3244
Sök

740 startar inte hjälp!

Avstängd
201 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
Hallå behöver lite tips hur jag ska få igång min 744 GL -90

Det började med att bilen fungerade hur fint som helst, och så ställde jag den en vecka och sen försökte starta den, men så visste jag att det borde vara väldigt lite bensin pga att det var längesen den tankades.. Men så startade den inte, motorn gick runt och så men den tände inte.

Så nu efter ett par veckor så köpte jag hem bensin och konstaterade att det redan fanns lite bensin i tanken. Så tankade jag och försökte starta, men inget hände nu heller. Får lite tips hur jag ska lyssna efter bensinpumpen och det låter som den fungerar.
Och jag har kollat ALLA säkringar och dem var hela, och testat att spraya massa startgas, men inger händer.

Så jag konstaterade att det måste vara tändningen som krånglar för annars borde ju det ha tänt till när jag andvänder startgas..

Så har ni några tips?

Jag har sökt!

Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
27 november 2010
om den inte funkar med startgas är det tändningen det är fel på.
antagligen är kablar/stift/fördelaren dåliga. typiskt volvo på vintern

Avstängd
201 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
Ska testa att byta det du sa då (:

Avstängd
201 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
Var kamremmen som vart av,  hur fan kan den bara gå av sådär? Ser ut som man har slitit sönder den typ

8 Inlägg
15 december 2010
Jag hade ett liknande fel på semestern. Jag hade då en 745,a. Den gick bra. Sedan skulle vi åka iväg från husvagnen, då var den död. Jag kollade tändstiften. Det var en liten loppa på ett stift. Kolla alla stift.

Avstängd
201 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
Har kollat alla stift, men det stämmer inte in riktigt med mitt senaste svar haha wink

Sök