3186
Sök

Multiremen gick av på min vr6

2 656 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
#1
tjaba var ute med min syncro och multiremen gick av och bilen kokade kort efter detta hur stor är risken att toppen/topppackning är gåen på den ?


Mvh Niklas


Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 december 2010
#2
Gör ett komptest, bör visa ifall den är skev eller fått en blåst packning.

Varför fortsatte du köra då om remmen gick av? Laddningslampan och tempgivaren/lampan bör ju ha varnat?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 656 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
#3
te_wik skrev:
Gör ett komptest, bör visa ifall den är skev eller fått en blåst packning.

Varför fortsatte du köra då om remmen gick av? Laddningslampan och tempgivaren/lampan bör ju ha varnat?



Mvh Tommy

temp"lampan" tändes först när bilen gick precis över 100 c slog av bilen direkt då och eftersom jag antog att de bara va generator och servo

och på vr6 sitter de en elpump som drar igång direkt vid varmmotor om man bryter tändningen så slog av direkt när jag såg tempen gick upp

tycker de e en väldigt dålig konstruktion med vatten pump på mulitrem suck


Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 december 2010
#4
ekelund88 skrev:
te_wik skrev:
Gör ett komptest, bör visa ifall den är skev eller fått en blåst packning.

Varför fortsatte du köra då om remmen gick av? Laddningslampan och tempgivaren/lampan bör ju ha varnat?



Mvh Tommy

temp"lampan" tändes först när bilen gick precis över 100 c slog av bilen direkt då och eftersom jag antog att de bara va generator och servo

och på vr6 sitter de en elpump som drar igång direkt vid varmmotor om man bryter tändningen så slog av direkt när jag såg tempen gick upp

tycker de e en väldigt dålig konstruktion med vatten pump på mulitrem suck

Okay, ja det är väl så, men å andra sidan ska man inte anta något utan man måste vara säker innan man fortsätter köra. För laddningslampan bör ju ha tänts.

Nå, men det är ju bara att hoppas att inget hänt. Montera en ny multirem samt spännrulle och starta bilen. Du lär ju märka ifall det är något galet.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 december 2010
#6
malaguti_fabbe skrev:
Bara för att laddlampan lyser behöver man ju inte stanna smile

Nehepp, det gör då jag ifall det skulle hända, men det är ju upp till var och en.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 656 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
#7
te_wik skrev:
malaguti_fabbe skrev:
Bara för att laddlampan lyser behöver man ju inte stanna smile

Nehepp, det gör då jag ifall det skulle hända, men det är ju upp till var och en.




Mvh Tommy

de va ju inte min första tanke hörde hur remen gick av och servon sluta funka och batt lampan börja lysa vist fan vill man komma hem på de batt som finns kvar man tror ju inte de ska vara helt värdelöst konstruerat med en vattenpump på en multirem


Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 december 2010
#8
ekelund88 skrev:
te_wik skrev:
malaguti_fabbe skrev:
Bara för att laddlampan lyser behöver man ju inte stanna smile

Nehepp, det gör då jag ifall det skulle hända, men det är ju upp till var och en.




Mvh Tommy

de va ju inte min första tanke hörde hur remen gick av och servon sluta funka och batt lampan börja lysa vist fan vill man komma hem på de batt som finns kvar man tror ju inte de ska vara helt värdelöst konstruerat med en vattenpump på en multirem

Ok, men att stanna och kolla skadar inte. En rem som gått av kan ställa till med massor när den piskar allt omkring sig. Nåja, det är ju inget att göra åt nu.

Vattenpumpen drivs allt som oftast med en rem från vevaxeln, men inte på min audi, där drivs den med kamremmen smile



Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (6 december 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Exporterad Colombian
812 Inlägg
6 december 2010
#9
Visst kan man stanna o kolla, men trodde inte heller att pumpjäveln drevs av "generatorremmen". Hade  vi vetat d hade vi nog stannat direkt wink Remmen gick av vid typ 3-4Krpm oxå, så snurrade inte jättefort tongue


2 656 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
#10
malaguti_fabbe skrev:
Visst kan man stanna o kolla, men trodde inte heller att pumpjäveln drevs av "generatorremmen". Hade  vi vetat d hade vi nog stannat direkt wink Remmen gick av vid typ 3-4Krpm oxå, så snurrade inte jättefort tongue

mindre varv va de fabbe lilla vi rullade ner mot korsningen :p haha

nee man borde stannat såsant såsant kan ju återkomma med svar imogon


2 656 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
#12
bmw_only skrev:
gick tempmätaren upp i topp?

nee inte ända upp


2 656 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
#14
malaguti_fabbe skrev:
Ok, tyckte du höll 3 konstant tongue 110 grader celsius blev d va?

100 -110 nånting


3 Inlägg
6 december 2010
#15
om den ej gick ända upp så borde den klarat sig,tråkigt när sånt händer smile


2 656 Inlägg
7 december 2010
Trådstartare
#16
efteratt rem + spännare byttes så rullar bilen igen smile tack försvar här alla


54 Inlägg
15 februari 2012
#18
Tja min vatten pump eller något gick snätt på min efter som tyrckrt försvan i mina slangar .min tämp gick dock upp till 110 grader fast då Körde jag nästan på tomm gång sen Lät jag den stå ett tag Och den startade jag den Igen Och min topp verkar klarat sig.När en topp går brukar den dra vatten ut i avgasröret mvh men värkat klatat Sig på min men nu är den på verkstad XD  för koll orkar inte göra det själv i 15 -



Sök