3095
Sök

Tips på saker som man ska tänka på när man installerar ljud i bilen

4 693 Inlägg
14 december 2010
Hahaha ja vad ska man säga....

Booyakasha!

412 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
Memoria skrev:
De punkter som du markerade, det som du inte förstod, är enkelt förklarat.. Om du nu är seriös med dina frågor.

Du behöver 2st pluskablar och 2st minuskablar, hur du kopplar dem till steget är upp till dig. Koppla in en pluskabel till + på första basen, sen kopplar du den andra pluskabeln till + på andra basen. Sedan gör du samma sak fast med minus. Tänk lite logiskt, kolla hur anslutningarna till steget ser ut och fundera lite, sen kan du komma tillbaka och fråga om något är oklart. Vi kan inte sköta allt  tänkande åt dig.

tack , nä klart ni inte kan men eftersom jag aldrig sett de i verkligheten så har jag ju lixom inget att ut gå ifrån om du förstår..

We have no blood, Only hardstyle running through our veins

357 Inlägg
14 december 2010
Herregud...

Det är nog bäst om du får hjälp med allt kopplande i "RL" av någon som kan samtidigt som du kan lära dig av den personen.

412 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
extremtKnAz skrev:
big-jepp skrev:

var är bilderna då? lägg upp dom i tråden?

du kanske kan svara på detta istället.. har ritat upp exakt vad jag inte förstår.. så ingen kommer med dumma kommentarer.. roll  MIN FRÅGA : där jag gjort 2 st runda ringar på var sida .. Hur ser de ut där om jag ska koppla för som de ser ut på bilden så går de ihop där ?roll jag förstår de andra med plus till plus och minus till minus.. !

http://www1.garaget.org/gallery/archive/149478/1029312_4k9t0u.jpg

ja fattar fan inte problemet..

inget probem för dig som förstår ju .. men de jag inte fattar är där vid ringen .. exakt där.. var tar den vägen ?? går där in 2 st plus kablar o 2 st minus in i steget då eller svaret är ju så klart lätt men kan fan inte se de framför mig

16 197 Inlägg
14 december 2010
AntonEriksson skrev:
Herregud...

Det är nog bäst om du får hjälp med allt kopplande i "RL" av någon som kan samtidigt som du kan lära dig av den personen.

eller så lär man sig genom att testa.. går de fel så kallas de för "läro-pengar".. köp nytt, gör om-gör rätt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
14 december 2010
extremtKnAz skrev:
evilaudio skrev:
extremtKnAz skrev:

du kanske kan svara på detta istället.. har ritat upp exakt vad jag inte förstår.. så ingen kommer med dumma kommentarer.. roll  MIN FRÅGA : där jag gjort 2 st runda ringar på var sida .. Hur ser de ut där om jag ska koppla för som de ser ut på bilden så går de ihop där ?roll jag förstår de andra med plus till plus och minus till minus.. !

http://www1.garaget.org/gallery/archive/149478/1029312_4k9t0u.jpg

inget probem för dig som förstår ju .. men de jag inte fattar är där vid ringen .. exakt där.. var tar den vägen ?? går där in 2 st plus kablar o 2 st minus in i steget då eller svaret är ju så klart lätt men kan fan inte se de framför mig

men du behöver inte bry dig om de eftersom ditt steg har 2st + å 2st minus som är parallellkopplade inne i steget..   så du kopplar ena basen till ena + å - å sen den andra basen till andra + å -.   visst va de svårt?

357 Inlägg
14 december 2010
evilaudio skrev:
AntonEriksson skrev:
Herregud...

eller så lär man sig genom att testa.. går de fel så kallas de för "läro-pengar".. köp nytt, gör om-gör rätt.

Tänkte typ att någon kanske skulle kunna vara med honom och visa hur han ska göra och vara med på ett hörn och titta så att han gör allting rätt. Än att bränna en massa pengar i onödan tongue

16 197 Inlägg
14 december 2010
AntonEriksson skrev:
evilaudio skrev:
AntonEriksson skrev:
Herregud...

