ja ha, då sitter man här och väntar iegn då på att det ska härda, tor att farsan har dator med internet så man har någe att göra
Jag hitta en gammal pappersrulle från ni vet dom dära stora industripappersrullarna, det var exekt de måttet jag behövde ha för röret, hitta bara ett till en början så jag tog och plasta in den först och tänkte sen ta och plasta om den iegn så man fick 2 rör menefter första omgången fann jag en till och det är den nu jag väntar på ska härda klart. På båda rören hede jag på 3 lager glasfiber, ja på vissa ställen är det kanske bara 2 men skit samma, det är ju bara rör som ska transportera luft
Jag har även hunnit kolla lita på gasdämparna lite och börjat smått att fixa med som och planerat (bilder kommer senare när jag kommer hem med kameran). Allt som allt har det gått åt kanske 8-8.5 dl polyester, det var pga att jag har gjort det i 3 omgånger (först 1 rulle, sen första rullen + den nya och nu sisst den nya rullen), det hade gått mindre ifall jag hade kunnar ta båda på de 2 första gångerna men ikke de.
För de som inte viste, detta är första gången jag plastar nånting
och jo en sak till, brickerna jag svetsa fast på plåten, de var min svets oskuld ^^, hojja mycket nytt
Joo, tidigare idag när jag började med allt så fixade jag lite med min baslåda lite mera, jag stoppa dit backstycket, det var väldigt jobbigt för det var så många vinklar att tänka på samt att det skulle vara perfekt passform, fick till det bra tycker jag
När rören nu är klara så ska jag väll börja plasera ut monteringsringarna samt monetringsskiverna för slutstegen men efter det så krävs det massivt tänkande igwn. Eftersom jag har så liten skuff så måste jag på nå sätt och ställe dela på plasten och kruxet är att få det snyggt och osynligt. En ide är ju att dela på den på 2 ställen, just där gånggärnen går ner för där måste jag ändå göra nå special, då kan man ju dela den hela vägen ner när man ändå är i farten fast de å andra sidan kan förstöra helhets intrycket totalt. Som sagt, jävla massa tänkande framför mig