3290
Sök

Tjänstebil A4 2,0 TDI vs V60 2,0 TDI vs SAAB 93 1,9TTid

27 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
#1
Hej Vänner och samlade experter,

Jag har råkat ut för ett delikat problem.

Jag ska plocka ut en tjänstebil och jag väljer i dagsläget mellan:

1. Audi A4 Avant 2,0 Tdi, 143 Hk

2. Volvo V60 2,0 Diesel 163 Hk

3. Saab 93 TTid 1,9 180 Hk

Reglerna är att inklusive företagets rabatt så får kostnaden inte överstiga 318 000 inklusive Vinterhjul som kostar ca 10 000.

Jag har följande krav på bilen:
1. Dragkrok
2. Dieselvärmare (minst tidur)
3. Handsfree Blåtand
4. Minst 17 tums fälgar
5. Xenon
6. Farthållare


Det som är viktigt för mig som är subjektivt är:
1. Komfort, sitta och ljudnivå
2. Bränsleekonomi (betalar diesel själv)
3. Körglädje
4. Snygg


Är det någon som har några vettiga åsikter i fallet så låt mig höra.

Med vänlig hälsning,

Urban

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 december 2010
#2
Jag hade i alla fall inte köpt en omodern gammal Saab, 9-3 var mogen för byte för länge sedan och jag ser inte någon speciell fördel med den bilen som skulle väga upp åldern och den troliga dåliga andrahandsvärdet Saab dragits med.

Audi A4 har jag kört en hel del med i tjänsten, fruktansvärt trevlig och välbyggd vagn men en gnutta körglädje. Ligger i alla fall rejält tungt på vägen, utan för den sakens skull ogilla svängar som äldre Audi.

V60 har jag inte kört, däremot suttit i och klämt på och tycker fortfarande den klassiska skillnaden mellan Volvo och en premiumtysk finns kvar; Den är inte lika välbyggd, inte lika genomtänkt och jag sitter inte lika väl som i en tysk och har sämre sikt. V60 skall däremot vara rolig att köra, men efter att ha kört Volvo´s övriga modellutbud är jag tveksam till att Volvo byggt en bil som ligger lika "tungt" på vägen som en tysk bil. De brukar vara lite gungigare, lite mindre stadiga och lite mer spåriga.

Har du provkört A4 och V60 kan du kanske fylla i luckorna men jag röstar för Audi A4, VAGs 2.0tdi är dessutom en mycket trevlig maskin! Du har inte möjlighet att välja mellan andra bilmärken? I så fall är Mercedes C-klass och Bmw 3-serie kompetenta alternativ.

Lika "bra" som A4, med skillnaden att C-klass är lika rolig som A4 men mycket bekvämare och 3-serie lika bekväm som A4 men mycket roligare. Skulle jag köra långt skulle jag nog överväga en Mercedes C-klass, men bara för att Bmw´s nuvarande 3-serie har några år på nacken (Men ändå hälften så gammal som 9-3).

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

27 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
#3
Rquired skrev:
Jag hade i alla fall inte köpt en omodern gammal Saab, 9-3 var mogen för byte för länge sedan och jag ser inte någon speciell fördel med den bilen som skulle väga upp åldern och den troliga dåliga andrahandsvärdet Saab dragits med.

Audi A4 har jag kört en hel del med i tjänsten, fruktansvärt trevlig och välbyggd vagn men en gnutta körglädje. Ligger i alla fall rejält tungt på vägen, utan för den sakens skull ogilla svängar som äldre Audi.

V60 har jag inte kört, däremot suttit i och klämt på och tycker fortfarande den klassiska skillnaden mellan Volvo och en premiumtysk finns kvar; Den är inte lika välbyggd, inte lika genomtänkt och jag sitter inte lika väl som i en tysk och har sämre sikt. V60 skall däremot vara rolig att köra, men efter att ha kört Volvo´s övriga modellutbud är jag tveksam till att Volvo byggt en bil som ligger lika "tungt" på vägen som en tysk bil. De brukar vara lite gungigare, lite mindre stadiga och lite mer spåriga.

Har du provkört A4 och V60 kan du kanske fylla i luckorna men jag röstar för Audi A4, VAGs 2.0tdi är dessutom en mycket trevlig maskin! Du har inte möjlighet att välja mellan andra bilmärken? I så fall är Mercedes C-klass och Bmw 3-serie kompetenta alternativ.

