2920
Sök

Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

415 Inlägg
14 december 2010
rickylicious skrev:
skruttan skrev:
rickylicious skrev:

Ta inte illa upp nu, men varför försöker du hitta fel hela tiden? Trivs du inte på Garaget så logga ut?

Min bil är på sin höjd värd 8000 kronor och är en bruksbil. Den tillsammans med tusentals andra bruksbilar som kostar mindre än 10 000 finns på Garaget. Så vad är det för skitsnack om att man måste ha en lyxbil? Det man inte vill ha med är ruttna originalbilar som verkligen är noll intressanta. Är detta så svårt att förstå? smile

Läs då vad olivernilsson skrivit..

Klarar du inte av o läsa kritik så sluta läs.. wink

Läste det direkt efter att jag svarade smile Jag håller faktiskt inte med. I dina ögon är det mesta du äger det bästa i världen, men inte för andra. Min Golf är finast i världen i mina ögon, men jag vet att många inte håller med. Däremot så vet jag även att väldigt många gillar den typen av "stukade" bilar och därför anser jag att den passar här. Det skulle däremot aldrig falla mig in att lägga upp bilen här när den var helt original för då var den bara en vanlig halvsliten bruksbil. Är du med på hur jag tänker? smile

Jag har tex inte min vinterbil upplagd här! För man får inte ladda upp vinterbilar...
Min vinterbil är en fin audi a3-02 sportback...men jag resonerar som så att vem fan vill se en org bil upplagd? wink

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 december 2010
Tycker snacket om att man måste ha en lyxbil för att få visa upp den på Garaget.org är löjligt, vilken mängd "billiga" bilar finns inte på detta forum? Tyvärr måste man sätta gränsen någonstans, oavsett vad man tycker om sin egen bil så får andras åsikter vägas in.

Det finns en klar uppfattning, baserad på hela skalan från Ferrari, Rolls Royce och trimmade specialbyggen via vanliga personbilar till gamla svenssonbilar med ett lågt värde, om vad en intressant bil är. Tyvärr faller en del omtyckta bilar under gränsen, men ni måste inse att alla kan inte ladda upp vilken bil i vilket skick som helst? Det har ingen sida resurser för?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

8 886 Inlägg
14 december 2010
Med tanke på att merparten av skruttan´s 170 inlägg närmare bestämt 40st är i den här tråden och står således för majoriteten av inläggen så får jag nog anse att just bloggen är ett mindre problem för övriga 100 000 medlemmar.
Att vi evt förlorar några medlemmar ser jag inte som en direkt nackdel om vi gör ändringar som gagnar merparten av medlemmarna.

Vad gäller bilar så har vi ju dragit det i långbänk otaliga gånger och varför just det dyker upp varje gång hanteringen av sidan diskuteras är en stor gåta för mig.
Mvh
Hamilton
Senast redigerat av Hamilton (14 december 2010)

Fotograf på tierpidag.se

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
14 december 2010
SupraJEZZICA skrev:
rickylicious skrev:
skruttan skrev:

Läs då vad olivernilsson skrivit..

Klarar du inte av o läsa kritik så sluta läs.. wink

Läste det direkt efter att jag svarade smile Jag håller faktiskt inte med. I dina ögon är det mesta du äger det bästa i världen, men inte för andra. Min Golf är finast i världen i mina ögon, men jag vet att många inte håller med. Däremot så vet jag även att väldigt många gillar den typen av "stukade" bilar och därför anser jag att den passar här. Det skulle däremot aldrig falla mig in att lägga upp bilen här när den var helt original för då var den bara en vanlig halvsliten bruksbil. Är du med på hur jag tänker? smile

Jag har tex inte min vinterbil upplagd här! För man får inte ladda upp vinterbilar...
Min vinterbil är en fin audi a3-02 sportback...men jag resonerar som så att vem fan vill se en org bil upplagd? wink

Bra tänkt smile Skulle du däremot småpilla med bilen så skulle jag vara intresserad av att se vad du har gjort för kul, för att själv hämta inspiration till egna bilen (om jag haft kvar min A3). Så hårfin är skillnaden mellan intressant och helt enkelt inte intressant smile

Tyvärr så är det ju otroligt många människor som inte förstår det där med att inte ladda upp vinterbilar, och när dom blir borttagna så klagar dom och tycker att Chrizz är en jävla idiot som tar bort deras bilar smile Det är så otroligt lätt att vara arg på Internet, trots att det är en själv som gör fel.

