa filtret kan va dåligt eller som ovan säger kolla tanken...

To Feel Or Not To Feel Cosworth....

16 Inlägg
13 juli 2006
Trådstartare
okej.. men tänkte ändå byta ledningarna mens ja ändå håller på men de e klart om de inte ä nån skit så varför pilla me nått som redan funka? tongue

279 Inlägg
13 juli 2006
kommer f-n inte riktigt ihog hur den sitter fast (,vart lite otrogen o skruvat i andra bilar på sistonde*s*) men det e la bara 2 "spännen" typ har jag för mej... inte är det svårt iaf.. smile

angående trimm så kolla in FMCS.nu, finns en bra turboguide där som tex wink

o sen om du tänkt behålla bilen så byt ledningarna, kostar inte många kronor o skadar aldrig wink

16 Inlägg
13 juli 2006
Trådstartare
okej hehe men fyy inte va otrogen?! sad haha tongue okej men de låter inte så farligt iaf... okej ska kika in där en sväng wink ne precis ja tror till o me att ja ha ledningar som ligger nånstans... men de e nog ba slangar men de e juh sak samma tongue huvudsaken att dom uppfyller funktion..

279 Inlägg
13 juli 2006
*s*
ja slangar funkar ju oxå...

85:a - "lasern" va?? el???

ett annat litet "trim" e o byta hela toppen från en insprutare så är det lite bättre flöde i den, och även byta till insprut är ju ingen nackdel enligt mej, (finns ju endel som föredrar förknazare men men , jag hatar dom wink *s*
annars är det väl det vanliga , öppet filter,o både 2 o 2,5 tum avgas funkar bra på denna sugmotor

16 Inlägg
13 juli 2006
Trådstartare
jo -85 laser´n...  okej men om ja byter till insprutar toppen och kör med insprutar då måste ja väl he dit databox å massa kablar... ( är en liten el hatare tongue ) men de kanske finns nått enkelt sätt till de där? jo filter å avgas blir de eventuellt senare om ja inte säljer bilen...

279 Inlägg
13 juli 2006
toppen kan du byta rakt av..
men med insprut så är det ju lite kaplar o så.. tyvär..
har för mej att det står en guide på FMCS.nu om insprutkonvertering där oxå..

16 Inlägg
13 juli 2006
Trådstartare
okej perfekt... men då kanske man ska ta sej en funderare på att byta hela toppen... tongue de passa inte om ja ska dit me en 16valve väl? :S eller de kanske bli lite tokigt man kanske ska hålla sej till ohc.. okej kanske man ska in å läsa lite där...

279 Inlägg
13 juli 2006
det passar från cosworden( vet inte hur det stavas) men då måste man byta till kedja, dvs lite jobb faktiskt...

fast det beror ju på vad du vill göra med bilen o hur fet plånbok du har? o sen om du tänkt turbokonvertera osv? annars är det nog faktiskt lite onödigt jobb för lite häst tycker jag

16 Inlägg
13 juli 2006
Trådstartare
okej... jadu de låter som lite jobb.. nja fet plånbok ha ja väl inte riktigt tongue hehe nämen anledningen var den att jag vet av en insprutar topp som gått 12 tusen mil och hade tänkt ta kamaxeln från den men de bli nog hela toppen.. sen hade samma kille en 16v topp oxå de va därför jag undrade.. men de e som mest tänkt som ett projekt till skolan att fixa gam fårrden tongue och eventuellt slipa upp ventil sätena så de bli lite tätare bara små jobb så den går lite "bättre" än vad den gör nu mest med tanke på tickandet... så de bli nog ganska lite gjort me denna men funderar på skaffa mej en bus bil som ska göras lite mer på... big_smile

279 Inlägg
13 juli 2006
ok:) ja ta en del i taget*s* ... håller själv på o skruva i en sierra 89 nu, fått på turbo o lite extra soppa(i övrikt org ohc)gick på ca 8,5 sec 0-100 iaf, (med hemmarenovering av motorn o så gick det på ca 2500kr)fast kopplingen rök sad sad sad, ska kolla om "doch"ens håller, NÅN SOM VET??? .... samma mått på dom iaf..

tycker sierorna är kul!!! wink wink och lätta o skruva i wink

16 Inlägg
13 juli 2006
Trådstartare
hehe ok låter skoj för en billig slant tongue men inte me kopplingen sad tycker synd om dej

279 Inlägg
13 juli 2006
ja med sad men men smällar man får ta wink allti kul o exprementera lite ju wink

Sök