Rquired skrev:
endorfinslaven skrev:
Jag har iofs inte kört denna 5serie men nya 3 serien med Mpkt och det var på en fin kurvig o kuperad engelsk landsväg. Mitt i en sänka med hyfsad fart så gick fjädringen i botten, något som aldrig ens skulle ske på min gamla 940.
En svensk tjälskadad landsväg med länsmannsryggar kräver lite fjädringsväg ha det i bakhuvudet mär du väljer bil,
Ett tips stoppa in handen ovanpå däcket i hjulhuset och känn efter hur mkt avstånd du har upp till innerskärmarna.
Fundera på hur stor tjälknöl bilen kan absorbera i högre farter
För hård fjädring skickar upp bilen/chassiet med förlorad markkontakt som följd efter tjälskottet
För mjuk fjädring slår i botten.
Tänk på att dessa bilar är konstruerade för världsmarknaden och på hur många håll finns det så dåliga och tjälskadade vägar som i sverige. Motorjournalister testar alla typer av moderna bilar på släta tävlingsbanor inte svenska skitvägar... Klart att biltillverkarna är medvetna om testprocedurerna och till majoriteten av kundernas brukanden.
Att bilen inte är optimerad för våra omständigheter förstår du nog själv.
Om jag bodde på landet eller skulle använa mig av biln och absolut ville ha en BMW så skulle jag köpa en utan Mpkt och därefter leta reda på andra chassiesatser. Bilstein med hårdare fjädrar i originalhöjd.
Nu vet jag inte om du läser biltester eller banrapporter från Nurnburgring men senast jag tittade efter brukade ett test av någon av Sveriges större tidningar innebära ett antal 100 mil på Svenska vägar, det vill säga "våra omständigheter".
HAR DU ETT ONT ÖGA GENTEMOT MIG !
Jag har åkt på nurburgring och det har inget som helst att göra med svensk tjälskadad landsväg...
Sluta läs dessa artiklar och se dem som muslimer ser Koranen...
Jag har många mil i ryggen beroende på mitt fritidsintresse
Fiske efter laxartad fisk och har därför vart nere i skåne, småländska höglandet, Västkusten,Skaraborg,Dalsland och inte minst
Alla län norr om mälardalen och upp förbi polcirkeln.
Jag har fiskat i nästan alla norska öringströmmar.
Förflyttar sig med bil det gör man ofta nattetid då fisket är dåligt....m a o lite trafik
Då pratar vi om asfalterade LANDSVÄGAR som du lilla required aldrig sett eller trodde fanns..
JAG ÅKER INTE RUNT STADSKÄRNAN OCH BÖRNAR VID RÖDLJUS, det får du o dina polare syssla med.
JAG ÅKER BIL PÅ SMÅVÄGAR FRAM TILL FISKEVATTNEN
JAG HAR PÅ SMÅVÄGAR HÅLLIT SNITTFARTER FRÅN 120-170KMH på 20-50MILASTRÄCKOR.
JAG ÄR F_BANNAT TRÖTT PÅ KOMMENTARER FRÅN DIG DÅ DU INTE HAR ETT ENDA UNS AV VETT
JAG KÖR PÅ ISBANA OCH I SKOGEN PÅ AVLYSTA STRÄCKOR
HAR SOM SAGT KÖRT PÅ NURBURGRING en 30 varv....
KÖR BIL I JOBBET DÅ JAG JOBBAR I LÄNDER DÄR VI ÄR TILLÅTNA ATT KÖRA BIL (SÄKERHETSSKÄL)
KÖR MKT OLIKA FORMER AV HYRBILAR OCH TYCKER ATT MINA 940s ÄR F_BANNAT BRA BILAR
HAR DU KÖRT BIL I DE LÄN I SVERIGE DÄR MAN INTE HAR TURISMSATSNINGAR
M A O OKÄNDA BYAR OCH SMÅSTÄDER FRÅN VÄRMLAND,DALARNA,GÄSTRIKLAND..
SKULLE INTE TRO DET DÅ HADE DU VETAT HUR VÅRA SVENSKA VÄGAR SER UT.
DÅ HADE JAG SLUPPIT DINA DUMMA KOMMENTARER.
TJÄLSKOTTSPROBLEMEN OCH RIKTIGA SKITVÄGAR FINNER DU DÄR JAG VARIT
OCH INTE RUNT HALMSTADs CITYKÄRNA.
SLUTA UPP O MUMLA
HAR DU KÖRT UPP STÖTDÄMPARSTÅNGEN I HUVEN NÅGON GÅNG
Har dina Bilstein slagits isär i 2 delar.
Har du krökt fjäderben ?
Har du kört sönder 4st wattlänkskåpor och fått en känd tuner att ta fram smidd kåpa...
wattlänkupphängningen gjord av känd rallyfirma knäcktes och man såg ner i asfalten genom skuffen.
Kommentaren av firman har du kört av vägen var rätt dum då bilen inte hade en repa i lacken.
KOMPISENS E30 FICK BUCKLA DÄR PASSAGERAREN HAR FÖTTERNA,
detta hände många år sedan då man åkte skitBMW.
BMWbilar med bucklor/veck i taket varför blir det så ?
Ta en funderare på varför jag fick veck på taket mellan dörrstolparna på 80tals skiiiiitBMWs
BMWbilar som bara ett hjul går upp i luften då man hissar dem.
Trots att bilen är rostfri så blir den snabbt mjuk i chassiet 80tals BMW.
Gud vad åsikter du har baserat på tidningsartiklar och vad andra sagt till dig..
VAD HAR DU GJORT SJÄLV
VAD KAN DU SJÄLV
VAD GÖR DU !