3139
Sök

Volvo 940 ltt -96 trimning till 300 hp+ etanol

214 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
ok få se det sen isåfall smile för jag fick toppen med den kamen gratis smile

214 Inlägg
7 december 2010
Trådstartare
Här är toppen som är påväg på bilen nu
https://www1.garaget.org/archive/149/148223/216426/216426-2142169.jpg

så man måste ha bilden på garaget för att det ska gå att ladda upp?
Senast redigerat av sawander (7 december 2010)

2 419 Inlägg
8 december 2010
sawander skrev:
Här är toppen som är påväg på bilen nu
http://www1.garaget.org/archive/149/148 … 142169.jpg

så man måste ha bilden på garaget för att det ska gå att ladda upp?

Exakt! ladda upp dem i galleriet först!

214 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
nu är topp nytet klar och ska provstarta ikväll bilder kommer då smile

214 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
bilen funkar finfint och har inskaffat 511cc spridare och chippad tändningsbox och monterat bsr steg 2 box för bränslet smile
nu händer det nog inget mer förns man får pengar från jobb i sommar sad
Senast redigerat av sawander (7 januari 2011)

258 Inlägg
30 januari 2011
Vad var det för spridare du skaffade? Till vilken bilmodell och nummer på dom? smile

214 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Hoggee_ skrev:
Vad var det för spridare du skaffade? Till vilken bilmodell och nummer på dom? smile

jag har ingen aning men de vart posche tror jag nummret vet jag ej heller men dom va låg ohm smile

48 Inlägg
22 april 2011
blev det e85 ? är själv lite sugen på att köra på det men vet inte riktigt hur de kmr funka wink

214 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
Jag inväntar sommarjobb smile de kommer funka fint smile

214 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
Hej alla nu blåser jag av lite damm här men utan bilder tyvärr hmm men jag har skaffat en 6-puckad stum sinterlamell från kl-racing och skruva dit den igår de funkade finfint:)! Bara att det viberar i dragläge men den vart mycket styvare eller va man säg! smile

Nu behöver jag hellst större spridare smile nån som har över 650cc? smile
Men för tillfället så ska jag installera 511cc spridarna och tanka e85:)!!!
Och ja ha räkna lite på det att om ja ha orginal luftmassemätarn som ja tro är 2,7 tum så då till spridarstorleken så är det typ 330 på dom ljusgröna orginal. Då om ja ska ha samma effekt men på ethanol så ska de va ungefär 40% större så det blir 465 cc spridare. Då om jag har 511 cc spridare så är det för stort för luftmassemätarn så ja måste ha den större. Då räknade ja att arean på luftmassemätarn radien x radien x pi vart typ 6,2 eller nått sen så tog jag 465 som var flödet på ethanol och räknade att spridarstorleken var ca 81 gånger större än arean på luftmassemätarn. Så då om jag har 511 cc spridare så delade jag de med ca 81 för att aren vid ethanol ska va 81 gånger mindre och då fick efter lite oviktiga beräkningar att luftmassemätarn blev exakt 2,83 tum smile nån som har en sån? tongue nedå ja har tänkt att ta och göra ett hår som är arean på 2,83 tum minus arean på orginal luftmassemätarn så ja få ut arean på ett hål ja ska göra efter luftmassemätarn så att det smiter förbi rätt mängd luft förbi luftmassemärarn för rätta blandningen smile!!!

