3394
Sök

Oljan i kopplingspumpen fryser

64 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
#1
Tjenare!
Har en Mitsubishi Galant 1994 som har börjat strula. Oljan i kopplingspumpen fryser och jag vet hur man åtgärdar detta men jag måste tömma oljan varje gång samt fylla på oljan igen. Vad kan jag göra så att oljan inte fryser? har kollat runt men hittar inget. Tacksam för svar.

Tack

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
30 november 2010
#2
the-king skrev:
Tjenare!
Har en Mitsubishi Galant 1994 som har börjat strula. Oljan i kopplingspumpen fryser och jag vet hur man åtgärdar detta men jag måste tömma oljan varje gång samt fylla på oljan igen. Vad kan jag göra så att oljan inte fryser? har kollat runt men hittar inget. Tacksam för svar.

Tack

Lite nyfiken bara: Menar du inte kopplingscylindern?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

64 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
#3
Jo ursäkta det var det jag menade, Kopplingscylindern

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
30 november 2010
#4
the-king skrev:
Jo ursäkta det var det jag menade, Kopplingscylindern

Jag förstår inte varför oljan fryser. Använder du fel olja är min första tanke men du har så klart rätt olja. Blir det en massa kondens på insidan av behållaren? Vattnet sjunker och felet kan uppstå. Bara en liten tanke.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

64 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
#5
Nej ingenting, det är bara oljan som fryser fast och kopplingen blir hård och stel. måste tömma oljan varje gång sedan fylla på nytt för att det ska fungera. Men man kan inte hålla på så hela tiden det måste finnas ett sätt att lösa detta?

64 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
#6
Kom igen nu Garaget är det ingen som vet hmm

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
30 november 2010
#7
the-king skrev:
Nej ingenting, det är bara oljan som fryser fast och kopplingen blir hård och stel. måste tömma oljan varje gång sedan fylla på nytt för att det ska fungera. Men man kan inte hålla på så hela tiden det måste finnas ett sätt att lösa detta?

Oljan fryser väl inte utan jag tror att det är fukt alltså vatten inblandat.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

64 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
#8
Hur ska jag göra för att ta reda på det eller för att fixa grejen med fukten då

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
30 november 2010
#9
the-king skrev:
Hur ska jag göra för att ta reda på det eller för att fixa grejen med fukten då

Vet inte hur du ska göra riktigt men det kan vara fukt inblandat eftersom det verkar frysa. har du bara tömt behållaren eller provat och tömt ur röret ända ner till slavcylindern. Prova och töm bort all olja för att sedan fylla på ny för att se om problemet kommer tillbaka.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 november 2010
#10
Vad använder du för vätska?




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

64 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
#11
Vettemannen, nej det har jag inte. Jag använder biltemas bromsvätska

KHRacing
30 november 2010
#12
Det läcker in fukt nånstans som vettemannen säger, annars fryser inte bromsvätskan då hade den frusit i bromsarna med.

64 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
#13
Okej men vilket är det bästa sättet att upptäcka vart det läcker ifrån då ?

KHRacing
30 november 2010
#14
Funkar din koppling precis som den skall efter du bytt vätskan ? (luftar du varje gång eller bara byter det i koppen ?)
funkar den som det skall så är det ju solklart i mina ögon att det läcker via hatten till vätskebehållaren.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
30 november 2010
#15
KHRacing skrev:
Funkar din koppling precis som den skall efter du bytt vätskan ? (luftar du varje gång eller bara byter det i koppen ?)
funkar den som det skall så är det ju solklart i mina ögon att det läcker via hatten till vätskebehållaren.

Det var så jag tänkte oxå. Men att man kanske behöver byta oljan ända ner för vattnet sjunker ju så oljan blir liggande uppepå.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 november 2010
#16
Byt vätskan hela vägen från huvudcylinder till slavcylinder så ska det inte frysa mer.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!


Sök