BJonsson skrev:
Ja du.... jag har spelat 150db med tre av mina byggen och jag kan LOVA dig att det inte är lätt,men självklart så går det men det ligger mycket tid,jobb och slit bakom! Kan lova att du kommer vilja ge upp ett flertal gånger men när du väl kliver över 150strecket så är det såååååååå j...a skönt så du anar inte.
Jag tror att med mycket labbande rejält med ström och en perfekt avstämd låda samt dom 3 v:en så kan det gå MEN de kommer bli tungt jobb....
Hur som helst så önskar jag dig ett stort lycka till
Jag vet
ligger på gränsen till 140 dB nu skulle jag tro, vill inte ta i med för mycket
Men strömförsörjning har jag jobbat på, tänkte bara dämpa ner karossen skapligt.
Tänkte skaffa en såndär billig dB mätare så jag kan experimentera lite med lådor, placering osv. men är de värkligen något att ha? Klarar max 150 dB, då borde de börja hoppa och knasa redan på 146-147?
Jo visst, jag kommer nog vilja ge upp efter allt labbande, men billjudet är i stort sett mitt största intresse just nu och jag försöker plugga så mycket jag kan
Längtar tills den dag man tjänar pengar själv (då jag fortfarande är i plugget) och kan höja min budget lite!
Men det värsta med mitt nya projekt är nog avstämningen på lådan, redan där börjar tusenlappar smita ur fickan. Men tack för ditt svar och tack än en gång, ett "lycka till" lär behövas!
Jo justdet, jag hör av mig angående basarna, har pengar inom två veckor!