Nu är garaget nästan färdigstädat , fick slut på soppsäckar. hehe , så nu väntar jag på ventilfjädrar, sen försvinner toppen igen en vecka. så ska försöka beställa en turbo nästa vecka på måndagen så man får den i veckan , sen äre bara o börja montera! mvh
Nu har äntligen toppen kommit , samt 12:9 bultar , elring sotningsats med . passade även på o lacka lite små detaljer till motorn. här kommer lite bilder
Ikväll blir det och sätta dit toppen och greja lite bilder kommer
idag vart de o sätta i nya slangar till värmepaketet och mäta ventilspelet med mantafredde. sen satte jag även dit insuget och försökte.. fixa elsystemet så de ser skapligt ut. men vet inte hur dom tänkt det dom inann hehe bäst vore med nytt sprut o elsystem:P Just ja impulsköpte en kam ifrån folkraceshoppen. FS280
En till update. va väl på tiden . har inhandlat en hx35 samt 550cc spridare , spridarna va korta så fick modda om fuelrailen men det va enkelt. nu måste jag lösa kontakten till spridarna.
Tack till Anabint som sponsrar mig med bra priser.
Bygge av returen.. man är så dum så man inte gängade.. men vill inte ha nå spån i blocket när allting sitter i.. , lite vvs grunkor och en svarv och en kunnig person på svarven så funka det ändå tur att min flickvän har så snäll farfar. såhär blev det : i knackad retur med locktite.
Reserv ifall det inte skulle funka :d allt för mig idag.