Du kan väl slänga upp en bild eller två på din Audi i galleriet så kan man titta på den ändå, där är allting tillåtet att visa upp, även om man kör en urtråkig skitbil. :-)

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Klassvärd/fram matare
215 Inlägg
14 december 2010
Hamilton skrev:
Med tanke på att merparten av skruttan´s 170 inlägg närmare bestämt 40st är i den här tråden och står således för majoriteten av inläggen så får jag nog anse att just bloggen är ett mindre problem för övriga 100 000 medlemmar.
Att vi evt förlorar några medlemmar ser jag inte som en direkt nackdel om vi gör ändringar som gagnar merparten av medlemmarna.

Vad gäller bilar så har vi ju dragit det i långbänk otaliga gånger och varför just det dyker upp varje gång hanteringen av sidan diskuteras är en stor gåta för mig.
Mvh
Hamilton

Hamilton då tycker du skulle läsa på mer då..
för denna diskussion om bilar har varit på tapeten den senast en eller två månaderna..  då har det varit nästa en blogg per dag där bilar stängs ner..
Du kanske e inne på sidan för lite.. wink

415 Inlägg
14 december 2010
rickylicious skrev:
SupraJEZZICA skrev:
rickylicious skrev:

Bra tänkt smile Skulle du däremot småpilla med bilen så skulle jag vara intresserad av att se vad du har gjort för kul, för att själv hämta inspiration till egna bilen (om jag haft kvar min A3). Så hårfin är skillnaden mellan intressant och helt enkelt inte intressant smile

Tyvärr så är det ju otroligt många människor som inte förstår det där med att inte ladda upp vinterbilar, och när dom blir borttagna så klagar dom och tycker att Chrizz är en jävla idiot som tar bort deras bilar smile Det är så otroligt lätt att vara arg på Internet, trots att det är en själv som gör fel.

Du kan väl slänga upp en bild eller två på din Audi i galleriet så kan man titta på den ändå, där är allting tillåtet att visa upp, även om man kör en urtråkig skitbil. :-)

Mkt bra skrivet! smile
Tja, varför inte slänga upp ett par bilder i galleriet på lilla ådin!
Kommer imorgon, nu ska jag hoppa isäng!  smile Godnatt på er!

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
14 december 2010
skruttan skrev:
Hamilton skrev:

Mvh
Hamilton

för denna diskussion om bilar har varit på tapeten den senast en eller två månaderna..  då har det varit nästa en blogg per dag där bilar stängs ner..

Det är väl just alla blogginlägg som t.ex. "MIN VINTERBIL BLEV BORTTAGEN!!!!!1" som man vill ha bort? Nu säger du ju själv att det är minst en per dag smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

260 Inlägg
14 december 2010
Hamilton skrev:

Mvh
Hamilton

Hoppsan, Hamilton....
Nu föll du allt litet i min aktning efter ditt förra, så snygga, inlägg! Hoppas jag slipper förklara mig!

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig

Klassvärd/fram matare
215 Inlägg
14 december 2010
rickylicious skrev:
skruttan skrev:
Hamilton skrev:

Mvh
Hamilton

Det är väl just alla blogginlägg som t.ex. "MIN VINTERBIL BLEV BORTTAGEN!!!!!1" som man vill ha bort? Nu säger du ju själv att det är minst en per dag smile

Uppenbarligen är inte du heller påläst men är inte förvånad..

8 886 Inlägg
14 december 2010
skruttan skrev:
Hamilton skrev:

Mvh
Hamilton

Nu för ju inte jag diskussioner via bloggen utan via forumet och jag skriver ju även i mitt inlägg att just det här med bilar dras ständigt upp i helt andra diskussioner.

Jag vill nog påstå att jag är rätt aktiv vad gäller besöket på sidan så felet ligger nog inte där.
Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Klassvärd/fram matare
215 Inlägg
15 december 2010
Hamilton skrev:
skruttan skrev:
Hamilton skrev:

Mvh
Hamilton

Nu för ju inte jag diskussioner via bloggen utan via forumet och jag skriver ju även i mitt inlägg att just det här med bilar dras ständigt upp i helt andra diskussioner.