Lika "bra" som A4, med skillnaden att C-klass är lika rolig som A4 men mycket bekvämare och 3-serie lika bekväm som A4 men mycket roligare. Skulle jag köra långt skulle jag nog överväga en Mercedes C-klass, men bara för att Bmw´s nuvarande 3-serie har några år på nacken (Men ändå hälften så gammal som 9-3).

Tackar för det välskriva svaret. Vi får välja några märken till men inget av de du föreslog dessvärre.

Jag har provkört V60 D3 i helgen och blev lite besviken på att den var lite slö eller iaf uppfattades som slö. Man satt dock grymt bekvämt.

Jag är lite orolig för att om en Volvo D3 känns slö med 163 hästar så kanske Audi med 143 känns jätteslö?

Jag har bokat provkörning av Audi nästa helg.

Nackdelen med Audi är att den fort blir dyr när man börjar plocka på tillbehör....

/Urban

111 Inlägg
5 december 2010
#4
Jag skulle välja audi av de där tre, men varför inte en volkswagen passat, e riktigt bra bilar fast många inte tror det, sedan finns det ju ford mondeo, mazda 6,opel insignia och Citroen C5

27 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
#5
danne5 skrev:
Jag skulle välja audi av de där tre, men varför inte en volkswagen passat, e riktigt bra bilar fast många inte tror det, sedan finns det ju ford mondeo, mazda 6,opel insignia och Citroen C5

Volkswagen Passat går bra med avtalen med men jag är rädd att den känns lite gubbig, jag kanske har fel. De andra alternativen är inte ok.

/Urban

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 december 2010
#6
Label skrev:
Rquired skrev:
Jag hade i alla fall inte köpt en omodern gammal Saab, 9-3 var mogen för byte för länge sedan och jag ser inte någon speciell fördel med den bilen som skulle väga upp åldern och den troliga dåliga andrahandsvärdet Saab dragits med.

Audi A4 har jag kört en hel del med i tjänsten, fruktansvärt trevlig och välbyggd vagn men en gnutta körglädje. Ligger i alla fall rejält tungt på vägen, utan för den sakens skull ogilla svängar som äldre Audi.

V60 har jag inte kört, däremot suttit i och klämt på och tycker fortfarande den klassiska skillnaden mellan Volvo och en premiumtysk finns kvar; Den är inte lika välbyggd, inte lika genomtänkt och jag sitter inte lika väl som i en tysk och har sämre sikt. V60 skall däremot vara rolig att köra, men efter att ha kört Volvo´s övriga modellutbud är jag tveksam till att Volvo byggt en bil som ligger lika "tungt" på vägen som en tysk bil. De brukar vara lite gungigare, lite mindre stadiga och lite mer spåriga.

Har du provkört A4 och V60 kan du kanske fylla i luckorna men jag röstar för Audi A4, VAGs 2.0tdi är dessutom en mycket trevlig maskin! Du har inte möjlighet att välja mellan andra bilmärken? I så fall är Mercedes C-klass och Bmw 3-serie kompetenta alternativ.

Lika "bra" som A4, med skillnaden att C-klass är lika rolig som A4 men mycket bekvämare och 3-serie lika bekväm som A4 men mycket roligare. Skulle jag köra långt skulle jag nog överväga en Mercedes C-klass, men bara för att Bmw´s nuvarande 3-serie har några år på nacken (Men ändå hälften så gammal som 9-3).

Tackar för det välskriva svaret. Vi får välja några märken till men inget av de du föreslog dessvärre.

Jag har provkört V60 D3 i helgen och blev lite besviken på att den var lite slö eller iaf uppfattades som slö. Man satt dock grymt bekvämt.

Jag är lite orolig för att om en Volvo D3 känns slö med 163 hästar så kanske Audi med 143 känns jätteslö?

Jag har bokat provkörning av Audi nästa helg.

Nackdelen med Audi är att den fort blir dyr när man börjar plocka på tillbehör....

/Urban

Kan inte uttala mig, äldre Volvo diesel var inte så jättepigga om vi tar 2.4d eller D5. Jag vet inte om det skiljer något mellan dessa och de som gått nya beteckningar? VAGs diesel är i alla fall relativt pigga, dels ca.140hp motorn men i alla fall den 2.0tdi 170hp jag hade i tjänste-Passaten svarade alltid fint.

