Tjenare!
Vet att jag redan frågat en del om detta, men mera info skadar inte.
Och eftersom att många lagar ändras ofta om importer osv så vill jag vara så säker som det bara går på att det är "färsk" info jag läser

Ja, ta hem en supra är då tanken...
Har olika scenarion att att tänka igenom. Som just nu så har jag hittat en BPU:ad supra i UK som jag tycker verkar intressant, jobbigt att få en sån reggad i sverige? Antar att ICn måste bort, vrida ner ladd, ta bort eftermarknadsdumpen osv så den blir så original som möjligt eller duger det med att bara vrida ner ladd så den hamnar runt originaleffekt?
Andra scenariot är att jag hittar en original, vad är det då som behövs göras? Är det så lätt som att man bara åker över, kollar in bilen, gör affären, ser till att få med sig kvitto på affären, senaste upplagan av ägarbeviset, fixar försäkring och ser till att bilen är skattad och sen rullar hemåt?
När man väl är i sverige, då är det bara att skicka in ursprungskontroll ihop med kvittot och sen vänta tills det är godkänt. Sen bokar man tid för reg.besiktning och hoppas att det ska rulla igenom utan problem.
Om man går igenom avgifter/kostander för en import från UK då;
Kostnaden för att ta sig dit varierar ju en hel del.
Bensin hem, beror ju på vart i sverige man bor.
Registreringsbesiktning ~ 400 kr va?
Ursprungskontroll ~ 300 kr va?
Skatt ~ 2-3000 kr?
Vad är det mera som man ska räkna in?
Skrotningavgift är borttagen vad jag vet.
MATA mig med info!
Är det någon som tagit hem en supra från england så får den personen gärna skicka pm med msn så drar vi lite snack där istället

Ha en trevlig kväll!
