Projektet som spårade ur! Från början var tanken att bara turbokonvertera bilen men blev istället en totalrenovering. Detta då jag är ganska pedant med mina bilar och älskar när det är nytt och frächt. Möjligt att det åker på ett... Visa mer
ja hade tänkt gör något sånt på min golf, men det är ju lite jobbigt att skruva i ett kall garage du vet inte om det går att bara lyfta på en gti motor i min cl?
Kallkarage är ingen höjdare. Vi har 12-15 grader i vårat garage och det är perfekt när man skruvar
Nu kan jag inget alls om CL men om du skall byta så behöver du troligtvis en GTI motor med allt runt omkring också. Så som växellåda, drivaxlar, bränslesystem osv. Sen behöver du ev svetsa nya motorfästen osv. Gå in på gtiklubben.nu och sök i forumet. Säkert någon som vet vad som behövs göras
jag läste i forumet här på garaget och det stod något om att det var samma motor fästen på cl, gt, gti :o men de e bara att kämpa på, tack så mycket för hjälpen
jag läste i forumet här på garaget och det stod något om att det var samma motor fästen på cl, gt, gti :o men de e bara att kämpa på, tack så mycket för hjälpen
I paketet/påsen låg följande: Packningar till spjällhus, vevhusventilation, oljekyl Skruvar till spjällhus, kamaxlar, insug, grenrör, "insugshållarna", ventilkåpa Muttrar till kamaxlar, grenrör och lite brickor samt fjäderbrickor.
Tycker det blev ganska mycket då det var mest skruvar och muttrar. Gick på 1584kr fast det är smidigt att bara gå dit och paka så får man rätt skruv till rätt del
Tycker det blev ganska mycket då det var mest skruvar och muttrar. Gick på 1584kr fast det är smidigt att bara gå dit och paka så får man rätt skruv till rätt del