Tjeena har precis bytt vevlager på min s13 , hällde i olja och vred på nyckeln och det knacka en jävla massa( på tomgång) så slog av bilen direkt och såg att returen från tubon läkte så fixa det och hällde på ny olja och starta bilen igen. Då gick den fint och tyst på tomgång men när ja börjar varva lite (2000 rpm) börja det knacka igen. Och jag antar att ventillyftare borde vara tyst hela tiden om den är det på tomgång? Vad kan det va för fel?
äkta ventil knakningar där. ta dän olje locket å kolla om det "stänker" där om det inte gör det så har du inget tryck i de. annars så kan de var att topplocks packningen är kass
hur såg veven ut? det är inte så att veven har tagit stryk när dom gamla lagrena skar? för antar att de är därför du bytt lager? Har du repor i veven så tappar du oljetryck den vägen. Att bilen knackar mer när den blir varm beror troligen på att oljan blir tunnare vid ökad temperatur, en tjockare olja tätar bättre än en tunn olja..