2819
Sök

B230f startar inte efter montering och isättning i volvo 740 -90

48 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
tjena, jag och en kompis har bytt motor i min volvo 740 -90 då jag körde hål i motorblocket då flyttade vi över topp generator och allt de där och satte dit ny topplockspackning. sedan när vi hade i motorn och koppla in allting och skulle starta den kommer det som luftpuffar ur avgasröret bara den tänder inte. men den har gnista och får bränsle kamrem och svänghjul sitter som det ska, nån som har NÅGOT tips?cool

1 562 Inlägg
12 december 2010
startar den på startgas?

48 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
nej, ingenting händer på startgas heller och kan tilläga att blocket är ifrån 91 men det är bara underdeler med kolvar stakar och vevaxel jag bytt.
mange_240 skrev:
startar den på startgas?

357 Inlägg
12 december 2010
Vilket svänghjul kör du med då?

1 562 Inlägg
12 december 2010
kolla remmen en gång till.

48 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
aF skrev:

det med 90 hål tror jag har det är? inte det med typ 60 iaf som det är på rex/regina systemet

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
12 december 2010
ffroojd skrev:
aF skrev:

det med 90 hål tror jag har det är? inte det med typ 60 iaf som det är på rex/regina systemet

60-2 sitter på LH2.4 bland annat.

hur sitter svänghjulet? hur sitter tändkablarna? dubbelkolla kamremmen.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

48 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
tändkablarna måste jag kolla vet itne riktigt hur dom ska sitta, men när vevaxeln är nollad efter ''hacket'' i remskivan och 0 på plastkåpan så stor uppehålet av hål där startmotorn ska vara, ska dubbel kolla kamremmen igen! men när vevaxeln står på 0 så är kammen också efter markeringen på kugghjulet och plastkåpan
NITROUS skrev:
ffroojd skrev:
aF skrev:

60-2 sitter på LH2.4 bland annat.

Senast redigerat av ffroojd (12 december 2010)

10 287 Inlägg
12 december 2010
Och dubbelkolla hur ni har satt tillbaka alla kontakter på topp/insug. Har den kallstart? Är ni då 100 på att ni satte kabel till kallstart/tempgivare rätt?

/Göran

NITROUS skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

48 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
alla kontakter sitter rätt, vad jag vet så är kallstarten den där gröna som sitter under på insuget och till den är kontakten i samma färg
Sharky skrev:
Och dubbelkolla hur ni har satt tillbaka alla kontakter på topp/insug. Har den kallstart? Är ni då 100 på att ni satte kabel till kallstart/tempgivare rätt?

/Göran

NITROUS skrev:

Sök