2519
Sök

Köpråd:(1998) Bmw 523 Eller Honda Prelude 2.2vti?

57 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
#61
H22 skrev:
Nej, vti-s är inte så vanliga. och ja, en från 97-98 räcker. dock kom 99-01 med 200hk ist för 185.
Jo är det inte bättre att skaffa sig en 97-98  och sen fixa resterande 15 hk än att
köpa 99-01 och betala betydligt dyrare försäkring?
i.o.m.a 200hk är en gräns till där försäkringen blir betydligt dyrare
ifall jag har förstått det rätt?

German Cars and Schnitzel!...Or Sushi? hmmm...

176 Inlägg
26 november 2010
#62
Dock e de "uppgifter". egentligen så har dom 183hk samt 197hk haha. så vet faktiskt inte mkt om skillnad i försäkringskostnad mellan dessa två. ring o kolla upp de! skulle även jag vilja veta faktiskt

57 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
#63
H22 skrev:
Dock e de "uppgifter". egentligen så har dom 183hk samt 197hk haha. så vet faktiskt inte mkt om skillnad i försäkringskostnad mellan dessa två. ring o kolla upp de! skulle även jag vilja veta faktiskt
Jo fast 00 är betydligt dyrare konstigt nog tongue....Jag ska kolla upp det när inköpet närmar sig..ifall det blir en Prelude big_smile

German Cars and Schnitzel!...Or Sushi? hmmm...

57 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
#64
Frågan är alltså: Schnitzel Eller Sushi? hahahahaha lol

German Cars and Schnitzel!...Or Sushi? hmmm...

huh?
10 427 Inlägg
26 november 2010
#65
Ptja, varför har Prelude så fula strålkastare när allt annat är nära på 100% "snyggt" ? tongue

En E39:a ser ju minst sagt vettig ut framifrån. big_smile

(Nu börjar de bra argumenten dyka upp)


Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 november 2010
#66
vivaloca88 skrev:
Frågan är alltså: Schnitzel Eller Sushi? hahahahaha lol
Sushi måste vara något av det vidrigaste man kan äta, så jag röstar självklart på Schnitzel. wink
Men japanska bilar är en annan sak, Honda gör ystra och roliga bilar och även om det skulle visa sig att du inte gillar Sushi är det aldrig fel att pröva!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

648 Inlägg
26 november 2010
#67
vivaloca88 Därför att jag alltid velat ha en Integra och kom över en för ett väldigt bra pris..det är en av Hondas råaste körmaskiner som alla borde uppleva minst engång i livet :-)..funderar faktiskt på att skaffa en igen

EDIT: Den är också väldigt mycket billigare i försäkring än en Prelude och går rätt duktigt mycket bättre också.
Senast redigerat av Ejan (26 november 2010)


176 Inlägg
26 november 2010
#68
Håller med steifan ang strålkastarna faktiskt. dock så "lär" man sig tycka om dem med tiden! tyckte inte dom va nån höjdare första gången jag såg dem heller haha. dock har jag bytt på min, och tycker nu att det ser helt okej ut smile

Ejan Beror på vilket sätt du menar... Bana eller 402m.
ITR kör höga 14s medans Prelude (99-01 200hk) kör på VÄLDIGT låga 15s. Så skillnaden på 402m är inget märkvärdigt orginal vs. orginal.
JDM versionen med 220hk vet jag inget om när det kommer till 402m.
Skillnad ser du dock om man väljer en Prelude från 97-98 med 185hk

Så när det gäller 402m vet jag inte om jag håller med ang "rätt duktigt mycket bättre"

MEN, när det kommer till väghållningen ÄR (med stora bokstäver) Integran bättre orginal.

Och hur mycket kostar en ITR i försäkring då?


Edit: Back to topic! Prelude 2.2vti eller bmw 523
Senast redigerat av H22 (26 november 2010)

57 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
#69
steifan skrev:
Ptja, varför har Prelude så fula strålkastare när allt annat är nära på 100% "snyggt" ? tongue

En E39:a ser ju minst sagt vettig ut framifrån. big_smile

(Nu börjar de bra argumenten dyka upp)
Inte ifall man skaffar sig Angel Eyes big_smile

German Cars and Schnitzel!...Or Sushi? hmmm...

