3745
Sök

Honda Accord -94 Startar ej, vad kan vara fel? HJÄLP!

9 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
Tja.

Här om dagen så var jag ute i vanlig ordning med bilen, och tänkte att innan jag åker hem så åker jag och tankar. Bilen går som den alltid gör (bra) och jag åker och tankar och sedan hem.

En timma efter att jag kommit hem så måste jag åka ut igen, enda problemet nu är att bilen vid dem första startförsöken tände, men svagt, och sen slutade den tända helt och hållet.

Jag har köpt ett nytt batteri och laddat det över natten, försökte nyss starta bilen med det nya batteriet, men ingen lycka.

Vänder mig nu till er, snälla - vad kan vara fel? :\

Tack på förhand!

825 Inlägg
25 november 2010
Kan vara fördelaren , den har en tendens att bli dålig på just Honda bilar

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

9 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
Fontheking5; uppskattar ditt svar men tror nog inte att den är fördelaren som krånglar!

Update;

Far & jag fick igång bilen efter att vi lät batteriet ladda lite mer, och allting verkar funka som det ska.
Värt att nämna kvällen den slutade fungera är att när man öppnade motorhuven och kikade där så luktade det bokstavligt skit (nästan fis?) ifrån just batteriet.

Så antar att det bara var ett kortslutet batteri, men eftersom jag är en "perfektionist" skulle jag uppskatta lite fler svar ifrån er alla om vad som eventuellt kan ha orsakat det här, och hur stor risken är att det sker igen?

Tack!

9 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
Tro fan så dog bilen igen, och batteriet var lika varmt som helvetet.

Några tips?

Sök