Oj tongue tror inte ni orkar läsa dehär tongue men ni kanske tycker de är intressant teori! smile
Senast redigerat av sawander (6 juni 2011)

777 Inlägg
6 juni 2011
sawander skrev:
Hej alla nu blåser jag av lite damm här men utan bilder tyvärr hmm men jag har skaffat en 6-puckad stum sinterlamell från kl-racing och skruva dit den igår de funkade finfint:)! Bara att det viberar i dragläge men den vart mycket styvare eller va man säg! smile

Nu behöver jag hellst större spridare smile nån som har över 650cc? smile
Men för tillfället så ska jag installera 511cc spridarna och tanka e85:)!!!
Och ja ha räkna lite på det att om ja ha orginal luftmassemätarn som ja tro är 2,7 tum så då till spridarstorleken så är det typ 330 på dom ljusgröna orginal. Då om ja ska ha samma effekt men på ethanol så ska de va ungefär 40% större så det blir 465 cc spridare. Då om jag har 511 cc spridare så är det för stort för luftmassemätarn så ja måste ha den större. Då räknade ja att arean på luftmassemätarn radien x radien x pi vart typ 6,2 eller nått sen så tog jag 465 som var flödet på ethanol och räknade att spridarstorleken var ca 75,5 gånger större än arean på luftmassemätarn. Så då om jag har 511 cc spridare så delade jag de med ca 75,5 för att aren vid ethanol ska va 75,5 gånger mindre och då fick efter lite oviktiga beräkningar att luftmassemätarn blev exakt 2,93522910391559 tum smile nån som har en sån? tongue nedå ja har tänkt att ta och göra ett hår som är arean på 2,93522910391559 tum minus arean på orginal luftmassemätarn så ja få ut arean på ett hål ja ska göra efter luftmassemätarn så att det smiter förbi rätt mängd luft förbi luftmassemärarn för rätta blandningen smile!!!

Oj tongue tror inte ni orkar läsa dehär tongue men ni kanske tycker de är intressant teori! smile

Jag har en hemmagjord 3 tums lmm om du e intresserad

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

214 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
Volvox40 skrev:
Jag har en hemmagjord 3 tums lmm om du e intresserad

Tack men de ha jag å men han kommer att gå för snålt med 3" lmm hmm

2 419 Inlägg
6 juni 2011
Ska du tanka e85 bara sådär? du måste ju byta ut bränsleledningar å ja vet inte allt!

214 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Ska du tanka e85 bara sådär? du måste ju byta ut bränsleledningar å ja vet inte allt!

Ja ja ska ba tanka ledningarna räcker gott å väl till över 300 hp ethanol:)

2 419 Inlägg
6 juni 2011
sawander skrev:
strandberg31 skrev:

Var vell inte riktigt så jag tänkte, du måste ha soppa pumpar och ledningar som är anpassade för etanol annars kan tätningar mm lösas upp!

214 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
strandberg31 skrev:
sawander skrev:
strandberg31 skrev:

Var vell inte riktigt så jag tänkte, du måste ha soppa pumpar och ledningar som är anpassade för etanol annars kan tätningar mm lösas upp!

jaja nu ha ja 511cc spridarna med ethanol i tanken ska bara kolla lite på hur de e man koppla motstånden om spridarna va högohm. den hade 12 ohm och orginal hade 3

214 Inlägg
25 juli 2011
Trådstartare
hej nu har jag fått till bilen och jag tycker den gå ganska bra smile dock så har jag inte så att den diffa över huvud taget... jag skulle prova 0-100 på fuktig asfalt (ganska halt) de slirade hela vägen dock bara på ett hjul.
jag laddar ca 1,1 laddet börja stiga över 0,5 vid 2500 smile men vid 4000 då skickar de på som mest smile men orginal pumpen orkar inte med och ladda mer för då får jag för snålt lamda hmm nu ska ja fixa tryckplatta och sen ladda 1,5 smile ska försöka fixa en aussie diff med smile

VD Hammar
613 Inlägg
25 juli 2011
Det är väldigt ovanligt här, Inte många som skriver hur det gick
fler som dig skulle behövas här smile

MVH Johan

214 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
tackar smile men de skulle inte va fel me film tycker ja smile ska se va ja kan göra tongue ja va ute och körde igårkväll och jag har lite problem med 6 pucksinter och orginalplattan nu tongue om de börja slira på ettan sen sopa ja i 2an så bara slirar de på töran tongue behöver bättre tryckplatta och en soppapump för montering utanför tank smile

Sök