3517
Sök

Vad är det för sorts fyrhjulsdrift på Suzuki Grand Vitara

Das Auto
455 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
Hej! Har en fråga som jag inte kunnat hitta svar på så jag frågar er. smile
Farsan köpte rätt så nyligen en Suzuki Grand Vitara, en mindre stadsjeep med permanent fyrhjulsdrift och låsbara diffar.
Har märkt att fyrhjulsdriften funkar J*VLIGT bra på den så jag tänkte höra.. Vet ni vad det är för fyrhjulsdrift på den? Med det menar jag t.ex haldex eller vad det nu kan heta. Tacksam för svar smile

10 287 Inlägg
29 november 2010
Snabb Google säger konstant fyrhjulsdrift. Låg/hög och spärrbar mellandiff. Så egentligen ingen stadsjeep utan mera terrängfordon.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
29 november 2010
st4hl skrev:
Farsan köpte rätt så nyligen en Suzuki Grand Vitara, en mindre stadsjeep med ...

Jeep är ett bilmärke och INGET samlingsnamn för en massa olika fyrhjulsdrivna modeller. E så trött på att alla jävlar envisas med att kalla SUV´ar för Jeep.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Das Auto
455 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
hotrodder skrev:
st4hl skrev:
Farsan köpte rätt så nyligen en Suzuki Grand Vitara, en mindre stadsjeep med ...

Jeep är ett bilmärke och INGET samlingsnamn för en massa olika fyrhjulsdrivna modeller. E så trött på att alla jävlar envisas med att kalla SUV´ar för Jeep.

Okej. Förlåt, MR.Trevlig guy. De flesta brukar fatta om man skriver stadsjeep och de gör nog du med så du behöver inte börja jiddra om vad man ska kalla det.

Das Auto
455 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
Sharky skrev:
Snabb Google säger konstant fyrhjulsdrift. Låg/hög och spärrbar mellandiff. Så egentligen ingen stadsjeep utan mera terrängfordon.

/Göran

Jo, jag har läst det jag med. Men jag tänkte om det var någon speciell fyrhjulsdrift eller bara Suzuki's egna "skit" wink

Elektriker
718 Inlägg
29 november 2010
Haldex är ju inte en permanet 4wd utan går ju i när det spinner så att säga.

När det är permanent så är det inte alls lika komplicerat att göra längre. Är nog suzukis egna "skit" eller köpt av någon annan bil tillverkare. Behövs ju ingen avancerad elektronik eller super slir/slungkopplingar för att det ska funka, utan det är ju bara i eller ur helt enkelt=)

Som att kasta vatten i sjön.

Das Auto
455 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
monno skrev:
Haldex är ju inte en permanet 4wd utan går ju i när det spinner så att säga.

När det är permanent så är det inte alls lika komplicerat att göra längre. Är nog suzukis egna "skit" eller köpt av någon annan bil tillverkare. Behövs ju ingen avancerad elektronik eller super slir/slungkopplingar för att det ska funka, utan det är ju bara i eller ur helt enkelt=)

Aha okey. smile Jo det måste nog vara suzukis egna grejer eller något dom köpt.

Sök