Är Volkswagen ett av de märken du kan välja mellan? Personligen gillar jag dem inte riktigt, de är så fruktansvärt tråkigt byggda (dock bra bilar!) men det är i princip en Audi till en billigare peng. En Passat med mer utrustning och härliga DSG-lådan vore kanske ett alternativ till A4?

Nuvarande modellen är på väg ut, du kanske kan beställa en sådan och få rejäl rabatt?
Senast redigerat av Rquired (5 december 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

111 Inlägg
5 december 2010
#7
Då skulle jag nog titta på audin, även om hästkraftsantalet är lågt så tror jag att det finns bra drag, speciellt på bottnet av skalan, det är ju Audi kända för, plus att den har den härliga tyska kvalitetskänslan, som bara Audi och BMW kan få till. Om vi sedan ser på de två andra, så visst, saaben har ju några år på nacken nu och det märks, men den känns ändå redig, enligt mig(:, och motorn har ju två turbos, så det borde ju i teorin finnas en del att hämta där, men minuset med Saaben är ju utrymmet i baksäte och bagaget, Bmw 3-serie har tillochmed bättre...(inget illa menat mot bmw(: ).sedan volvon skulle jag nog stryka över, det är ju en ny vagn, ingen vet, ingen har erfarenhet, och jag tror att det blir en hel del barnsjukdomar de första åren, innan det sedan blir en utvecklad och mogen bil. Jag jämför den med Volvo 850, de första åren var det mycket fel, vilket nästan alla bilar har nuförtiden. Fast volvo är ju alltid volvo så det ska vi inte glömma...

Mvh
Daniel

111 Inlägg
5 december 2010
#8
Som Rquired säger så är ju den här dsg-lådan en fantastisk skapelse, och som sagt kan man ju få gamla passaten riktigt billigt nu, och då kan du ju få lite lull-lull i den, och det där med gubbig... njae, det skulle jag väl inte säga, det är ju ingen sportbil, men den har väl vättiga utrustningsalternativ som känns bra. och styrkänslan är också riktigt bra

MVH
Daniel

27 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
#9
Jag tackar för er faktabaserade input.

Jag får nog erkänna att jag får boka en provkörning av en Passat med efter denna diskussion.

/Urban

111 Inlägg
5 december 2010
#10
Här är en lista över alla passatmotorer, vet dock ej om alla har hämtats åt oss i vårt kalla norden

1.4 TSI    2008-    4-cyl radmotor DOHC 16V    1390 cm³    122 hk    200 Nm    Direktinsprutning, turbo
1.4 TSI EcoFuel    2010-    4-cyl radmotor DOHC 16V    1390 cm³    150 hk    220 Nm    Direktinsprutning, turbo
1.6    2006-    4-cyl radmotor SOHC 8V    1595 cm³    102 hk    148 Nm    Bränsleinsprutning
1.6 FSI    2006-2007    4-cyl radmotor DOHC 16V    1598 cm³    115 hk    155 Nm    Direktinsprutning
1.8 TSI    2008-    4-cyl radmotor DOHC 16V    1798 cm³    160 hk    250 Nm    Direktinsprutning, turbo
2.0 FSI    2006-2007    4-cyl radmotor DOHC 16V    1984 cm³    150 hk    200 Nm    Direktinsprutning
2.0 TFSI/TSI    2006-    4-cyl radmotor DOHC 16V    1984 cm³    200 hk    280 Nm    Direktinsprutning, turbo
3.2 FSI    2006-    VR6-motor DOHC 24V    3189 cm³    250 hk    330 Nm    Direktinsprutning
3.6 FSI R36    2008-    VR6-motor DOHC 24V    3597 cm³    300 hk    350 Nm    Direktinsprutning
1.6 TDI CR    2010-    4-cyl radmotor DOHC 16V    1598 cm³    105 hk    250 Nm    Turbodiesel
1.9 TDI PD    2006-2008    4-cyl radmotor SOHC 8V    1896 cm³    105 hk    250 Nm    Turbodiesel
2.0 TDI PD    2006-2008    4-cyl radmotor DOHC 16V/SOHC 8V*¹    1968 cm³    140*² hk    320 Nm    Turbodiesel
2.0 TDI PD    2006-2008    4-cyl radmotor DOHC 16V    1968 cm³    170*³ hk    350 Nm    Turbodiesel
2.0 TDI CR    2009-    4-cyl radmotor DOHC 16V    1968 cm³    110 hk    250 Nm    Turbodiesel
2.0 TDI CR    2009-    4-cyl radmotor DOHC 16V    1968 cm³    140 hk    320 Nm    Turbodiesel
2.0 TDI CR    2010-    4-cyl radmotor DOHC 16V    1968 cm³    143 hk    320 Nm    Turbodiesel
2.0 TDI CR    2009-    4-cyl radmotor DOHC 16V    1968 cm³    170 hk    350 Nm    Turbodiesel

