Har följt denna tråd med största fascination...än så länge är det en bra nivå vi håller! Vi disk, vi förklarar vår sak, vi lägger fram för och nackdelar! Se där, även vi Gorgare kan uppföra oss! Stor tumme upp på det!
Jag är både FÖR och EMOT detta.
Skönt att Gorg kommer locka till sig "rätt" personer hädanefter.
Detta är en BILSIDA!
Samtidigt så har det varit trevligt att lära känna personerna bakom användarnamnen, om deras åsikter och tankar! Även om det inte har varit av samma åsikter som jag.
![wink](img/smilies/wink.png)
Jag kan ärligt säga att jag drabbat ihop med flera medlemmar och haft hetska disk med som sedan har lett till ömsesidig respekt och förståelse för varann, allt tack vare bloggen så har jag iaf fått otroligt många fler vänner!
Att föra sådana här långa och givande disk och debatter om samhällsfrågor lär knappast gå på vare sig Facebook el i sin privata blogg, så det lär saknas!
Om det sker personpåhopp så har anmälningsknappen funnits där hela tiden, har man känt sig illa bemött så har det bara varit att flytta muspekaren till den där lilla röda saken!
Och ni som har tyckt att blogg funktionen varit värdelös har ju bara kunnat strunta i att läsa och surfat runt i forumen istället, precis som förr då bloggen inte fanns här!
Nej, det har bara funnits ett problem med bloggen och det är inte att man har haft olika synsätt på saker och ting, det är att den lockat hit "fel" sorts nya medlemmar!
Nu är det som det är och då ska det vara fordonsrelaterat det som skrivs och visas här!
Regler är till för att följas har jag lärt mig och då vill jag inte se folk som skriver här i tråden att man kan ju börja med att skriva fordonsrelaterat för att sen smyga ut mer vardagliga ting längre ner i bloggen.
Och om Gorg nu ska skärpa upp reglerna så borde dem först och främst följas av deras admins.
Förlåt Hamilton men du måste byta profilbild så fort som möjligt.
Du bryter just nu mot Gorgs regler.
Det har talats om att profilbilds regeln som klart och tydligt visas när man trycker på "Ladda upp Profilbild" bara är en riktlinje!
Vad jag kan se så står det klart och tydligt=
Profilbilden får vara...
•En bild på dig själv
•En bild på din bil
Profilbilden får inte vara...
•En bild på någon annan än dig själv
•Lättklädd, anspela på sex eller på annat sätt vara provocerande
•Reklam / marknadsföring
Jag försäkrar härmed att bilden jag laddar upp är tagen av mig eller att jag fått tillstånd att ladda upp den av upphovsrättsinnehavaren, samt att bilden följer vilkoren ovan.
Detta är INGEN riktlinje! Och även om det hade stått RIKTLINJE klart och tydligt så är riktlinjer något man inte vill sväva så långt ifrån.
Detta är en regel och det finns villkor som du MÅSTE FÖRSÄKRA att du ska följa innan du laddar upp bilden!
Ska väl inte vara alltför svårt även om det är en urbota dum regel så finns den där och ska följas, både av vanliga medlemmar och av admins speciellt då dem ska föregå med gott exempel och vara insatta i sina egna regler!
Nej, detta handlar inte om varken bloggen el profilbilder, detta handlar om att man nu vill visa att man vill föra Gorg åt rätt håll mot bilar igen(bra idé), men detta är inte rätt sätt att ta bort den fria bloggen...enligt mig då!
Sätt mer fokus på att alla ska följa regelverket istället så kommer allt bli GULD!
Därtill så finns galleriet, som bland annat jag bryter mot i just detta tillfälle, jag har bilder som inte alls är bilrelaterat!
Nja, kan nog rannsaka mig själv och säga att bilder på mig själv under galleriet inte hör hemma här på denna bilsida och det står ju faktiskt klart och tydligt under riktlin...reglerna!
![smile](img/smilies/smile.png)
Regler är till för att följas, även av mig!
Satsa nu lite tid på att istället ta tag i erat regelverk här på Gorg, se till att rensa upp bland profilbilderna, bland spökkontona och bland galleriet om ni nu har klara regler som gäller för detta!
Om det är detta ni vill?
Annars tillbaka med den fria bloggen!
![smile](img/smilies/smile.png)
Antingen eller. Konsekvent ska det vara!
Om ni inte hinner så finns jag här att ingå i ert team bakom kulisserna!
Men det vet ni ju redan!
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)