3184
Sök

Köpa Brandsläckare till sin bil?

Mensa -09
132 Inlägg
22 maj 2008
alla borde ha sig en brandsläckare.
Som sagt, prio ett är kanske inte just att rädda bilen utan att se till så
ingen blir skadad.
har 2kg släckare sittande framför stolen.

Röda bilar är SNABBAST!

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
22 maj 2008
lite sidor me snygga brandsläckare

http://www.ridetech.se/Shop/Index.php - under rubriken -  Interör
http://www.ljudstudion.se/default.aspx - under rubriken - Styling ( riktigt snygga fanns det )

Inspiration comes standard

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
22 maj 2008
funderat ett tag på att ta en 10Kg släckare måla upp den som en NOS tub och sätta på deras/liknande klistermärken och sedan dra en stålomspunnen slang till motorrummet där jag sätter nozzlar runt motorn så jag kan utlösa den inne från kupen om det skulle börja brinna där.... eller på samma sätt sätta nozzlarna istället vid IC'n så man kan kyla den när det är dags o rejsa smile

Fartdåre!
592 Inlägg
22 maj 2008
pale skrev:
alla borde ha sig en brandsläckare.
Som sagt, prio ett är kanske inte just att rädda bilen utan att se till så
ingen blir skadad.
har 2kg släckare sittande framför stolen.

Så tycker ja oxå! Ska köpa om ja bara vet vilken som e bäst om man säger så. Vill ju inte ha en liten snygg som inte fungerar utan en lite större ful man kan snygga upp lite kanske som fungerar när olyckan e framme.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

Med lem
768 Inlägg
24 september 2009
Drar igång tråden igen. Ska de sitta varmt (inne i kupén) eller kan de sitta i bagaget? Vet med reservhjul på flaska så ska flaskan ligga i kupén/eller värma flaskan med händerna ett tag innan användning. /Robin
Senast redigerat av robininfOCUS (24 september 2009)

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

123 Inlägg
24 september 2009
har min i bagaget,bäst e väl o ha den där det är lätt att komma åt den o snabbt

1 196 Inlägg
24 september 2009
Brandsläckare borde det vara lag på att ha i bilen. Nästan viktigare än reservdäck.

En bekant till mig köpte 1kg pulversläckare med monteringsfäste för 99 kr på JULA. Funtar på om man skulle ta sig en sväng dit och köpa på sig lite.

156 Inlägg
24 september 2009
jadu.. känner du som att "varför inte"? o lite som "jag är rik, har pengarna" wink så gör det tongue

Sök