sawander skrev:
Hej alla nu blåser jag av lite damm här men utan bilder tyvärr
men jag har skaffat en 6-puckad stum sinterlamell från kl-racing och skruva dit den igår de funkade finfint:)! Bara att det viberar i dragläge men den vart mycket styvare eller va man säg!
Nu behöver jag hellst större spridare
nån som har över 650cc?
Men för tillfället så ska jag installera 511cc spridarna och tanka e85:)!!!
Och ja ha räkna lite på det att om ja ha orginal luftmassemätarn som ja tro är 2,7 tum så då till spridarstorleken så är det typ 330 på dom ljusgröna orginal. Då om ja ska ha samma effekt men på ethanol så ska de va ungefär 40% större så det blir 465 cc spridare. Då om jag har 511 cc spridare så är det för stort för luftmassemätarn så ja måste ha den större. Då räknade ja att arean på luftmassemätarn radien x radien x pi vart typ 6,2 eller nått sen så tog jag 465 som var flödet på ethanol och räknade att spridarstorleken var ca 75,5 gånger större än arean på luftmassemätarn. Så då om jag har 511 cc spridare så delade jag de med ca 75,5 för att aren vid ethanol ska va 75,5 gånger mindre och då fick efter lite oviktiga beräkningar att luftmassemätarn blev exakt 2,93522910391559 tum
nån som har en sån?
nedå ja har tänkt att ta och göra ett hår som är arean på 2,93522910391559 tum minus arean på orginal luftmassemätarn så ja få ut arean på ett hål ja ska göra efter luftmassemätarn så att det smiter förbi rätt mängd luft förbi luftmassemärarn för rätta blandningen
!!!
Oj
tror inte ni orkar läsa dehär
men ni kanske tycker de är intressant teori!