648 Inlägg
26 november 2010
#70
H22 skrev:
Håller med steifan ang strålkastarna faktiskt. dock så "lär" man sig tycka om dem med tiden! tyckte inte dom va nån höjdare första gången jag såg dem heller haha. dock har jag bytt på min, och tycker nu att det ser helt okej ut smile

Ejan Beror på vilket sätt du menar... Bana eller 402m.
ITR kör höga 14s medans Prelude (99-01 200hk) kör på VÄLDIGT låga 15s. Så skillnaden på 402m är inget märkvärdigt orginal vs. orginal.
JDM versionen med 220hk vet jag inget om när det kommer till 402m.
Skillnad ser du dock om man väljer en Prelude från 97-98 med 185hk

Så när det gäller 402m vet jag inte om jag håller med ang "rätt duktigt mycket bättre"

MEN, när det kommer till väghållningen ÄR (med stora bokstäver) Integran bättre orginal.

Och hur mycket kostar en ITR i försäkring då?


Edit: Back to topic! Prelude 2.2vti eller bmw 523
ITR går höga 13 på 402m om man kan spaka...fler i england som kört sina standard ITR på dom tiderna..0-100 på 6.2 gjorde min och 100-200 på 15.6sek.väghållningen och bana är ju dock det som gäller med ITR...jag betalade runt 4500:- helförsäkrad på ITR´n och när jag kollade upp prelude så landade den på ca 7000:-
Senast redigerat av Ejan (26 november 2010)


176 Inlägg
26 november 2010
#71
^
jag pratade om ORGINAL. men menar du att en ITR helt i orginal utförande (även däckdim bla) går på höga 13 på 402m,
fruktansvärt sugen isf på att få se detta... FILM!
och din var ju inte orginal vad jag läste.

57 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
#72
Varför finns det ingen nyare Prelude än 2001?

German Cars and Schnitzel!...Or Sushi? hmmm...

Hobby Fotograf
650 Inlägg
27 november 2010
#73
Jag skulle säga bmw 523. Härlig motor, bra komfort, bra kvalitet och riktigt rolig att köra!
Samtigit kan jag tänka mig att 523 är LITE dyrare att äga och försäkra! (tyvärr)

Men smaken är som baken!

Lycka till!


1 798 Inlägg
27 november 2010
#74
vivaloca88 skrev:
Varför finns det ingen nyare Prelude än 2001?
antagligen för att den slutade tillverkas då

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

57 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
#75
fredde85 skrev:
vivaloca88 skrev:
Varför finns det ingen nyare Prelude än 2001?
antagligen för att den slutade tillverkas då
Nähää..ärligt?....det jag undrar är varför som inte har fortsatt utveckla någon ny prelude modell?

German Cars and Schnitzel!...Or Sushi? hmmm...

57 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
#76
H22 skrev:
^
jag pratade om ORGINAL. men menar du att en ITR helt i orginal utförande (även däckdim bla) går på höga 13 på 402m,
fruktansvärt sugen isf på att få se detta... FILM!
och din var ju inte orginal vad jag läste.
Du, "BB6" Vad är det för en? big_smile

German Cars and Schnitzel!...Or Sushi? hmmm...

Öpc designchef
163 Inlägg
27 november 2010
#77
vivaloca88 skrev:
fredde85 skrev:
vivaloca88 skrev:
Varför finns det ingen nyare Prelude än 2001?
antagligen för att den slutade tillverkas då
Nähää..ärligt?....det jag undrar är varför som inte har fortsatt utveckla någon ny prelude modell?
För att Honda, tyvärr, sakta men säkert lägger ner tillverkningen av alla deras roligare modeller (läs; Prelude , NSX , Integra , s2000) och jag väntar bara på att Civic type r ska sluta tillverkas...

Men det finns väl ingen marknad för dessa bilar i dom här miljö-tänk-tiderna.

hej hopp

57 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
#78
Halvfull skrev:
vivaloca88 skrev:
fredde85 skrev:
antagligen för att den slutade tillverkas då
Nähää..ärligt?....det jag undrar är varför som inte har fortsatt utveckla någon ny prelude modell?
För att Honda, tyvärr, sakta men säkert lägger ner tillverkningen av alla deras roligare modeller (läs; Prelude , NSX , Integra , s2000) och jag väntar bara på att Civic type r ska sluta tillverkas...

Men det finns väl ingen marknad för dessa bilar i dom här miljö-tänk-tiderna.
NSX är SICK cool ... men tack för svaret! big_smile
Senast redigerat av vivaloca88 (27 november 2010)

German Cars and Schnitzel!...Or Sushi? hmmm...

176 Inlägg
27 november 2010
#79
BB6 är chassienamnet på dem med 2ws. med 4ws heter dom BB8

57 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
#80
H22 skrev:
BB6 är chassienamnet på dem med 2ws. med 4ws heter dom BB8
Och du anser att det är bättre med 2ws?

German Cars and Schnitzel!...Or Sushi? hmmm...


Sök