Nu är bilen provstartad med de nya spridarna och de verkar vara lite mer tryck i bitarna nu och de är ju trevligt
Instrumenten är tillbakamonterade och alla givare inkopplade så de fungerar.
Det som är kvar i instrumentväg de är att få fast mätare för laddning och oljetryck.
Under huven har Fredde gjort en kylarplåt och sicklat den riktigt snyggt, den ska även lackeras snart. I mitten på den kommer
SBT loggan(Sundsvalls bil och transmission) att sitta.
Huvudbromscylindern är bortmonterad och ska lackeras och piffas upp med lite krom.
Jag föll även för frestelsen att beställa att LT1 corvette täckkåpor för spridarbryggorna, corvette loggon kommer att spacklas upp så de blir släta och sen blir de lack i bilens färg. Sen blir de nog dekor med Pontiacs indianhuvud i krom och svart.
Sen kommer förstås lite lätt uppsnyggning av kablar till givare och sånt.
Här är lite bilder från det hela.
Här syns kylarplåten men den är inte klar, lite småfix och svets kvar på den innan lack.
Lite från andra hållet, kylfäktarna på plats
Nya spridarna, trevlig gasrespons numer
Headerserna fick fin färg efter lite starter
Huvudbromscylinder borttagen, för lack
Nys instrumenten på plats och inkopplade med givare.