Jag vill nog påstå att jag är rätt aktiv vad gäller besöket på sidan så felet ligger nog inte där.
Mvh
Hamilton

Nääe o hade ni varit aktiva på bloggen med o läst där så hade ni sett folks missnöje.. men ta inte åt er av kritiken som folk skriver..
Därför folk till o med erbjuder sig o jobba gratis..
Men det blir ju till sist ändå ert problem o huvudvärk..

8 886 Inlägg
15 december 2010
Har man åsikter eller tips så tar man det i forumet under "Tips, förslag och åsikter." inte i bloggar
http://www.garaget.org/forum/viewforum.php?id=21

Mvh
Hamilton
Senast redigerat av Hamilton (15 december 2010)

Fotograf på tierpidag.se

Klassvärd/fram matare
215 Inlägg
15 december 2010
Hamilton skrev:
Har man åsikter eller tips så tar man det i forumet under "Tips, förslag och åsikter." inte i bloggar

Mvh
Hamilton

Eftersom ni/du verkar så emot bloggen varför inte ta bort den helt???

SMR | SM Racing
280 Inlägg
15 december 2010
De är nog inte emot bloggen, mer grejen att folk behandlar den som vilken blogg som heslt.

Garaget är för bilar, ska det inte rensas med hojar snart också?

8 886 Inlägg
15 december 2010
skruttan skrev:
Hamilton skrev:

Mvh
Hamilton

Eftersom ni/du verkar så emot bloggen varför inte ta bort den helt???

Eftersom jag inte är med och tar dessa beslut så kan jag inte svara på det.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sanizz
15 december 2010
13§ Vett och etikett
Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.

Ha ha

Klassvärd/fram matare
215 Inlägg
15 december 2010
Sanizz skrev:
13§ Vett och etikett

Ha ha

tyvärr vill dom inte att folk ska prata med varandra längre..
sorry Hamilton det känns så..

2 077 Inlägg
15 december 2010
Firejennifer skrev:
Ååååh.. Har ju hängt här i flera år, pga bilintresset. Och nu får man inte snacka annat än bilar (klart man kan skicka gästboksinlägg osv men det blir inte samma sak).

Att vara här nu känns som att vara på en fest bland bilfolk där man ENBART får snacka bilar. hmm

Skevt. Hoppas det ordnar sig!

Kunde inte sagt det bättre själv, jag var tvungen ändra min blogg helt idag just pga detta..
Håller med er andra, bloggarna ska ju handla om vad folk upplever anser jag..

Jag skriver också en del bloggar och nu så får jag inte skriva om annat än bilar?
känns så jävla kasst måste jag säga..

Ojoj vad mycket missnöjda användare ni fick nu..
Jag anser det är skönt blogga och kunna ta del av andras liv, jag läser knappt några bloggar som bara har med bilar och göra för det e så fruktansvärt tråkigt!!
Det ska ju vara innehåll mer än bara bilar,trots det är ett bilforum...

Jag tappade nyss tjusningen med och blogga här..
kan inte visa det men tummar ner på detta!
Senast redigerat av JDMCRAZE (15 december 2010)

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

8 886 Inlägg
15 december 2010
skruttan skrev:
Sanizz skrev:
13§ Vett och etikett

Ha ha

tyvärr vill dom inte att folk ska prata med varandra längre..
sorry Hamilton det känns så..

1 chatt är en diskussion mellan 2 personer och jag kan för allt i världen inte se nyttan av det i ett forum.

Passar även på att informera dom som inte har något att tillföra tråden att låta bli posta OT det tillför inget annat än irritation för dom övriga
....ja det finns delar även jag inte kan moderera

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

2 077 Inlägg
15 december 2010
Jag tycker ni borde se över era regler för dem är ganska luddiga, sen även kolla upp användarna med.
Visst jag har ingen bil men jag har mitt intresse och är en av tre ansvariga för Wangan Meet - så tycker jag är en värdig medlem.

Man ska inte behöva ha en bil för och vara medlem så länge man har intresset!

Se över användarna istället och ta vara på att folk har åsikter anser jag.

Så som det ser ut just nu är vi indelade i två läger här.
1. dem som inte ens läser bloggarna och inte bryr sig!
2. dem som bloggar och vill dela med sig av sitt liv, man kan lära känna folk.

Båda grupper måste behandlas med respekt.
Men att strypa sidan på detta sättet kommer ni bara förlora användare på.

Just my 50 cents.
På ett sätt är det bra, för dem oseriösa försvinner..
Men det drabbar ändå oss alla.
Senast redigerat av JDMCRAZE (15 december 2010)

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Sök