har börjat se ljuset nu! sparklådorna är snart klara. någon fog kvar att lägga sedan dags för epoxi och grundning. lackering och på med kjolarna. växellådan är nere på golvet nu ny koppling inköpt detta skall bara monteras ihop igen.!
höger sida klar!
vänstersidan klar ska på med en list runt hjulhuset.ska på med epoxy grundning o lackering!
mer pilligt än man kan tro att bygga övresparklådor. att få alla mått att stämma med dörren och kjolarna
hela sparklådan v-sidan är nästintill nya nu!
Inte utställnings skick. men funktionellt. Precis så som de ska vara!
har massa ointressanta bilder på hur mycket rost jag lagat. men tror ni fattar de nu!
nu ska växellådan ner
kardan och växelförare bort och isärplockat
ena drivaxeln borta, och andra på väg ner. låssat länkarmarna från karossen så de hänger i upphängningen
vart inte några kort på själva nertagningen. när man hade olja på hela armarna och händerna samtidigt som man balanserar lådan på axeln och försöker bända med andra handen då det är trångt o jävligt. så lådan är på golvet nu iaf, och koplingen nerskruvad från startkransen
måste ha hänt en grej?
såja
så ser det ut
var tvungen att hissa motorn lite för att få lådan att vika ner några grader. finns inte mycket plats att lira med