Mechanimal skrev:
Helt klart Preluden, även fast jag är BMW-älskare, men det jag älskar med BMW är körkänslan, och den finns bäst i Vtec-Preluden i detta fall tror jag. Men allra helst en Integra Type R! Köp en sån istället
Diffspärr och ballare varvtal(om jag inte är helt ute och cyklar) mot Preluden
Preluden finns med LSD och ATTS diff också. men är svårare att få tag i, speciellt den med LSD.
Integran varvar ~700rpm mer om jag inte e helt fel ute.
Preluden kommer i olika utföranden i EU. Base (2.2 VTi) och VTi-S. Finns även med 4ws (styr på alla 4 hjul)
2.2 VTi 97-98 (VTi-S i samma årtal är exakt samma, men kom med en annan låda samt atts)
H22a5 comp 10.0:1
185hk /206nm
M2V5 låda (2ws och 4ws men utan atts)
M2X5 låda (VTi-S (97-98)med atts)
finns i 4ws.
2.2 VTi 99-01 (VTi-S i samma årtal är exakt samma, men kom med en annan låda samt atts)
H22a8 comp 11.0:1
200hk / 212nm
M2P4 låda (med 4ws)
M2R4 låda (VTi-S med atts)
De versioner som kom med LSD diff är JDM.
SiR och SiR S-spec men antar att import inte är något att tänka på? hursom kom dom med LSD också.
SiR.
JDM H22A comp 10.6:1
200hk / 220nm
M2S4 (utan LSD)
M2T4 låda med LSD
SiR S-spec
JDM H22A comp 11.0:1
220hk / 220+nm
M2Z4 låda med LSD
Visst låter 4ws kul? det är det inte. onödigt och väger en hel del. brukar småkrångla också.
betala 30k+ extra för en integra? njae de skulle jag inte göra. Preluden väger dock mer, men den har även en 2.2L motor med RIKTIGT BRA potential! enda nackdelen när man kommer till smidda kolvar är att blocket är FRM. KRÄVER omfodring.
Och ja. du kan få en H22a motor att varva lika mkt som integrans också.