Tänkte typ att någon kanske skulle kunna vara med honom och visa hur han ska göra och vara med på ett hörn och titta så att han gör allting rätt. Än att bränna en massa pengar i onödan tongue

de e oftast så man lär sig snabbats.. de va så ja lärde mig för många år sen.. å genom att LÄSA mig till saker..

357 Inlägg
14 december 2010
Men som sagt 15 sidor har skrivits och det verkar ju inte hända så mkt?

16 197 Inlägg
14 december 2010
AntonEriksson skrev:
Men som sagt 15 sidor har skrivits och det verkar ju inte hända så mkt?

nope..  just därför e de ju bäst att han testar å ser va som händer..   som sagt, läropengar.

357 Inlägg
14 december 2010
Jovisst men inte kul om mycket pengar ryker! big_smile
Aja va bara ett förslag.

Lycka till med bygget extremtKnAz!

412 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
extremtKnAz skrev:
evilaudio skrev:

men du behöver inte bry dig om de eftersom ditt steg har 2st + å 2st minus som är parallellkopplade inne i steget..   så du kopplar ena basen till ena + å - å sen den andra basen till andra + å -.   visst va de svårt?

asssssså jag blir fan Förvirrad ska jag följa skissen ?

16 197 Inlägg
14 december 2010
extremtKnAz skrev:
evilaudio skrev:
extremtKnAz skrev:

asssssså jag blir fan Förvirrad ska jag följa skissen ?

men va fattar du inte??    du ska koppla ihop ALLA + å ALLA - för att få 1ohm.. (du ska dock inte koppla ihop + med -) vart du kopplar ihop dom kvittar..

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
14 december 2010
Fråga inge mer över det där innan du fått hem grejerna och har dom framför dig, snälla... Det är barnsligt enkelt att koppla, du kommer(förhoppningsvis) förstå när du har sakerna framför dig. smile Alla plus ihop och in i steget, alla minus ihop och in i steget, klart!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

412 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Fråga inge mer över det där innan du fått hem grejerna och har dom framför dig, snälla... Det är barnsligt enkelt att koppla, du kommer(förhoppningsvis) förstå när du har sakerna framför dig. smile Alla plus ihop och in i steget, alla minus ihop och in i steget, klart!

jaha jag trodde från början att man var tvungen att koppla på ett visst sett för att få de att bli 1 ohm

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
14 december 2010
Ja, alla plus ihop och alla minus, skrev ju just det. wink Det är en så kallad parallellkoppling, finns även seriekoppling men det behöver vi inte gå in på nu för få hamnar du på 4 eller 16Ohm med dina basar.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

412 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Ja, alla plus ihop och alla minus, skrev ju just det. wink Det är en så kallad parallellkoppling, finns även seriekoppling men det behöver vi inte gå in på nu för få hamnar du på 4 eller 16Ohm med dina basar.

aha wink tack så mycket för dina ''snälla'' kommentarer .. smile  (till skillnad från vissa andra)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
14 december 2010
extremtKnAz skrev:
AntonEriksson skrev:
Nog om detta nu.
Har hjälpt grabben via msn!

Ja, tack de va snällt. Min koppling kommerr bli så här.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/149478/1029366_w4p5ee.jpg

Say what??.. osar katt här nu.
Senast redigerat av Tokken (14 december 2010)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

357 Inlägg
14 december 2010
Så ska du inte koppla..
Koppla så som du hade ritat först tongue

2 035 Inlägg
14 december 2010
vilken klåparritning. Varför kollar du inte bara på RF ritningen. förklara varför du gör en egen som är fel.

Såhär kan du ju koppla! Bara det inte är fel nu. hehe

http://img18.imageshack.us/img18/7911/kopplingv.jpg
Senast redigerat av bosabengt (14 december 2010)

Biljudsveteran sen 1984!

Sök