3805
Sök

Motorbygge Saab 9-5 kombi (Extreme)

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
31 mars 2011
#101
fyfan vad jag blev sugen på en shortshifter när jag såg detta! big_smile är verkligen inte glad för känslan som är i växelspaken original. känns inte exakt för 5öre och långa växellägen med tongue vart köpte du din shortshifter? är det något du rekomenderar att göra för en som har ganska liten mekvana? smile

MVH
Senast redigerat av FreddeLi (31 mars 2011)


126 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
#102
FreddeLi skrev:
fyfan vad jag blev sugen på en shortshifter när jag såg detta! big_smile är verkligen inte glad för känslan som är i växelspaken original. känns inte exakt för 5öre och långa växellägen med tongue vart köpte du din shortshifter? är det något du rekomenderar att göra för en som har ganska liten mekvana? smile

MVH

De är bara att skruva! men se till så att du har god tid på dig tongue jag köpte min genom racestuff.se dom kan fixa bra priser om man har tid att vänta för dom tar hem direkt från usa i slutet på varje månad.
Jag kan säga att de blev en sjuk skillnad att växla med den här nya spaken! man vill lägga i ettan och tvåan hela tiden för de går så bra tongue


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
1 april 2011
#103
Borde det inte bli ännu bättre priser om man köpte den direkt ifrån genuinesaab.com som gör dom ??

Eller racestuff får bättre pris för att dom köper fler åt gången ?

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

126 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
#104
TBOC_Razor skrev:
Borde det inte bli ännu bättre priser om man köpte den direkt ifrån genuinesaab.com som gör dom ??

Eller racestuff får bättre pris för att dom köper fler åt gången ?

Den kostar 140 dollar om man ska köpa från genuinesaab.com men då blir de tull och sån. racestuff.se köper hem fler åt gången och då kostar den 1500 typ. köper man den från hyllan kostar den 2200 lr nåt sånt.


Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
2 april 2011
#105
kalven_ skrev:
FreddeLi skrev:
fyfan vad jag blev sugen på en shortshifter när jag såg detta! big_smile är verkligen inte glad för känslan som är i växelspaken original. känns inte exakt för 5öre och långa växellägen med tongue vart köpte du din shortshifter? är det något du rekomenderar att göra för en som har ganska liten mekvana? smile

MVH

De är bara att skruva! men se till så att du har god tid på dig tongue jag köpte min genom racestuff.se dom kan fixa bra priser om man har tid att vänta för dom tar hem direkt från usa i slutet på varje månad.
Jag kan säga att de blev en sjuk skillnad att växla med den här nya spaken! man vill lägga i ettan och tvåan hela tiden för de går så bra tongue

tack för svaret! smile
får överväga detta om jag ska ge mig in på det smile

MVH Fredrik


126 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
#106
FreddeLi skrev:
kalven_ skrev:
FreddeLi skrev:
fyfan vad jag blev sugen på en shortshifter när jag såg detta! big_smile är verkligen inte glad för känslan som är i växelspaken original. känns inte exakt för 5öre och långa växellägen med tongue vart köpte du din shortshifter? är det något du rekomenderar att göra för en som har ganska liten mekvana? smile

MVH

De är bara att skruva! men se till så att du har god tid på dig tongue jag köpte min genom racestuff.se dom kan fixa bra priser om man har tid att vänta för dom tar hem direkt från usa i slutet på varje månad.
Jag kan säga att de blev en sjuk skillnad att växla med den här nya spaken! man vill lägga i ettan och tvåan hela tiden för de går så bra tongue

tack för svaret! smile
får överväga detta om jag ska ge mig in på det smile

MVH Fredrik

De är bara att ge sig på de! jag hade ju aldrig gjort de förut med de ser ut att funka! smile man kan ju inte lära sig om man inte försöker tongue


126 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
#107
Nu ni!! Idag blev de en heldag i garaget! vad ska man annars göra på en fredag? tongue har snickrat ihop ett grenrör nu äntligen! De va ju inte så svårt som alla vill påstå! Kastar upp lite bilder så får ni se hur de blev!

http://forumbilder.se/images/262011114839Pec7a.jpg
http://forumbilder.se/images/402011115137P38fb.jpg
http://forumbilder.se/images/032011115155P8e6a.jpg
http://forumbilder.se/images/b12011115311P6dd8.jpg
http://forumbilder.se/images/742011115415P2333.jpg
http://forumbilder.se/images/a82011115445Pf9cd.jpg
http://forumbilder.se/images/c12011115553Pa585.jpg

De va allt som jag har hunnit idag! Imorgon blir de att montera, dra oljeslang från turbo, plugga vattnet som gick in i original turbon och sen göra en ny oljeretur! smile snart snart snart!!!


