mr-cruzer skrev:
maattias skrev:
mr-cruzer skrev:
okej så det säger du..hmm vad ska jag satsa på då ? o-ringat och mls eller?...ja jag hade ju tänkt ladda runt där någonstans..haha fick turbon till bilen..tänkte lika bra köra med den xD..hmm de vet jag faktiskt inte..kan försöka kolla upp det...bara det lirar fint och går undan så blir jag endå nöjd
haha
Det är ju dom här nu som "stora grabbarna" använder!
http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs … cts_id=698Sägs fungera riktigt finemang men dock är dom ju inte graatis.
som du ser.. Och den där är till m20b25, m20b20 har 80mm borr.. Hittade inte till m20b20 men dom skulle säkert få tag på vid intresse..
O-ringa håller mera och mera på att dö uut, men ett klart bra sätt det också vad man gör det bra! Man måste göra jobbet RIKTIGT bra, annars strular det bara.. Men det är ju förståss ett mycket förmånligt sätt. Men är du villig att satsa lite så rekommenderar jag nog nått annat.. men du gör som du vill!
hehe, okejjokejj.
bara det lirar fint och går undan så blir jag endå nöjd Exakt så ska man tänka!
ja det kommer säkert lira fint!
Måste tillägga också, kolla in till
www.pure-pf.com, ifall du inte gör det redan. Mycket bra/lärdomsrik sida för oss BMW fantaster!
edit:stavfel
MVH. Mattias
så pyramidpackning e det jag ska satsa på för de ska hålla tycker du ??....vad hade du rekommenderat då ?? ..rasar de så rasar de
bara bygga värre...ja jag kollar där oxså
Japp det skulle jag rekommendera, håller garanterat!! Finns nog dom som kör med närmare 4 siffriga effekt papper, med pyramidringar (skärringar)!
MLS packning.. hmm, visst är dom riktigt starka dom också! Men då är ARP bultar ett måste! + att blocket och locket ska vara planade till 100%... Så själva packningen e lite billigare men blir nog dyrare i slutändan..
Så o-ringa eller pyramid skulle jag säga!
O-ringa e ju klart förmånligaste, original packning och lite rostfri svetstråd.. Men som sagt, gör jobbet riktigt bra ifall du kör på det! Och det skulle du ha gjort när du hade motorn ur bilen.. Endast blocket på bordet, så en skicklig fräsare skulle få fixa spåren åt dig, och det är ju heller inte graatis precis.. Finns nog dom som fixar spåren med motorn på stället och endast cylinderlocket borta, och gör åt sig eget "fräs" verktyg.. Tex.
http://i30.photobucket.com/albums/c310/ … 1201.jpg.. Men iallfall jag är väldigt kritisk mot detta! Spåret måste ju vara EXAKT lika djup varvet runt.. I värsta fall kan det kosta dig ett nytt block... Menmen, gör du jobbet bra så funkar det nog finemang det också!
håller nog rejält med effekt!
Hehe, så sant så sant!
fintfint...
länken till bilden bråkade tydligen.. Här kommer den istället..
Kan också tillägga att det finns dom som fixat O-ring spåren i cylinderlocket istället en blocket också! Inte riktit inkommen i detta men vad jag har hört så e de nog ingen succe.. Så det skulle jag no INTE rekommendera.. Men ifall det låter intressant så tror ja du nog hittar mera info på nätet..
MVH. Mattias!