2764
Sök

Uppkörning efter att blivit av med kortet.

86 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Hej. Om 11 dagar är det dags för mig att köra upp igen, efter att ha blivit av med körkortet när jag körde 145 på 110 väg, för ungefär 2 månader sedan.

Har 2 frågor som jag vill ha besvarade nu,

1. Vet uppkörningsläraren om att jag har blivit av med körkortet ?
2. Om han vet det, är han/hon strängare då ?

Rejsa ?
2 959 Inlägg
21 november 2010
JoakimNilsson skrev:
Hej. Om 11 dagar är det dags för mig att köra upp igen, efter att ha blivit av med körkortet när jag körde 145 på 110 väg, för ungefär 2 månader sedan.

Har 2 frågor som jag vill ha besvarade nu,

1. Vet uppkörningsläraren om att jag har blivit av med körkortet ?
2. Om han vet det, är han/hon strängare då ?

Fråga 1: Ja
Fråga 2: Troligen inte, alla ska ju bedömmas lika.

Autotech

3 Inlägg
21 november 2010
Jag körde 148 km/h på 110 väg o blev av med att i 2 månader.
uppkörningsmannen sa inget förens efteråt om att han tyckte jag redan hade viss vana att köra bil så han visste om att men bedömningen är precis som om du aldrig har haft körkort innan.

Rumpmas
3 860 Inlägg
21 november 2010
Förhoppningsvis känner inspektören med den vetskapen att du redan kan köra bil eftersom du haft körkortet förut och släpper kanske lite enklare misstag du kanske gör för att du är nervös. Du ska ju inte få högre krav på dig för att klara din uppkörning bara för att du haft körkort förut, men många bedömningar är ju ganska subjektiva och risken finns ju att käringen bredvid tycker att du måste vara en redig slarver som blivit av med körkortet tidigare. Du får helt enkelt visa din briljans i att framföra en bil ryckfritt och med god planering.

Sök