3281
Sök

Audi v6 -06 motorlampa och går kasst?

jobbar påre
751 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
Tjena..

här om dan så var ja å tankade och sen skulle åka iväg på en längre tur.när ja kommer kanske 1km från att ja tanka så börjar motorlampan blinka och bilen går typ på 3cylindrar...de hörs och känns att den går kasst..

nå vanliga problem som denna motor brukar ha? har inte hunni kolla nå felkoder än..

1 488 Inlägg
30 november 2010
Skulle tippa på att någon tändspole har gett upp, börja där, vanligt.

jobbar påre
751 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
men stänger den av hela den sidan om bara en spole pajat? känns ju underligt om alla 3 spolar har gett upp

1 488 Inlägg
30 november 2010
Hur kan du veta att den går på exakt 3 cylindrar? det känns som det även när en eller två är borta. Börja med att ta felkoder så vet du om det ens är cylinderrelaterat.

338 Inlägg
30 november 2010
de du har gjort är o tankat bensin med bly hände mig på min a6

Audi S4 SuperCharged

338 Inlägg
30 november 2010
i samband me de sa de p¨å audi verkstaden att en spole hade gått

Audi S4 SuperCharged

jobbar påre
751 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
jaa joo iofs..men man hör att den inte tänder iaf...har som ett ganska rejält ombyggt avgassystem så den lever om en del.och ljudet är heeelt annat..man hör helt enkelt att den inte tänder på alla cylindrar..men kan mkt möjligt vara en oxå..omöjligt å veta.
ska kika med en felkodsläsare vad den säger:)

jaså? jag misstänkte oxå bensinen faktiskt..men är den så pass kännslig??
kände oxå att de var lite väl inpå tankningen så att de skulle kunna vara en tillfällighet.men som sagt.man fårse vad felkodsläsaren säger:)

men nu när ja kollar (har en polare som har en läsare, vet dock inte om han har någon bok för att veta) men hur vet jag vad div. koder betyder? finns de nå lexikon på datorn eller måste ja ringa till VAG verkstan för att få veta sådan??

338 Inlägg
30 november 2010
jag vet inte men jag gjorde såhär....va har du för motor.....? jag tankade 98 okt..blyfri och gjorde en full tank så löste de sig men spolen tror jag de bytade utan anledning faktiskt....för dom är jävligt känsliga,....tanka 98 blyfri så ska du se att de kommer ordna sig bara försök slösa på de som e kvar

Audi S4 SuperCharged

jobbar påre
751 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
okej..de jobbiga är att de är full balja nuu...
var precis påväg å köra 35mil.så tankade full..
men ska kika med en läsare nästa vecka.fick tag i en.
sen får man beställa en spole (tur att man har kontakter) så man kan fåtag i en ganska billigt ändå..
men blir väl å slanga biljäveln på nå väster..är ju slanskydd men jaa..får ta den soppan till skotern då:P

Hobby Fotograf
650 Inlägg
30 november 2010
RinorGDI skrev:

Har ingenting med topic att göra men måste bara fråga, villken bensinmack säljer bensin med bly i fortfarande? yikes

338 Inlägg
30 november 2010
tro mig jag vet inte faktiskt vilken men de va en OKQ8 på väg från örebro till malmö en bit förbi jönköping

Audi S4 SuperCharged

jobbar påre
751 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
de roliga var att de här var en OKQ8 mack oxå:P..jaja har fått tag i en läsare nu..ska ta å kika på de när ja kommer hem..men dom flesta säger att de är spolen så vafan:) hoppas på de..då äre billigt.men med min tur så är de nå annat som koster multummm....

338 Inlägg
30 november 2010
jag lovar dig det är inte ens spolen gör bara som jag säger så ska du se att de löser sig gå o tanka 98 okt blyfri så ska du se gör en full tank

Audi S4 SuperCharged

jobbar påre
751 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
ska testa.måste bara få ur gamla soppan först innan ja kan tanka.hur de nu ska gå till.....

338 Inlägg
30 november 2010
ja blanda skitet de gick hur bra som hälst men du gör som du vill

Audi S4 SuperCharged

747 Inlägg
30 november 2010
ProXem skrev:
RinorGDI skrev:

Har ingenting med topic att göra men måste bara fråga, villken bensinmack säljer bensin med bly i fortfarande? yikes

Alla wink
Bara kolla innehållsförteckningen på bränslet så innehåller det fortfarande bly men jämfört mot förr så är det ingenting.

Lagkravet är ju Max 5mg/l däremot brukar dom flesta ha runt 1mg/l
Senast redigerat av tonimakaroni (30 november 2010)

/ Toni Larsson

Tvivlare
2 266 Inlägg
30 november 2010
Hur känner bilen att det är blyad bensin? Med tanke på att motorlampan tänds.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

338 Inlägg
30 november 2010
ja vet inte hur exakt men katalysatorn reagerar starkt på de.....de va så ja fick höra av audi

Audi S4 SuperCharged

338 Inlägg
30 november 2010
skriv på tråden  berätta hur de gick!

Audi S4 SuperCharged

jobbar påre
751 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
ahh ska prova.men måste iaf få ut nån liter..för just nu står den fulltankad ända upp till locket så lär inte få en droppe..kommer hem först till nästa vecka så då ska ja prova...

nån som vet om de är helt omöjligt att komma ner i tanken med slangare?

Sök