Jag har skaffat en crossflow ic till min Saab 9-3 med t5-motor. Eftersom att det inte är någon crossflow ic original måste man byta slangarna till ic:en.
Nu är min fråga, räcker det med att byta en av slangarna? Kikade på på streetgears hemsida och såg att de sålde ut en slang till ic:en och blev lite fundersam till om man enbart behövde byta en slang?
Jag har skaffat en crossflow ic till min Saab 9-3 med t5-motor. Eftersom att det inte är någon crossflow ic original måste man byta slangarna till ic:en.
Nu är min fråga, räcker det med att byta en av slangarna? Kikade på på streetgears hemsida och såg att de sålde ut en slang till ic:en och blev lite fundersam till om man enbart behövde byta en slang?
Tacksam för svar
Jag har för mig att du måste byta båda slagarna.
Jag har ett par original crossflow slangar över. Du kan få båda för 150kr + 50kr i frakt.
du måste inte byta slangarna men dom måste modifereras ganska ordentligt. Ska se om jag hittar adressen till en bra hemsida med guide/bilder hur man gör.
du måste inte byta slangarna men dom måste modifereras ganska ordentligt. Ska se om jag hittar adressen till en bra hemsida med guide/bilder hur man gör.
Man måste väl byta slangarna, iallafall den ena eftersom den är väldigt lång?
http://photo.platonoff.com/Auto/2005052 … tercooler/ Där har du en perfekt guide jag gjorde som han på min ng900 jag hade och det vara aldrig några problem. Dock skall sägas att jag satte på en viggen intercooler(samma som han i guiden har) andra varianter kanske inte passar lika bra, men det skadar ju inte att testa.
Aha, tack så mycket, där ser man hur man går till väga Fast det verkar vara ett jäkla jobb att kapa sönder rören på det viset, då köper jag nog hellre ett par nya
Enligt guiden verkar det inte som att man kan återanvända något av tryckrören som sitter monterat till t5-motorn från början?