3323
Sök

Hjälp med val av ljud anläggning (nybörjare)

stRaend
4 december 2010
mange_240 skrev:
Turbomotor skrev:
bosabengt skrev:
Alla kenwood är bra!

ja men alla deras är inte lika bra , den ena är ju bättre en den andra och tvärt om

haft 5 olika huvudenheter, en kenwood funka fint men blev ngt glapp i lågnivån.
köpte sedan en jvc värdelös kvalite på ljudet dock en budget apparat.
en pioner fyller sitt syfte inte mer, bättre än jvc n. oxå en budget.
en från rusta för 500 i en andra bil skulle skämmas för å sälja ngt liknande.
den bästa fick köpa ett demo ex av en lite värre sony stereo för ca 2000 skulle gått på betydligt mer men fanns bara demo exet å garantin gällde ju:)

är inget proffs men delar med mig av mina erfarenheter. spara hellre en månad extra innan du köper, man får vad man betalar för.allternativt begagnat  men man vet ju aldrig vad man får då.

sorry för ot, men hur kan du säga att "en pioneer fyller sitt syfte inte mer"? Du har testat en om jag förstår dig rätt? Budget spelare säger du också, vad förväntar du dig ifall du köper en stereo för exempelvis 1000:-? Tror nog de flesta skulle välja pioneer före sony i samma prisklass.. jag hade gjort det utan att blinka iallafall.

29 Inlägg
4 december 2010
Trådstartare
är som sagt nybörjare :p lågnivå kabel?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
4 december 2010
Kabel som skickar signal från huvudenheten (stereon) till slutsteg. wink Billiga enkla enheter har för det mesta bara en utgång, eller ett par. Brukar gå att köra som rear eller för sub (bas), finns även en del (t.ex. Alpines 112Ri) som har dubbla, alltså rear (eller sub) och front, sen så finns det dom som har både front rear och sub.
Senast redigerat av ChriZtoffer (4 december 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

29 Inlägg
25 december 2010
Trådstartare
drar ännu en gång upp denna tråd eftersom jag inte tagit tummen ur arslet och köpt mig ett ljud system:P vore glad om man fick lite förslag på pris värda huvudenheter med dubbla lågnivå kablar:)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
25 december 2010
Visserligen ett par utgångar "för mycket", men Kenwood KDC-5047 måste onekligen räknas som prisvärd!

Saab 9-3SC {SQ-edition}

1 562 Inlägg
25 december 2010
stRaend skrev:
mange_240 skrev:
Turbomotor skrev:
ja men alla deras är inte lika bra , den ena är ju bättre en den andra och tvärt om

haft 5 olika huvudenheter, en kenwood funka fint men blev ngt glapp i lågnivån.
köpte sedan en jvc värdelös kvalite på ljudet dock en budget apparat.
en pioner fyller sitt syfte inte mer, bättre än jvc n. oxå en budget.
en från rusta för 500 i en andra bil skulle skämmas för å sälja ngt liknande.
den bästa fick köpa ett demo ex av en lite värre sony stereo för ca 2000 skulle gått på betydligt mer men fanns bara demo exet å garantin gällde ju:)

är inget proffs men delar med mig av mina erfarenheter. spara hellre en månad extra innan du köper, man får vad man betalar för.allternativt begagnat  men man vet ju aldrig vad man får då.

sorry för ot, men hur kan du säga att "en pioneer fyller sitt syfte inte mer"? Du har testat en om jag förstår dig rätt? Budget spelare säger du också, vad förväntar du dig ifall du köper en stereo för exempelvis 1000:-? Tror nog de flesta skulle välja pioneer före sony i samma prisklass.. jag hade gjort det utan att blinka iallafall.

missa du den biten i mitt inlägg?
Senast redigerat av mange_240 (25 december 2010)

29 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
nej jag har inte missat men skulle behöva lite exempel smile vet inte ett skit vad jag ska gå efter, vilka stereor som är bra och så tongue

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 december 2010
Så länge som du håller dig till dom stora märkena, såsom Alpine Kenwood och Pioneer så kan du vara säker på att du får grejer som funkar, sen så beror det ju på dina krav och vad du är ute efter. smile En huvudenhet som jag anser vara bra kan mycket väl vara totalt överdriven och onödig för dig, eller sakna nån funktion som du vill ha.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

29 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Visserligen ett par utgångar "för mycket", men Kenwood KDC-5047 måste onekligen räknas som prisvärd!

den lät väldigt intressant:) är det någon som vet några för och nack delar??

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 december 2010
Fördelar: Mycke funktioner och ljud för pengarna! Nackdelar: En del kanske vill ha USBn på framsidan (jag vill dock ha den på baksidan så man kan dra en kabel till t.ex. handskfacket eller liknande) och equalizern är väl något begränsad.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

29 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
funderar på om man skulle köpa http://www.pixmania.se/se/se/3296005/ar … 1303i.html tillsammans med http://www.pixmania.se/se/se/4912661/ar … 5047u.html smile då har man ju ett system som man kan lyssna på och kanske bygga vidare på

Sök