847 Inlägg
5 december 2010
#11
Av dom fyra bilarna skulle jag rekommendera dig att titta på svenskarna. Dom Volkswagen och Audi jag har åkt har haft väldigt obekväma säten, att jämföra med min farmors gamla Seat Cordoba  eller MANs stadsbussar, eller en parkbänk. Stenhårda med andra ord. Jag föredrar att kunna åka en bit utan att få ont i rumpan.
Nu har jag varken kört eller åkt V60in men däremot S60in, D5 dock, riktigt trevlig bil med mycket komfort. Har svårt att tro att V60 D3 skulle kännas slå, V70 D3 känns nämligen helt lagom effektmässigt och det är en tyngre bil.

Men givetvis ska du välja den du fastnar mest för när du provkör dom olika

1 036 Inlägg
5 december 2010
#12
De bästa är väl ändå att han åker och provar bilarna själv smile
Jag kan bara lovorda passat, kört över 20000 mil med passat och sätena tycker jag är perfekta för min egen del, men för andra kanske de är för hårda eller mjuka?
Passat är en lagom bil, absolut inte gubbig, bra komfort, stabila köregenskaper och 2.0Tdi 140hk med Dsg lådan är en given kombination, pigg och snål smile


27 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
#13
Mangisen skrev:
De bästa är väl ändå att han åker och provar bilarna själv smile
Jag kan bara lovorda passat, kört över 20000 mil med passat och sätena tycker jag är perfekta för min egen del, men för andra kanske de är för hårda eller mjuka?
Passat är en lagom bil, absolut inte gubbig, bra komfort, stabila köregenskaper och 2.0Tdi 140hk med Dsg lådan är en given kombination, pigg och snål smile

Självklart så kommer jag provköra dem innan jag bestämmer mig.

Är det någon som vet om det ingår Dieselvärmare med tidur i Audis bilar? På deras hemsida så pratar man bara om den som styrs med fjärrkontroll som är väldigt dyr....

Någon som har erfarenhet av Blåtandshandsfree hos SAAB resp Audi jag har bara testat det i Volvo och där tycker jag det funkar kanon.

/Urban

KTH Ingenjör;)
391 Inlägg
5 december 2010
#14
Jungmar skrev:
Av dom fyra bilarna skulle jag rekommendera dig att titta på svenskarna. Dom Volkswagen och Audi jag har åkt har haft väldigt obekväma säten, att jämföra med min farmors gamla Seat Cordoba  eller MANs stadsbussar, eller en parkbänk. Stenhårda med andra ord. Jag föredrar att kunna åka en bit utan att få ont i rumpan.
Nu har jag varken kört eller åkt V60in men däremot S60in, D5 dock, riktigt trevlig bil med mycket komfort. Har svårt att tro att V60 D3 skulle kännas slå, V70 D3 känns nämligen helt lagom effektmässigt och det är en tyngre bil.

Men givetvis ska du välja den du fastnar mest för när du provkör dom olika

Audi's sportstolar är ju kända för att vara hur grymma som helst komfortmässigt... bara läsa tex AMS... Kallade Audis sportstolar för "ortopediskt underverk" när dom kör A5 SB mot V60 och nån alfa...

Four rings to rule them all!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 december 2010
#15
Danne_gg skrev:
Jungmar skrev:
Av dom fyra bilarna skulle jag rekommendera dig att titta på svenskarna. Dom Volkswagen och Audi jag har åkt har haft väldigt obekväma säten, att jämföra med min farmors gamla Seat Cordoba  eller MANs stadsbussar, eller en parkbänk. Stenhårda med andra ord. Jag föredrar att kunna åka en bit utan att få ont i rumpan.
Nu har jag varken kört eller åkt V60in men däremot S60in, D5 dock, riktigt trevlig bil med mycket komfort. Har svårt att tro att V60 D3 skulle kännas slå, V70 D3 känns nämligen helt lagom effektmässigt och det är en tyngre bil.

