3428
Sök

Byta kjolpaket sommar- och vintertid?

109 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
Tjena

Strax bil för mig och är 99% säker på att jag ska ha en Saab 9-3 98-02 modellen.
Tycker original kjolpaketet inte är så värst snyggt om det inte är den som aeron har, så vad jag tänkte var om man körde med orginal kjolpaketet på vintern, och ett styling kjolpaket på sommarn detta http://dnstrading.se/ny/item_show.php?c … 5-saab93-2 ? Vill ju inte förstöra det eftersom det är lägre och jag bor ute på landet, många snödrivor på vägen alltså.tongue
Mycket jobb att byta mellan dem? Och kommer det olackat, står inget om det hmm Gissar på att det kostar en hel del att få det professionellt lackat.

270 Inlägg
25 november 2010
TaXUS skrev:
Tjena

Strax bil för mig och är 99% säker på att jag ska ha en Saab 9-3 98-02 modellen.
Tycker original kjolpaketet inte är så värst snyggt om det inte är den som aeron har, så vad jag tänkte var om man körde med orginal kjolpaketet på vintern, och ett styling kjolpaket på sommarn detta http://dnstrading.se/ny/item_show.php?c … 5-saab93-2 ? Vill ju inte förstöra det eftersom det är lägre och jag bor ute på landet, många snödrivor på vägen alltså.tongue
Mycket jobb att byta mellan dem? Och kommer det olackat, står inget om det hmm Gissar på att det kostar en hel del att få det professionellt lackat.

Det är garanterat olackat vid beställning ! Det kostar en hel del att lämna in delar på professionell lackfirma

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
25 november 2010
Har en tjejkompis som köpte en sänkt ng900 med liknande kjolpkt, det såg både förjäkligt ut och så sprack det på flera ställen pga snö.

Jag föreslår att du skaffar Aero/Viggen pkt med och ett Saab original sportchassi (sänker ca 10mm). Då har du en snygg bil som även tar sig fram i snö och på taskiga vägar.
Senast redigerat av TenZer (25 november 2010)

Rock'n Roll

109 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
TenZer skrev:
Har en tjejkompis som köpte en sänkt ng900 med liknande kjolpkt, det såg både förjäkligt ut och så sprack det på flera ställen pga snö.

Jag föreslår att du skaffar Aero/Viggen pkt med och ett Saab original sportchassi (sänker ca 10mm). Då har du en snygg bil som även tar sig fram i snö och på taskiga vägar.

Tänkte bara ha det på sommarn och orginal på vintern. Men jag har sökt en HEL del efter aero/viggen paket men hittar varken nytt eller begagnat hmm

7 120 Inlägg
25 november 2010
Skaffa aero istället, tusen gånger snyggare och hållbarare smile

109 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare

Kolla bara inom skåne, därför jag inte fick upp den första smile tänkte inte på att man kan skicka det:P
Sökte "saab 9-3 aero" därför kom inte den andra länken upp eftersom det står 9-3og. Är det inte olika mått på sidokjolarna mellan 3 och 5 dörrars? hade tänkt mig en 5-d.

109 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
Aerodynamik skrev:

Tror du det funkar att köra på vintern med det, utan att det går sönder?smile

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
25 november 2010
TaXUS skrev:
Aerodynamik skrev:

Ajjemen, ABS plast istället för tunn glasfiber. Glasfibern är enklare att laga men är känsligare

TaXUS skrev:
Är det inte olika mått på sidokjolarna mellan 3 och 5 dörrars? hade tänkt mig en 5-d.

Det kan jag inte tänka mig då jag antar att 3 och 5d har samma hjulbas
Senast redigerat av TenZer (25 november 2010)

Rock'n Roll

109 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
TenZer skrev:
TaXUS skrev:
Aerodynamik skrev:

Ajjemen, ABS plast istället för tunn glasfiber. Glasfibern är enklare att laga men är känsligare

Då kör jag på det om det finns när jag köper bilen tongue

2 337 Inlägg
25 november 2010
En 9-3 Aero är för det mesta inga problem att ha på vintern om den inte är sänkt. Ibland plogar man lite med fronten, men det är oftast ingen fara.

Men ja, det är olika sidokjolar på tre- och femdörrars, så det är inte bara att plocka vilket som helst om man inte vill modda. Tror det går att modda dit coupéns kjolar på en femdörrars, men inte tvärtom, om jag minns rätt. Eller ja, allt går väl, men vi pratar utan större ingrepp.

109 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
Sarge skrev:
En 9-3 Aero är för det mesta inga problem att ha på vintern om den inte är sänkt. Ibland plogar man lite med fronten, men det är oftast ingen fara.

Men ja, det är olika sidokjolar på tre- och femdörrars, så det är inte bara att plocka vilket som helst om man inte vill modda. Tror det går att modda dit coupéns kjolar på en femdörrars, men inte tvärtom, om jag minns rätt. Eller ja, allt går väl, men vi pratar utan större ingrepp.

Bra att veta, pappa spräckte sin framspoiler på sin 9-5, tyckte den va jävligt hög:P

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
25 november 2010
TaXUS skrev:
Sarge skrev:

Bra att veta, pappa spräckte sin framspoiler på sin 9-5, tyckte den va jävligt hög:P

Jo det går att spräcka allt, gäller bara att hitta rätt snödriva tongue

Rock'n Roll

109 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
TenZer skrev:
TaXUS skrev:
Sarge skrev:

Jo det går att spräcka allt, gäller bara att hitta rätt snödriva tongue

Får väl hoppas jag inte hittar den då:cool:

Sök