3630
Sök

Hur skaffar man sig extra arbete som taxi chafis?

1 302 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
Hej!

Jag undrar hur man gör för att skaffa sig ett extra arbete som taxi chafis någon som vet hur man går till väga här?

Jag håller på att ta mitt legg nu men efter det skulle det vara bra om man viste hur man gick vidare. smile

Områdena som är intressantast för mig är Norrköping och Linköping.
Senast redigerat av fegge_89 (26 november 2010)

Kung
603 Inlägg
23 november 2010
Det bästa vore väl att ta kontakt med företagen du är intreserad av och snacka med dem. eller var det svarttaxi du är ute efter ?

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
23 november 2010
Man kör inom en affär och köper knäck.
(Syftar på din underbara rubrik)

Muttley
23 november 2010
ja de finns inget annat än att gå in och säga att du vill köra. så får du åka med på test och sköterk du dig får du säkert jobb.
Satsa på färdtjänst sjukresor, säkrast inkomst där.

1 302 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
Tack för alla svar. den här tråden kan låsas

12 086 Inlägg
25 november 2010
Först blir du taxichaffis, sen kilar du in till en matbutik och köper mer knäck än du behöver.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
25 november 2010
JapMax skrev:
Först blir du taxichaffis, sen kilar du in till en matbutik och köper mer knäck än du behöver.

smile

1 302 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Nu har jag ändrat trådnamnet så att alla ska förstå vad meningen med tråden är.

Hur gör man för att arbeta extra som taxichaför?
Tänkte det skulle vara bra som inkomst då man är studerande.

Saabifierad
2 031 Inlägg
26 november 2010
fegge_89 skrev:
Nu har jag ändrat trådnamnet så att alla ska förstå vad meningen med tråden är.

Hur gör man för att arbeta extra som taxichaför?
Tänkte det skulle vara bra som inkomst då man är studerande.

1. Fundera över vilket bolag du vill köra för samt kolla vad det finns samt vilka som söker folk.
2. Ta kontakt med ett eller flera bolag och prata med dom, nämn att du vill köra extra och ta reda på vad dom erbjuder exempelvis löneform, förmåner (om det finns några det vill säga), vart du hämtar bilen, vad för typ av bil m.m. Det är ingen höjdare att plöja landsvägskörning med Toyota Prius kan jag säga på förhand tongue
3. Nu har du fått en bild över vilket bolag du kan tänka dig köra för, gör ditt val samt sök jobb där.
4. Nu kan du börja köra extra som taxichaufför.

Inte så svårt med andra ord bara man vågar prata big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

1 067 Inlägg
27 november 2010
De större bolagen brukar köra utbildningar med jämna mellanrum..  Många som kör extra och vissa bolag har hög personalomsättning..

Ring de lokala bolagen och kolla på platsbanken..

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
3 december 2010
Svart taxi är väl det bästa betalda?

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

1 302 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
Tack alla för bra svar fick lite olika information wink

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
3 december 2010
Mr_M_ skrev:
Svart taxi är väl det bästa betalda?

Gör det nåt om taxin är röd?

1 265 Inlägg
3 december 2010
svarttaxi är väl de bästa?
stå och ragga kunder utanför krogar

Muttley
3 december 2010
joakim89 skrev:

Störst risk för föraren som kör svart att få duktigt med stryk bli rånad på bil. Och ja just det fängelse med. Extrema böter mm.
Jag tipsar alltid om svarttaxina till polisen.smile

1 319 Inlägg
3 december 2010
tkd_rille skrev:
joakim89 skrev:

Störst risk för föraren som kör svart att få duktigt med stryk bli rånad på bil. Och ja just det fängelse med. Extrema böter mm.

fängelse och extrema böter kan jag väll inte säga känns sådär jätte rätt, även om jag inte har någon jättekoll på straffen. Däremot måste du ertappas 3 gånger innan du kan bli dömd, för att ha kört svarttaxi. roll då lägger man ner det där efter 2a, dvs..

_----------'

Muttley
3 december 2010
sleepyoh skrev:
tkd_rille skrev:
joakim89 skrev:

fängelse och extrema böter kan jag väll inte säga känns sådär jätte rätt, även om jag inte har någon jättekoll på straffen. Däremot måste du ertappas 3 gånger innan du kan bli dömd, för att ha kört svarttaxi. roll då lägger man ner det där efter 2a, dvs..

Räcker att polisen sätter ut civila som kollar vid taxiplatser och tar en och samma förare upp 3 körningar en kväll så kan de bli dömda.  Tyvärr så tar de inte tag i det.

Varför skulle inte fängelse och stora bötesbelopp vara rätt ?  Skattebrott och körningar utan godkänd utrustning är allvarligt. 
Och svarttaxi handlar om mycket pengar.
Dock så börjar folk fatta att de är lika dyra som vanlig taxi numer.

denkz
323 Inlägg
3 december 2010
Ska man köra svarttaxi och leva farligt kan man lika gärna köra som friåkare ( utan att tillhöra nått bolag). Du bestämmer ju själv taxan så länge du har prisuppgift utanpå och innanpå bilen. Ingen som läser den ändå och du kan blåsa folk hej vilt.

Har själv kört taxi för Taxi Sthlm och har hört historier om friåkare som tagit 3000kr av turister från arlanda till city.

Muttley
3 december 2010
VLN skrev:
Ska man köra svarttaxi och leva farligt kan man lika gärna köra som friåkare ( utan att tillhöra nått bolag). Du bestämmer ju själv taxan så länge du har prisuppgift utanpå och innanpå bilen. Ingen som läser den ändå och du kan blåsa folk hej vilt.

Har själv kört taxi för Taxi Sthlm och har hört historier om friåkare som tagit 3000kr av turister från arlanda till city.

Om man betalar 3 tusen för svarttaxi när de går att fråga andra bilar vad de tar så är man enbart blåst.

1 168 Inlägg
4 december 2010
tkd_rille skrev:
VLN skrev:

Om man betalar 3 tusen för svarttaxi när de går att fråga andra bilar vad de tar så är man enbart blåst.

när du är på semster, är de första du gör att börja ställa frågor "hur mycket kostar denna tjänsten" till allt du ser? när man ser en taxi är det väl självfallet att man misstänker att det är "normalpris" som gäller. sen står det blåsa folk hej vilt. dvs dom gör ju det med flit och har väl då undangömt priset så gott de går tills det är dax och betala.

Sök