Men givetvis ska du välja den du fastnar mest för när du provkör dom olika

Audi's sportstolar är ju kända för att vara hur grymma som helst komfortmässigt... bara läsa tex AMS... Kallade Audis sportstolar för "ortopediskt underverk" när dom kör A5 SB mot V60 och nån alfa...

Detsamma gäller Bmw´s sport och/eller komfortstolar, flera Mercedes-konstruktioner med mera men svenskarna är som alltid så övertygade att våra inhemska märken verkligen håller världsklass i alla kategorier...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
5 december 2010
#16
Jag säger tvärt emot Rquired, klart du ska ha en SAAB! smile Nog för att 9-3SS/SC har några år på nacken nu, men det är ändå ingen dålig bil. Effektmässigt så har den ju ett rejält övertag mot dom andra, ingen direkt turbokick i TTIDn men den drar riktigt fint och man blir lätt fartblind. Oavsett vanliga eller sportstolar så sitter man skönt, men sportstolarna är helt klart i en klass för sig själv, man sitter i dom, inte på (jämfört med många Tyskar).

Nu är jag visserligen rätt så partisk men 9-3an har ett fint chassi som tål en hel del, bra viktbalans och är allmänt kul att köra. Kanske inte den bästa känslan i paneler och reglage (lite plastigt) men så är den en hel del billigare än Mercedes/BMW också. Andrahandsvärdet behöver du nog inte oroa dig för nu, 9-3an är fortfarande eftertraktad och kommer nog att fortsätta vara så även när den nya har släppts.

Men oavsett vad vi alla här på forumet skriver så är det DU som ska ha bilen, så åk och provkör! Pilla, klämma och känna är det bästa sättet att avgöra vilken som är rätt bil för dig.
Senast redigerat av ChriZtoffer (5 december 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

847 Inlägg
5 december 2010
#17
Danne_gg skrev:
Rquired skrev:
Danne_gg skrev:

Audi's sportstolar är ju kända för att vara hur grymma som helst komfortmässigt... bara läsa tex AMS... Kallade Audis sportstolar för "ortopediskt underverk" när dom kör A5 SB mot V60 och nån alfa...

Detsamma gäller Bmw´s sport och/eller komfortstolar, flera Mercedes-konstruktioner med mera men svenskarna är som alltid så övertygade att våra inhemska märken verkligen håller världsklass i alla kategorier...

+1 på den

Nu ser ju alla människor olika ut, olika kroppstyper, Givetvis passar olika kroppstyper olika stolar. Volvos stolar passar min kropp. Dom tyska hårda stolarna passar säkerligen bra om man är lite tjockare, men för mig som är smal så får jag bara ont.

Men som jag skrev i mitt förta inlägg, trådskaparen ska givetvis provköra bilarna och välja den han tycker bäst om efter det.

KTH Ingenjör;)
391 Inlägg
5 december 2010
#18
Jungmar skrev:
Danne_gg skrev:
Rquired skrev:

Detsamma gäller Bmw´s sport och/eller komfortstolar, flera Mercedes-konstruktioner med mera men svenskarna är som alltid så övertygade att våra inhemska märken verkligen håller världsklass i alla kategorier...

+1 på den

Nu ser ju alla människor olika ut, olika kroppstyper, Givetvis passar olika kroppstyper olika stolar. Volvos stolar passar min kropp. Dom tyska hårda stolarna passar säkerligen bra om man är lite tjockare, men för mig som är smal så får jag bara ont.

Men som jag skrev i mitt förta inlägg, trådskaparen ska givetvis provköra bilarna och välja den han tycker bäst om efter det.

Eller om man är typ 193 lång så är volvostolarna för små... 0 lårstöd!

Four rings to rule them all!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 december 2010
#19
ChriZtoffer skrev:
Jag säger tvärt emot Rquired, klart du ska ha en SAAB! smile Nog för att 9-3SS/SC har några år på nacken nu, men det är ändå ingen dålig bil. Effektmässigt så har den ju ett rejält övertag mot dom andra, ingen direkt turbokick i TTIDn men den drar riktigt fint och man blir lätt fartblind. Oavsett vanliga eller sportstolar så sitter man skönt, men sportstolarna är helt klart i en klass för sig själv, man sitter i dom, inte på (jämfört med många Tyskar).