126 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
#108
M_Broberg skrev:
inga bilder på helsvetsningen? sad

Nej jag ville inte lägga ut några för jag tyckte inte de blev så snyggt tongue ganska svårt att svetsa när de är så trångt. Ännu svårare att slipa svetsen tongue


126 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
#109
Slänger väl upp en bild på helsvetsningen ändå då tongue De är inte snyggt men de är tätt!! wink
http://forumbilder.se/images/372011122522A2ae9.jpg


Colt c51 1990 / MB C180T 1996
21 Inlägg
9 april 2011
#110
kalven_ skrev:
M_Broberg skrev:
inga bilder på helsvetsningen? sad

Nej jag ville inte lägga ut några för jag tyckte inte de blev så snyggt tongue ganska svårt att svetsa när de är så trångt. Ännu svårare att slipa svetsen tongue

Hemmagjorda grejer behöver inte vara snygga.. räcker dom är täta så är dom bättre än köpta (ekonomiskt iaf). Ser ju inte fogarna efter lindningen ligger på heller. Vill du snygga till dom skulle jag slipa med en "multislip" typ som http://www.jula.se/multislipset-40-delar-130-w-123063

Lätta att komma åt med. smile


397 Inlägg
9 april 2011
#111
Snyggt! Snyggt! Snyggt! big_smile

Så nu gör du en åt mig med wink

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"

1 080 Inlägg
9 april 2011
#112
Ser ju onekligen fint ut smile 

Vart köpte du kollektorn?

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

126 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
#113
ETTH skrev:
Snyggt! Snyggt! Snyggt! big_smile

Så nu gör du en åt mig med wink

Tack så mycket!! De får du fixa själ tongue va ju ett jävla pill tongue


126 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
#114
pontiacen skrev:
Ser ju onekligen fint ut smile 

Vart köpte du kollektorn?

Tack ska du ha! jag köpte kollektorn på custom parts-service och så fick jag svetsa på flänsen och fräsa ut hålet till wg:n.


1 080 Inlägg
9 april 2011
#115
Sedärja, alltid roilgare att göra själv än att köpa eller lämna bort, iaf när det är klart wink

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

126 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
#116
pontiacen skrev:
Sedärja, alltid roilgare att göra själv än att köpa eller lämna bort, iaf när det är klart wink

jag gjorde en egen kollektor först men blev inte nöjd med den. då tänkte jag att har jag kostat på bilen så sjukt mycke pengar så kan jag väl ändå köpa en kollektor som är bra än att sätta dit nå eget som ser ut som skit tongue


Gött mos
1 096 Inlägg
9 april 2011
#117
Spelar ingen roll om inte helsvetsning är snygg eller ej, det är tätt som sagt o bara att göra eget grenrör är betydligt mer avancerat än va folk brukar göra smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

1 080 Inlägg
9 april 2011
#118
kalven_ skrev:
pontiacen skrev:
Sedärja, alltid roilgare att göra själv än att köpa eller lämna bort, iaf när det är klart wink

jag gjorde en egen kollektor först men blev inte nöjd med den. då tänkte jag att har jag kostat på bilen så sjukt mycke pengar så kan jag väl ändå köpa en kollektor som är bra än att sätta dit nå eget som ser ut som skit tongue

Ja, om det inte går så må det väl vara hänt att köra med köpegrejer smile

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

4 663 Inlägg
9 april 2011
#119
ser jätte bra ut big_smile

126 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
#120
Idag har jag varit och köpt mig lite 3" rör så jag kan få ihop en downpipe! och så har jag även fixat oljeslangen till turbon! fick lov att borra upp en banjokoppling så att de passade. de gick tydligen inte att få tag på en adapter till turbon :S m10*1,5 gäng i turbon och 7/16 unf i slangen tongue men de löste sig till slut iaf!



Sök