Har kopplat xenonkonverterat extraljus på bilen i förra veckan, tyckte bilens standard halogen såg lite trökiga ut brevid 50w xenonen så jag köpte "xenonhalogen" från mekonomen och klämde in i bilen, under första provturen sprängdes lampan på den sida som jag tjuvar ström till extraljus-relät.
Har kopplat på följande sätt...
100a relä från mekonomen, för att slippa ha flera relän...
+ Matning från batteri till relä (Stift 30)
+ Matning från relä till 3st lampor (Stift 87)
- Matning från relä till kaross (Stift 85)
Styrström från höger helljus till relä (Stift 86)
Sen p-ljus i form av LED-Ring runt om extraljuset....
30a relä biltema
+ Matning från batteri till relä (Stift 30)
+ Matning från relä till 3st LED-ringar med dubbelkabelsko (Stift 87)
- Matning från relä till kaross (Stift 85)
Styrström från höger p-ljus till relä (Stift 86)
Båda kablarna som ger styrström går via knapp i kupén...
Så är det en ren slump att lampan sprängdes eller är det något som blivit tokigt i min koppling?
Original lampan som satt innan var hel när jag tog loss den (kört ett par dagar med nya extraljusen och original lamporna) men p-ljuset som jag tjuvade från hade pajjat, nu bytte jag även p-ljusen och dessa funkar än..
Har även märkt att ena LED-ringen får en annan färgnyans, mot det lila hållet och två av dom är vita, vad kan det bero på?
Tack på förhand
![cool](img/smilies/cool.png)