Nu är jag visserligen rätt så partisk men 9-3an har ett fint chassi som tål en hel del, bra viktbalans och är allmänt kul att köra. Kanske inte den bästa känslan i paneler och reglage (lite plastigt) men så är den en hel del billigare än Mercedes/BMW också. Andrahandsvärdet behöver du nog inte oroa dig för nu, 9-3an är fortfarande eftertraktad och kommer nog att fortsätta vara så även när den nya har släppts.

Men oavsett vad vi alla här på forumet skriver så är det DU som ska ha bilen, så åk och provkör! Pilla, klämma och känna är det bästa sättet att avgöra vilken som är rätt bil för dig.

Anser du att man sitter "på" tyska sportstolar vet du inte vad du pratar om, dessa om några är rejält skålade och tar vi moderna stolar där tex "greppet" är justerbart som på nyare BMW i åtanke finns det inte en Saab-stol i varken modern eller gången tid som inte framstår som platt i jämförelse. Pumpa upp sidostödet i dessa kommer du knappt ur stolen, om det nu är det man föredrar.

Men som sagt, påstår du att man sitter "på" en tysk sportstol har du antingen aldrig suttit i en eller vet du inte skillnaden mellan en standardstol och en sportstol.

Angående chassiet, 9-3 må ha ett bra chassi långt ifrån tex. förra modellens värdelösa uppträdande men inte ens på dess tid (2002) var den vassare än A4, 3-serie eller C-klass och idag med minst en generation (snart två...) tyskar senare är 9-3 utspelad. Fortfarande inte tråkig, men varken körglädje eller väghållning är längre jämförbar. Lämpligast att jämföra med är en FWD Audi A4, och jämfört med en sådan är en 9-3 nervös och har sämre känsla. Nya A4 drar till exempel ingenting i ratten om man jämför med äldre FWD.

Dessutom är den som du nämner billig inuti, och andrahandsvärdet är inget man kan räkna bort. Saab har dåligt värde mycket på grund av att tillverkaren fortfarande är mer död än levande, i och med Saab´s kollaps sjönk begagnade bilar som en sten i värde och detta har inte hämtat sig. Detta påverkar självklart andrahandsvärdet på en ny Saab, framför allt jämfört med populära Audi eller Volvo.

Effektmässigt må den ha ett övertag för tillfället, men en 20-30hp hade jag gärna offrat för en så mycket bättre bil. En 9-3 känns inte som en modern bil, TS kan lika gärna köpa en 3år gammal 335d, A4 3.0tdi eller liknande för halva priset och ändå få bättre ekonomi i slutändan samtidigt som både E90 och A4 B8 känns mycket modernare än 9-3ss/sc.

Men sitter man med 3st. Saab har man uppenbarligen någon sorts fascination för märket. wink

Jungmar: Jag är strax över 1.70 och har en högst blygsam vikt, flugvikt jämfört med genomsnittssvensken. Sitter jag igenom Volvo eller Saab´s mjuka stolar tror jag starkt på att jag gjort detsamma om jag så vägde dubbelt så mycket, om inte i ännu högre grad. Men visst smaken är som...

Danne_gg påpekade dessutom en enorm fördel med tyska stolar, det utdragbara lårstödet som gör att man kan sitta perfekt oavsett längd. Dessutom nackstöd som går att skjuta fram mot nacken ordentligt och i vissa fall är hela övre halvan av ryggstödet möjligt att luta framåt precis som människans rygg faktiskt gör naturligt. Detta är tex. möjligt på Bmw´s komfortstolar. 
Senast redigerat av Rquired (5 december 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

27 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
#20
Jag får tacka för alla kloka inlägg.

Jag har varit ute och provkört alla och konstaterat att A4an med 136 hp var för slö men V60n tilltalade mig. Men detta facit så kan man ju tycka att allt var klart ända tills Volvohandlaren började vara kraftigt snål. Resultatet av detta var att jag fick in en offert från en annan Audihandlare som specade detta.

A4
2.0 TDi 170 Hp
Quattro
Sportpaket
Proline
Xenon
Drag
Handsfree

Men inte dieselvärmare med tidur sad

Finns det vanlig Diesselvärmare i A4?

/Urban


Sök