2516
Sök

Volvo S40 -97 2.0 troligen något elfel.

9 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
Jag drog ut gamla Bettan på en tur idag och den startade klockrent som vanligt, körde den till päronen och stannade en stund sen gick jag ut och körde till en polare och skulle bara stanna till affären innan jag åkte hem efter det, ut ifrån affärn och sätter mig och den startar inte, allt klickar bara, tror inte det är batteriet eftersom stereon fungerar och alla lysen fungerar.
Det andra jag tycker är konstigt är att låsknapparna (elektriska) går upp och ner och stannar lite random antingen på låst eller upplåst även om stereon och allt annat fungerar inne i bilen, det händer varje gång jag vrider om nyckeln. låtit bilen stå i ca 8 timmar och försökt igen men med samma resultat, allt klickar och låsknapparna lever sitt eget liv... Vet inte om det är lönt att ens testa koppla bort batteriet en stund som man alltid gjorde förr, käns rent spontant som startmotorn men då ska väl inte knapparna leva sitt eget liv...?

vad tror ni? Jag är frågvis, vad kan det vara?

Edit: Det sista så har det hänt att när jag startar bilen så nollställer sig klockan och trippmätarn, kanske onödig info men bättre för mkt än för lite :p
Senast redigerat av kema (30 november 2010)

Hobby Fotograf
650 Inlägg
30 november 2010
Det låter som om du har för lite kräm i batteriet eftersom klockan och trippmätaren nollar sig, kolla volten i batteriet! Och det där med låset skulle också kunna ha och göra med att du har lite kräm i batteriet.

Lycka till!

560 Inlägg
30 november 2010
Om det bara är ett klick så slår inte solenoiden till ordentligt och startmotorn får inte kontakt. Då måste den antingen bytas eller rengöras!

Lycka till smile

9 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
Men kan det vara solenoiden och/eller startmotorn när låsen gör som de gör? Det är som att den låser och låser upp varje gång jag vrider nyckeln, bogserade hem den innan och kunde inte starta den i rullning heller, ska lägga i batteriladdarn och låta den ligga till imorrn så får vi se om den startar efter det sen då, annars fåre bli volvo verkstad på det...

Om ingen annan har ett förslag?

560 Inlägg
30 november 2010
Just de där med att låsen gör som de vill har jag inget bra svar på, aldrig hört något liknande förut! Så inget bra svar på de tyvärr neutral

9 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
Drog i batteriladdaren, den visar att det är halvfullt iallafall, dock så hade det ärgat rätt mkt på pluspolen så jag tog loss det och gjorde rent och när jag kopplade in den igen så var allt stendött, fattar ingenting nu...

560 Inlägg
30 november 2010
Köp nytt batteri !

9 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
Wilsgaard skrev:
Köp nytt batteri !

Ok, Vad grundar du det på?

Sök