Tja!
Nu är de såhär att jag har letat och letat men kommer fanimej inte på några konkreta svar.
Visserligen har de startats en o annan tråd här på g.org, men alla hänvisar till andra forum
vilket jag tycker är lite lagom orättvist.. När de bär till bilar o.s.v. är jag bara reggad på g.org.
Så till frågan..!
Om man är sugen på att turbokonvertera en bil som inte har turbo från början.. Hur kan man
ta sig till väga? Om man nu lagt ner 30-90 dagar på ett feting bygge i sitt garage så vill man ju inte riva
hela skiten varje år?
-----------------------------------------------------------------Tänkte lite utanför dessa banor faktiskt.. Då de egentligen inte finns några 100% lagliga
metoder.. Så hittade nånstans på nätet,
"Eller så skaffar du 2 likadana bilar och skiftar bara skyltar när de är dags att besikta "Alltså.. Ex.. Du äger 2 stycken BMW 320 (
säger vi).. Den ena är fullt laglig och flyger
igenom besiktningen som en sprillans ny V70.. och den andra är turbo konverterad.
Du besiktar den lagliga BMW'n och sen tar du plåtarna och skruvar dit dom på
den turbokonverterade.
------------------------------------------------------------------Detta är dock inte lagligt! De vet jag.. men finns de någon som testat detta?
I teorin så borde de ju funka faktiskt! För jag har själv aldrig varit med om
att polisen eller ens tullen gått igenom och kollat ramnummer på bilen..
Har papperna stämt överens med bilens färg etc så har de aldrig varit minsta
komplikation.
--------------------------------------------------------------------Fler tipps angående besiktning av turbokonvad bil?