Toyotamartin skrev:
@ Rquired
Skulle inte säga att en Lexus LS600 är mindre avancerad än en Mercedes A-klass eller BMW 1 serie. Sen att Toyota inte bygger säkra bilar är också fel!
Och deras driftsäkerhet tyder ju på att det är välbyggda bilar? Sen skulle ja aldrig kunna tänka mej att en Mercedes A-klass skulle vara en speciellt rolig bil, den ser inte precis ut att vara de heller.
http://www.youtube.com/watch?v=s1erJ1eVmLoKan hålla med om att vissa modeller är tråkiga. Lite synd att de inte tar in lite andra modeller som finns i övriga länder.
//Martin
Nej det fokuserade på utrustning och inte själva hybrid-drivlinan och så vidare, rotar du djupt i utrustningslistan för tyska småbilar finns där farthållare med radar, navigation, Head-up display och så vidare. I många fall samma saker som en Lexus Executive kan ståta med, kollar du på LS konkurrenter 7-serie, S-klass med flera har tex. bakkameran 6-7 vyer att välja mellan, klimatanläggningen minst fyra zoner och så vidare i all oändlighet. Visserligen är det också enklare att köpa en Lexus (Finns tre fasta utrustningssteg i princip där det första är "snik") än att drunkna i utrustningslistan till en tysk bil.
A-klass är en småbil och sådana är svåra att göra tråkiga men visst det är verkligen ingen höjdare att köra, men det finns mer än "körglädje". A-klass har en spännande form och konstruktion och mycket utrustning samt bra materialval (W168 facelift eller W169). Samtidigt har den sedan början varit som en stor bil att köra när det gäller stabilitet och komfort, det var Mercedes triumfkort som sedan drunknade i eftermälet från älgtestet. Köper du en (större, men trängre) Yaris tex. är det verkligen som en småbil att köra i jämförelse.
Man kan jämföra med vilken bil man vill, men jag skulle aldrig välja en Kia över en Toyota just på grund av driftsäkerheten i den senare. Men jämfört med en Volvo, Audi, Bmw eller liknande så tycker jag inte driftsäkerheten är så mycket bättre att det väger upp en mindre sofistikerad bil i övrigt. För tyvärr är det så att jag upplever till och med KIA mfl. som bättre byggda än Toyota.
Observera att "bättre byggd" endast syftar på upplevd kvalité, att Toyota´s grejer håller är inget att diskutera utan det är att de känns spinkiga jag syftar på!